INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Peron 1 wyłączony z eksploatacji

Radek - 05-04-2011, 23:39
Temat postu: Peron 1 wyłączony z eksploatacji
W ostatnią sobotę czekając na TLK do Krynicy chyba po raz ostatni mieliśmy okazję skorzystać z peronu 1. W poniedziałek po cichutku i chyba bez żadnych zapowiedzi (?) zupełnie wyłączono z eksploatacji peron 1. Zagrodzone metalowymi ogrodzeniami są wyjścia z tunelu tramwajowego, choć na samym peronie na razie nic się nie dzieje. Z tunelu trawajowego w kierunku zachodnim można obecnie wyjść do galerii albo przejściem koło dworcowych toalet ("na wydechu") dojść w stronę wyjścia na peron 2. Wg informacji na wyświetlaczach w hali głównej od poniedziałku nie obowiązują odjazdy z peronów oznaczonych na plakatowych rozkładach - są one podawano na bieżąco przez megafonistów.
nynuś - 05-04-2011, 23:43
Temat postu:
Czyli znów wszystko rozegrane konspiracyjnie:)
MK_Rabka - 06-04-2011, 09:21
Temat postu:
Cytat:
W poniedziałek po cichutku i chyba bez żadnych zapowiedzi (?) zupełnie wyłączono z eksploatacji peron 1

Mówili o tym, choć nie zawsze precyzyjnie.
sabatnik - 06-04-2011, 20:08
Temat postu:
Podobne metalowe ogrodzenia stoją już na peronie 3. Mają go zamknąć już od poniedziałku (11.04). Czy aby nie za szybko? Zna ktoś jakieś wieści nt. zakresu prac na peronach?
ecavon - 06-04-2011, 21:05
Temat postu:
"Zamykanie wejść na perony

KRAKÓW. Rozpoczyna się następny etap prac przy budowie nowego Dworca Głównego w Krakowie. W najbliższym czasie trzeba liczyć się z kolejnymi utrudnieniami z wejściem na perony 2, 3, 4 i 5 - od strony tunelu "Antresola".

Kolejny etap inwestycji obejmie przejście dla pieszych pod peronami w tunelu "Antresola", który łączy Galerię Krakowską z ulicą Bosacką; dotyczyć to też ma wyjścia na perony 2, 3, 4 i 5 dworca kolejowego. Prace będą się wiązały z sukcesywnym zamykaniem poszczególnych wyjść na perony. W pierwszej kolejności - 11 kwietnia - zostanie zamknięte wyjście z "Antresoli" na peron 3. Wcześniej informacja o tej zmianie pojawi się na żółto-czarnych oznakowaniach, które wytyczają kierunki ruchu wokół dworca.

W dalszej kolejności zamykane będą wyjścia na peron 4 (27 kwietnia), peron 2 (16 maja) oraz peron 5 (6 czerwca). Paulina Jankowska z PKP S.A. zapewnia, że zamykanie wyjść na perony nie będzie wiązało się z utrudnieniami dla osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Cały czas będą bowiem działały windy.

Nowy dworzec Kraków Główny, usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji, będzie elementem Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego. Ma powstać jeden za najnowocześniejszych i najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Jego poszczególne elementy łączyć będą ruchome schody i platformy, windy oraz tradycyjne klatki schodowe. Przestrzeń dla pasażerów zostanie zorganizowana na powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych. Nowy dworzec będzie gotowy w II kwartale 2012 r. Koszt prac to 130 mln złotych."

było o tym pisane. Ciekawe czy będą się trzymać terminów Razz

Proszę podać źródło artykułu.
@mk1992.

Radek - 06-04-2011, 23:03
Temat postu:
Ale ta informacja jest tylko o zamykaniu wyjść na perony z tunelu Antresola - peron 1 został zamknięty całkowicie, wyjścia z wszystkich tuneli, o czym nie było nigdzie informacji, nie było jej też na stronie internetowej dworca Kraków nowy Główny.
ecavon - 07-04-2011, 17:37
Temat postu:
z PKP.S.A. Tak samo tu tez było w wątku opublikowane Klik
ecavon - 16-04-2011, 17:58
Temat postu:
Powracająć do tematu peronów. Byłem w piątek na głownym i wyłączone tory to nr9,11,12. Jak tak dalej pójdzie to Główny będzie miał problem z przepustowością jak nie poskracają czasów postojów.
Anonymous - 16-04-2011, 18:00
Temat postu:
Eeetam, nie ma szans żeby w jednej chwili było potrzebnych 8 krawędzi peronowych. Zreszta i tak poskracali część pociągów do Płaszowa, co skutkuje kolejnym odpływem pasażerów z pociagów z kierunku Spytkowice/Sucha Beskidzka. Przesiadka to kolejny problem i wydłuzenie czasu podrozy Rolling Eyes Nie ma to jak utrudnic ludziom dojazd do pracy...
ecavon - 16-04-2011, 18:03
Temat postu:
Jechałem składem z głównego na Płaszów to wiele ludzi wysiadło na przesiadkę do regio an Suchą Beskidzką.
Radek - 22-04-2011, 22:11
Temat postu:
W tym tygodniu zamknięty został także tor 12 przy peronie 5. Szerzej o błędnym oznakowaniu na tablicach dworca rozpisuje się Gazeta Wyborcza:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,9481983,Stacja_Krakow_Glowny__Jak_zmylic_pasazera.html

