INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Zielona Góra - Ostrów Wielkopolski

DawidCzerwiensk - 14-01-2011, 19:15
Temat postu: Zielona Góra - Ostrów Wielkopolski
Pociąg Regio "Zielonogórzanin" spółki Przewozy Regionalne z Ostrowa wielkopolskiego wjedzie na tor 1 przy peronie 2 - warto o taką zapowiedź powalczyć, dokładniej o takie połączenie Smile

Do rzeczy:
W zeszłym roku a dokładnie w lutym 2010 roku na dworcu w Zielonej Górze wywieszona była pewna lista.
Dotyczyła ona miast do których pasażerowie wybierali się najczęściej pociągami Regio, została podana także ich cena przeliczona ze zniżkami ustawowymi.
Na tej liście znajdował się Ostrów Wielkopolski jak i również Leszno.
Wysłałem do Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze prośbę o udostępnienie listy podobnej z 2010 roku, także z przepustowością pasażerów przez stację Zielona Góra.

Rozkład jazdy na tę linię jest przygotowany, także obiegi są wszystkie.

Gdy dostanę odpowiedź można zacząć pisać do UMWL i UMWW pisma dot. tego połączenia, ponieważ na tej liście jest czarno na białym zaznaczone że to połączenie było by dochodowe i zyskało by dużo pasażerów na danych odcinkach kolejowych.
Trzeba działaćSmile
sebol71 - 14-01-2011, 19:53
Temat postu:
Jestem gorącym zwolennikiem tego połączenia.
Chętnie więc przyłączę się do pisania listów do UMWW, UMWD i UMWL.
DawidCzerwiensk - 14-01-2011, 20:07
Temat postu:
Cieszę się bardzo zaangażowaniem .



Mamy czas do połowy marca!
pitagoras23 - 14-01-2011, 20:32
Temat postu:
Sam jako mieszkaniec Ostrowa jestem jak najbardziej za i również można liczyć na moje wsparcie. Przyda się z pewnością nie jedno takie połączenie. Jedno może być Regio przez Leszno, drugie pospieszne przez Wrocław, ew. Poznań.
DawidCzerwiensk - 14-01-2011, 20:34
Temat postu:
Na początek zajmijmy się Regio, przez Głogów i Leszno.
Myślę że IC na wiadomość o tym połączeniu przez Poznań albo Wrocław dostanie szoku Very Happy
pitagoras23 - 14-01-2011, 20:54
Temat postu:
Nie mówię już o IC, może PR-y pomyślą o składzie InterRegio np. Zielona Góra - Łódź p. Wrocław/ Poznań.
DawidCzerwiensk - 14-01-2011, 20:56
Temat postu:
Tak też może być
Ale na razie : do 15 marca składajmy pisma do Urzędów Marszałkowskich ;D
rob21 - 15-01-2011, 22:24
Temat postu:
Sądze ,że warto sprubować.
xzielak - 15-01-2011, 22:58
Temat postu:
DawidCzerwiensk, a dlaczego nie realizujemy czy też nie pomagamy w realizacji mojego pomysłu składu iR Zielona Góra - Warszawa przez Ostrów Wlkp? Wysyłając Ty pismo do PRu i ja, robimy wielkie zamieszanie w centrali i na tym się zakończy frajda Smile

Szlakowa, nie daje dobrych warunków na utworzenie dziennego połączenia, przypomnę że skład jechał jak na Odrzance pomiędzy Zieloną Górą, a Bytomiem Odrz. królowało głównie 70km/h szlakowej. Dziś mamy 30-40km/h. Tu większe szanse daje na nocne połączenie, i Ja do tego zmierzam.

[ Dodano: 15-01-2011, 22:59 ]
rob21, jak zawsze Smile linia 14, to twoja ukochana.
DawidCzerwiensk - 16-01-2011, 00:18
Temat postu:
xzielak, Tak tutaj się z Tobą zgodzę, ale na tym nie skorzystają mieszkańcy wsi, przez które ten skład iR będzie przejeżdżał.
Owszem możemy powalczyć o iR ale wg. mnie to podstawą do tego będzie Regio, ponieważ na jego podstawie będzie można sporządzić notatki na jakich stacjach wysiada największa ilość osób i z powrotem, co wyłączyło by wioski na szlaku i by powstało nocne połączenie z Warszawą.
xzielak - 16-01-2011, 00:46
Temat postu:
Dla przypomnienia, co pędziło na Ostrów Wlkp - Zielona Góra

http://wrp.gr5.pl/details.php?image_id=20656&mode=search

http://wrp.gr5.pl/details.php?image_id=1246&mode=search

Dziś to już historia.