Podróżni błądzą między nieczynnymi schodami i zapchanymi windami. Turyści zamiast w centrum miasta lądują na stacji Płaszów. A władze kolei przyznają, że na dworcu sytuacja jest "trudna i zmienna".

Skomplikowane i zakamuflowane połączenia pomiędzy peronami krakowskiego dworca natychmiast kojarzą się z ukrytym przejściem na peron 9 i 3/4 na londyńskiej stacji kolejowej King's Cross, skąd do szkoły Hogwart odjeżdżał książkowy Harry Potter. Z tunelu "Magda", położonego najbliżej centrum, można co prawda wejść na większość peronów (oprócz zamkniętego peronu 1.), ale wydostać się z nich już nie jest tak łatwo. Nad schodami wiszą duże żółte tablice wskazujące podróżnym kierunek w dół, ale z ostrzeżeniem: "Tunel: Antresola. Tylko windą". Na dół swobodnie można zejść schodami. W tunelu z kolei wita nas tabliczka... "Wejście do tunelu Antresola. Tylko windą". I tu strzałka w górę. Nic dziwnego, że przyjezdni tracą głowę. - Pojechałam na dworzec odebrać znajomych wracających z Balic. Żeby dostać się na peron 2., trzeba się nieźle nakombinować. Tablice wzajemnie się wykluczają. Poza tym sama nazwa dla tunelu Antresola jest wyjątkowo myląca - mówi pani Iwona.

- Część z oznaczeń jest już faktycznie nieaktualna i utrudnia poruszanie się po dworcu - przyznaje Marek Cisowski, kierownik projektu przebudowy dworca z PKP PLK. - Nowe tablice są już zamówione i mają zostać uzupełnione w połowie maja. Ale sposobów dojścia na dworzec jest bardzo dużo. Oznaczać będziemy tylko te główne, żeby - zamiast pomóc podróżnym - nie spowodować zamętu informacyjnego - dodaje.

Na razie wielu podróżnych błądzi pomiędzy windami, które nie pomagają w szybkim dotarciu na perony. Ich pojemność jest mocno ograniczona. Wystarczy rower albo duża walizka, żeby do windy zmieściły się tylko dwie osoby. A to jedyny sposób, żeby np. wydostać się z tunelu na peron 3.

- Nie zdążymy! Chodźmy schodami, tylko którędy? - denerwują się przy jednej z wind dwie panie spieszące się na pociąg do Przemyśla. Alternatywa to wyjście na sąsiedni peron 2. i przejście nim do tunelu Magda. Dopiero tam można wyjść z powrotem na peron 3. Niewielu podróżnych jednak o tym wie.

Cisowski przyznaje, że sytuacja będzie "trudna i zmienna". - Będą zamykane kolejne perony, można więc spodziewać się ciągłych zmian organizacji ruchu na dworcu. Cały czas otwarty będzie na pewno tunel po północnej stronie dworca - mówi.

Remont krakowskiego dworca spowodował też zmiany w rozkładach jazdy. Kilka pociągów Tanich Linii Kolejowych (głównie z Gdyni), zamiast zatrzymywać się w Krakowie, wiezie pasażerów do Płaszowa. - Ostatnio na stacji Płaszów spotkałam dwóch zdezorientowanych Anglików. Nerwowo porównywali zdjęcia i mapy w przewodniku z widokami wokół. Chyba nie o taki Kraków im chodziło. W końcu ktoś powiedział im, że muszą przejść na przeciwległy peron i wrócić jedną stację - opowiada nasza czytelniczka.