A tak w ogóle, zapytam sie, czy ten łącznik omijający Czerwieńsk buduje sie?
DawidCzerwiensk - 16-01-2011, 11:18
Temat postu:
Niby coś tam robią lecz przejeżdżając pociągiem nic nie zauważyłem.
pp - 18-01-2011, 13:20
Temat postu:
Przy obecnych prędkościach nocna TLKa z Warszawy do Zielonej przez Łódź, Ostrów, Leszno, Głogów jechała by np. tak:
W-wa C. 22.00
Łódź Kal. 0.10/0.25
Ostrów W. 2.35/2.45
Leszno: 4.00/4.05
Głogów: 5.05/5.10
Zielona G. p. 6.35

I to jest to co można spróbować ruszyć tu i teraz. PRy nie pójdą w IR na tej trasie, zapomnijcie! Regio? Jeśli marszałkowie księstw wojewódzkich się dogadają (z Ostrowa do Zielonej przez Leszno Głogów to już trzy województwa), to może, może, może.
DawidCzerwiensk - 18-01-2011, 16:23
Temat postu:
IR raczej na tej trasie zostało by puszczone, ale to jest inna sprawa. Chodzi o to, bo nie wiadomo czy będą w ogóle nocne iR.
Poza tym z dogadaniem się nie powinno być problemu, przykład: Regio Konin-Głogów. Wielkopolskie, Lubuskie, Dolnośląskie. Smile
Emillex - 18-01-2011, 16:28
Temat postu:
Ale w sprawie bardzo potrzebnego pociągu Inowrocław-Babiak-Poddębice-Zduńska Wola to już porozumienia brak... Regio Rusałka z Konina do Głogowa jest wyjątkiem.
DawidCzerwiensk - 18-01-2011, 17:20
Temat postu:
Niech jest, ale już Regio Zbąszynek-Skierniewice nie jest.

[ Dodano: 27-01-2011, 16:34 ]
Jest połączenie Ostrów Wielkopolski - Leszno - Wschowa - Głogów.

Przechodzi przez 3 województwa, więc urzędy musiały się dogadać w sprawie tego połączenia.
Być może takie pismo z prośbą o wydłużenie połączenia było by lepsze od zakładania nowego?
zaqwsx321 - 11-02-2011, 14:18
Temat postu:
Równiez jestem za tym połączeniem! I myślę, że prośba o wydłużenie będzie bardziej trafna, bo to nie jest już tak duży problem jak tworzenie nowego połączenia, któe byłoby konkurencyjne dla wyżej wymienionego połączenia Głogów-Ostrów Wlkp.
Oby się udało!
Damian Łódź - 11-02-2011, 22:44
Temat postu:
zaqwsx321, problem może byc z obiegami szynobusów niestety...
rob21 - 12-02-2011, 12:04
Temat postu:
A ja bym jeszcze chciał od województwa Dolnośląskiego szynobus, zapomnieli ,że Głogów leży w ich granicach, najlepiej przejść do województwa Lubuskiego.
R3miX - 12-02-2011, 12:43
Temat postu:
SA108 i wydłużenie na nim relacji to średni pomysł, ludzie mają dość capiącego i bardzo awaryjnego szynobusu (bardzo nieudana seria), więc nowo reaktywowana (oby) trasa zgineła by znowu tym razem już nie z błahego powodu.
xzielak - 12-02-2011, 13:18
Temat postu:
Świetne to wszystko, tylko juz mam wątpliwości nawet co do mojego pomysłu iR Zielona Góra - Warszawa przez Głogów, Leszno.

Na odcinku Głogów - Głogówko od grudnia ma być szlakowa 10km/h.......PR wprowadzi na tym odcinku KKA Sad
DawidCzerwiensk - 12-02-2011, 17:37
Temat postu:
Szynobusy będą wolne więc R może jechać sobie Zielona-Zbąszynek-Leszno-Ostrów.
Chociażby ten Regio do Leszna przez Zbąszynek.

[ Dodano: 13-02-2011, 18:54 ]
ZG-BO niedługo będzie 30km/h.
Pozdro dla PKP.....
zaqwsx321 - 22-02-2011, 11:56
Temat postu:
Zważając na to, że od grudnia tak drastycznie spadnie predkosc na trasie ZG-Głogów i czas wydłuży się do ok. 2h + to, że Leszno-Głogów to min. 1h - takie połączenie nie ma sensu. Ponad 3h żeby przejechać 110km? Autobus robi to w 2:15.

Ale - jako, że od jesieni tego roku tory na relacji ZG-Zbąszynek mają być odnowione i prędkość wyniesie 100km/h, a czas podrózy ZG-Zbąszynek wyniesie ok. 40minut to połączenie ZG-Ostrów przez Zbąszynek miałoby jak najbardziej sens. Czas podróży wyniósłby wtedy do Leszna 40min+1,40h =2h 20min Wink I to byłoby sensowne Smile
Więc trzebaby zabiegać o ZG-Ostrów przez Zbąszynek wg mnie. Zresztą jestem zwolennikiem takiego rozwiązania.
DawidCzerwiensk - 22-02-2011, 19:27
Temat postu:
To dołącz się do nas i wysyłaj pisma.
sympatyk - 15-09-2019, 21:38
Temat postu:
Reaktywacja linii kolejowej Głogów – Leszno.

Trwa modernizacja infrastruktury kolejowej na trasie Głogów – Leszno przez Wschowę. W planie spółki PKP PLK jest wymiana torów i remont czterech dworców. Prace mają potrwać do listopada tego roku, co umożliwi powrót pociągów osobowych na tę linię od nowego rozkładu jazdy 2019/2020.

Więcej:

https://www.zachod.pl/121452/reaktywacja-linii-kolejowej-glogow-leszno/
prezesrafal - 19-09-2019, 22:02
Temat postu:
Jeżeli chodzi o reaktywacje linii kolejowej Głogów - Leszno to trzeba powiedzieć jasno kilka rzeczy.

1. Obsługę powierza się PR Zielona Góra jednym składem serii SA133 lub SA108
2. Połączenie jest najbardziej potrzebne mieszkańcom Głogowa, którzy nie będą musieli się męczyć w busach
3. Linia kolejowa przebiega inaczej niż DK 12 stąd dzięki temu takie wsie jak Grodziec Mały, Głogówko i Stare Drzewce otrzymują możliwość dojazdu do miast - kiepsko tam z komunikacja autobusową.
4. Będzie jedna para dzienna rel. Leszno - Zielona Góra - Leszno.
5. W niedziele będzie późno wieczorna para rel. Leszno - Zielona Góra - Leszno (przyjazd do Leszna ok. północy)
6. Będzie 6 par połączeń na dzień
DawidCzerwiensk - 23-10-2019, 11:26
Temat postu:
Witam po długim czasie Wink

Zobaczymy co z tego będzie, jak to się będzie miało do skomunikowania relacji Leszno - Ostrów Wielkopolski?
http://elka.pl/content/view/94891/82/
sympatyk - 30-10-2019, 13:01
Temat postu:
Krotoszyn – Głogów do elektryfikacji? PLK mają wstępne plany.

Czy wkrótce odcinki z Ostrowa Wielkopolskiego do Leszna i z Leszna do Głogowa obsługiwane będą przez pociągi elektryczne? PKP PLK mają plan elektryfikacji niemal 120-kilometrowego odcinka linii nr 14 oraz łącznicy prowadzącej do niej z Krotoszyna.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/krotoszyn--glogow-do-elektryfikacji-plk-maja-wstepne-plany-94151.html
Arek1963 - 16-01-2020, 01:13
Temat postu:
Ciekawe czy to połączenie przetrwa choć do Wielkiej Nocy z braku podróżnych, oprócz podobno niedziel.
Lepiej puścić taxi kombi lub mikrobus by oszczędzać cenną ropę i kosztowny tabor.
prezesrafal - 01-07-2020, 21:42
Temat postu: TLK Konopnicka
Wszystko wskazuje na to, że od marca 2021 roku pociąg TLK Konopnicka, a raczej jego jedna część składu zostanie skierowana do Warszawy przez Nową Sól, Głogów, Leszno, Krotoszyn i Ostrów Wlkp, gdzie nastąpi dołączenie do składu drugiej części składu jadącej z Zielonej Góry przez Żagań, Legnicę, Wrocław.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group