Spółka PKP InterCity, do której należą pociągi TLK, zapewnia, że pracownicy kas i pociągów o zmianie informują pasażerów. Na razie nie ma jednak możliwości, by turystów wysadzać pod Wawelem. - Przepustowość Dworca Głównego jest teraz ograniczona. Remontowane są krawędzie peronów, więc niektóre pociągi nie mają się gdzie zatrzymać. Problem jest zwłaszcza z tymi, które kończą bieg i wysiada z nich duża liczba podróżnych - tłumaczy Grzegorz Szkaradek, dyrektor regionalny PKP InterCity. - Ale z Płaszowa do centrum podróżni mogą wrócić już bezpłatnie dowolnym pociągiem.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

dyżurny - 23-04-2011, 18:15
Temat postu:
Panowie, jak w obecnej sytuacji wygląda trzymanie pociągów na Głównym w Krakowie? Bo we wtorek będę jechał REGIO z Katowic (20:41) na KG, i chciałbym zdążyć na REGIO do Tarnowa (20:46). Jest realna szansa, czy od razu się nastawić na iR?
Radek - 26-05-2011, 22:16
Temat postu:
Dziś nasunęła mi się refleksja dotycząca "parkowania" EZT przy peronach na Głównym. Obecnie czynne są tylko schody do tunelu Magda, więc właściwie perony wykorzystywane są tylko w okolicy tego tunelu. Natomiast EZTy notorycznie zatrzymują się tak, że kabina maszynisty jest na wysokości jednego zejścia do tunelu, co powoduje, że wszyscy pasażerowie wysiadający z pociągu niepotrzebnie tłoczą się na jednych schodach podczas, gdy druga para schodów jest mało używana. Można by EZTy zatrzymywać na wysokości pomiędzy obiema parami schodów, żeby wysiadający tłum rozdzielał się na dwa kierunki i wtedy nie byłoby aż takiego tłoku na schodach jak obecnie. Jest to możliwe, bo sygnalizatory od strony Płaszowa znajdują się już poza peronami.
CottonwoodEN71 - 26-05-2011, 23:59
Temat postu:
A moja refleksja jest taka, że perony są wystarczająco długie, by na jednym torze stał skład np. do Katowic a obok, "z przodu", do Zakopanego. W ten sposób uniknęło by się skracania pociągów do Krakowa Płaszowa, oraz drastycznych zmian w RJ. Problem z wyświetlaczami można by rozwiązać poprzez umieszczenie znaku "/" między stacjami np. "Katowice/Zakopane", naklejenie kartek na pociąg, działające wyświetlacze na składach oraz solidna zapowiedź [wszak na peronach są wyznaczone sektory] rozwiązałyby problem zmian.
sabatnik - 27-05-2011, 20:06
Temat postu:
Zwłaszcza, że takie sytuacje już miały miejsce w przeszłości. Zapowiadano, że np. pociąg do Katowic stoi przy peronie pierwszym od strony północnej. Przeważnie jeśli tylko coś się chce, to się da, ale PKP i inni wolą iść zawsze na łatwiznę.
conen - 28-05-2011, 14:09
Temat postu:
Wreszcie zaznaczyć na peronach w dużych miastach miejsce gdzie zatrzyma się czoło pociągu aby pasażerowie nie musieli biegać raz w jedną raz w drugą stronę.

Tak przecież jest w cywilizowanych krajach.
Ben - 28-05-2011, 14:37
Temat postu:
na Centralnym tak jest przecież, zapowiadają że pociąg zatrzyma się w sektorze x, y i z
ecavon - 28-05-2011, 17:50
Temat postu:
Ben, Ale na centralnym nie rozpoczyna ani nie kończy żaden pociąg!
Radek - 03-06-2011, 19:45
Temat postu:
I znów zmiany - czynne są już obydwa tory przy peronie 5, zamknięto natomiast 1 tor (nr 5) przy peronie 2. I straszne zamieszanie dziś było - na połówce peronu 2 tłum ludzi czekał na TLK Szczecin - Przemyśl (po 16), w tym czasie tłum pasażerów wysypał się z Regio Oświęcim - Wieliczka, po czym pani łaskawie zapowiedziała, że TLK wjedzie wyjątkowo na tor 1 przy peronie 3. Dodatkowo - kolejki do wejścia do tunelu Magda - coś jednak ciągnie pasażerów do kolei...
MK_Rabka - 08-06-2011, 16:13
Temat postu:
http://krakownowyglowny.pl/filmy
http://krakownowyglowny.pl/aktualnosci/doniesienia-z-budowy
Ben - 08-06-2011, 20:04
Temat postu:
Kraków Nowy Główny "andergrand"Smile
Radek - 19-07-2011, 11:52
Temat postu:
W nocy 18/19 lipca wraca do eksploatacji odnowiony peron 1, wyłączony zostanie peron 3 - maja też być związane z tym zmiany w rozkładzie.

[ Dodano: 20-07-2011, 23:16 ]
Nowy peron prezentuje się całkiem nieźle. Ciekawa kolorystyka i nowoczesne pragotrony. Temat już chyba do zamknięcia.
Woojtek - 22-07-2011, 07:43
Temat postu:
Dzisiaj wysiadałem z pociągu na pierwszym peronie Dworca Głównego w Krakowie, nie wiem czy ktoś to zauważył czy też nie ale po remoncie peron jest niżej niż drzwi do wagonów, przed remontem były na równo.

Co spowodowłao zmianę wysokości?
MK_Rabka - 22-07-2011, 11:16
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/25871/Pierwszy_peron_dworca_w_Krakowie_po_remoncie.htm
Może chcieli choć trochę dostosować do Pesy?
Radek - 28-07-2011, 08:08
Temat postu:
I kolejna porcja fotek w artykule o peronie 1:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,10013554,Listy__Szok_na_dworcu_w_Krakowie.html
snajper - 02-09-2011, 09:36
Temat postu:
Ja nie mam problemu bo noszę na plecach plecak turystyczny a nie jakieś durne walizeczki na kółkach. Ci ludzie w dzisiejszych czasach to tacy miętcy, w głowach im się już poprzewracało od pseudo zachodniego dobrobytu jaki mamy od 20 lat. Proponuję jeszcze panie z wachlarzami ustawione przed wejściem do każdego wagonu. No bo na takim nowoczesnym dworcu nie może ich zabraknąć... Bardzo dobrze, że nie dali wszystkiego pod pesę. Dworce główne mają mieć perony wysokie dostosowane do wagonów dalekobierznych. Głównym celem tego dworca ma być obsługa pociągów typu Przemyśl - Szczecin a nie wożenie z lotniska anglików, którzy przyjechali chlać i szczać po bramach. Jak ktoś ma kasę na samolot to niech sobie wezmie taxi a nie będzie się tłuc pesą po niewygodnych peronach.
Anonymous - 02-09-2011, 20:45
Temat postu:
A jeśli ktoś wyjeżdża na długie wakacje, bądź do pracy na 3 miesiące na drugi koniec Polski to uważasz że zmieści wszystko do plecaka turystycznego? Bo ja wątpię.
snajper - 02-09-2011, 23:15
Temat postu:
Ja co roku jeżdżę na 2 miesiące do pracy która jest też wakacjami. Duży plecak pomieści odpowiednią ilość rzeczy, tylko waży wtedy 30 kg więc nie każdy go uniesie, ludzie zamiast dbać o kondycję to żrą hamburgery to muszą mieć torby na kółeczkach do których trzeba mniej siły bo się je ciągnie a nie niesie, niestety głupie 30 cm i tacy wymiękają bo nie mogą unieść.

PS W ŻADNYM RAZIE NIE JESTEM JAKIMŚ PAKEREM, poprostu czasem trochę sportu i staram się nie tyć przed telewizorem jak większość ludzi dookoła. Teraz jest taki styl życia, taki miękki, wszystko ma być tak aby się nie zmachać i rączek nie pobrudzić.

http://img233.imageshack.us/img233/1447/wnekm02.th.jpg
MK_Rabka - 03-09-2011, 00:15
Temat postu:
Pociągami jeżdżą też małe dzieci, osoby starsze, chore i niepełnosprawne.
Pociąg nie ma być siłownią, a wygodnym środkiem transportu.
snajper - 03-09-2011, 08:58
Temat postu:
Dobra ok ale jak przystosujesz do pesy to będzie za niski do wagonów, jak przystosujesz do wagonów to będzie za wysoki do pesy, na peronie 1 stają też wagonowe IR-y, regio na EN57 do Tarnowa i Zakopca. Nie da się ustalić idealnej wysokości dla każdego pociągu, a wkuża mnie że wszyscy się starają w Krakowie wszystko robić pod turystów (pociąg do balic to głównie dla turystów). Wolałbym aby Kraków dbał o swoich mieszkańców a nie o turystów (dotyczy różnych spraw nie tylko kolei).
MK_Rabka - 03-09-2011, 11:02
Temat postu:
No, ale Pesy i Kolzamy wylecą stamtąd po wyremontowaniu linii do Balic.
Anonymous - 03-09-2011, 14:11
Temat postu:
@ Snajpier

Ale jak Kraków nie będzie dbał o turystów to na czym będzie zarabiał jak ci przestaną jeździć do Krakowa?
snajper - 03-09-2011, 14:24
Temat postu:
Tylko co ja jako zwykły mieszkaniec mam z turystów ?? Niech się zajmą przyciąganiem do miasta biznesu jak Wrocław czy Poznań a nie turystami, ale to już nie temat na ten wątek.
Radek - 20-10-2011, 19:28
Temat postu:
Peron 3 już prawie gotowy. Nawet w gablotach już rozkłady wiszą. Pewnie jutro lub w poniedziałek otworzą i wezmą się za cały peron 4. W tunelu Magda położono już posadzkę w remontowanej połowie tunelu. Być może też w ciągu kilku dni otworzą i zaczną remontować drugą połówkę. Tylko wtedy chyba nie będzie wyjścia z tunelu na peron 1?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group