INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - 5 EZT dla Lubelskiego

BR232 - 23-12-2010, 13:11
Temat postu: 5 EZT dla Lubelskiego
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/20101206095331.pdf

Czy ktos wie coś więcej w temacie? ELF-y czy może EN57AKM?
pendolino - 23-12-2010, 14:20
Temat postu:
Co to będzie, nie wiem, ale ma być też modernizacja 3 kibli w 2011 roku.
Pele - 23-12-2010, 14:22
Temat postu:
Ooo, duży news się kroi...

We wszystkich znanych mi przetargach na leasing chodziło o ezety nowe na 160 km/h. Będzie SIWZ, będziemy mądrzejsi.

A może tak 19we, a nie przepłacone pesozłomy...? Może tym razem w swoim własnym mieście Jakubas nie da się łatwo wykoleić pesoludkom doradzającym UMWL i ustawiającym przetargi.

Przypominam pewnego swojego posta:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=162430&highlight=#162430

Cytat:
Znajomy z PLK podał mi ciekawą teorię spiskową. Otóż wg niego szynobusy zrobiono i dostarczono naprędce (dużo szybciej niż w przetargu było zapisane) z powodu barteru między UM a PESĄ: wy nam szynobusy przed wyborami, my wam następnym razem SIWZ, która wykluczy NEWAG...


Czyżby to ten "następny raz"?
Sebcio - 23-12-2010, 16:06
Temat postu:
Jak będzie przeterg już rozpisany to zobaczymy. Może chodzi o odkupienie EN57 od PRów...
alojz - 29-01-2011, 09:50
Temat postu:
Ogłoszenie o zamówieniu:
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/ENOTICES_wnuk-2011-012324-F02-PL.pdf
BR232 - 29-01-2011, 10:24
Temat postu:
Chyba chodzi o ostatnie sprowadzone gomułki Confused
_kamil_ - 29-01-2011, 11:05
Temat postu:
Szkoda ,że tylko 5 Ezt Sad
Sebcio - 29-01-2011, 19:54
Temat postu:
Cytat:
Może chodzi o odkupienie EN57 od PRów...

Czyli miałem rację!
lubelak195 - 30-01-2011, 09:30
Temat postu:
Tak tylko, że po naprawie głównej, co mam nadzieje zwiększy komfort podróży
Chyba, że ta naprawa główna miałaby polegać na zmianie malowania jak w wielkopolsce, to wtedy mogą sobie to darować

Lubelszczyźnie przydałyby sie nowe ezty a szczególnie jakieś w typie EN81 do obsłóżenia połączeń o mniejszej frekwencji, bo wiecznie staroci sie nie da modernizować
Sebcio - 30-01-2011, 16:14
Temat postu:
Tu tak naprawdę moze chodzić ie tyle o modernę ile o zmianę właściciela...

Edit. Dla mnie dziwne jest że do przetargu nie ma SIWZu...
sphinx - 30-01-2011, 18:17
Temat postu:
Czasami SIWZ pojawia się na stronie kilka dni po ogłoszeniu.
alojz - 31-01-2011, 19:55
Temat postu:
SIWZ jest już dostępny.
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/SPECYFIKACJA_ISTOTNYCH_WARUNKOW_ZAMOWIENIA_EZT.pdf
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/1Opis_przedmiotu_zamowienia.pdf
sphinx - 31-01-2011, 20:56
Temat postu:
No to będą kolejne AKMy, tyle że z drzwiami odskokowo-przesuwnymi.
Pele - 01-02-2011, 00:20
Temat postu:
Najważniejsze:

- napęd asynchroniczny
- wózki i silniki na 130 km/h!
- kible w zamkniętym ukł. próżniowym, jeden dla niepełnosprawnych
- gniazdka 230 V AC po jednym na każdą parę siedzeń
- klima całego składu; okna niedostępne do samodzielnego otwierania (z opuszczaną górną częścią ale zamykane kluczem konduktorskim)
- wszystkie okna z roletami p-słonecznymi
- 2 biletomaty
- minimum 4 wieszaki rowerowe na przedział
- drzwi odskokowo-przesuwne (takich kibli jeszcze nie ma poza chyba tym jednym ED73)
- tym razem antygraffti ( Cool )

Podkreśliłem to czym te dla nas mają się różnić od AKM dla mazoviii, po liczbie zmian widać że dość drogie to może wyjść. Ciekawe ile ta moderna wyniesie w porównaniu do ceny nowych 17-18 mln/skład, może być więcej niż 6,5 mln jakie płaciło KM.
Anonymous - 01-02-2011, 00:45
Temat postu:
Pele napisał/a:
- drzwi odskokowo-przesuwne (takich kibli jeszcze nie ma poza chyba tym jednym ED73)
Oraz ED72-021.
Pierwotnie ED72 miały być takiej samej konstrukcji jak ED73.

A w ogóle, wnioskując po podanych informacjach, to będą ciekawe te jednostki.
przewoz - 01-02-2011, 11:44
Temat postu:
A widział ktoś ED72AC, które też miały mieć 130km/h? Coś długo to trwa...
Sebcio - 01-02-2011, 14:36
Temat postu:
Mariusz W.,
należy zauważyć że będzie to uboższa wersja tych drzwi - bo maja być z napędem pneumatycznym.
sphinx - 01-02-2011, 16:32
Temat postu:
@przewoz
ZNTK MM ma poślizg, miesiąc i 2 dni temu minął termin dostarczenia.
przewoz - 01-02-2011, 18:44
Temat postu:
Jeszcze muszą zrobić dopuszczenia, bo na tą prędkość tego układu biegowego póki co nikt nie badał, tak samo jak napędu, choć wiem, że 140 wyciągnęli już nim (w każdym razie badania się robi do 143 (130+10%).
alojz - 11-02-2011, 18:58
Temat postu:
Newag złożył odwołanie:
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/kopia_odwolania_-_lubelskie.pdf
sphinx - 23-02-2011, 17:27
Temat postu:
I prawdopodobnie wygrał bo nastąpiły zmiany SIWZ zgodnie z jego zarzutami:

http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/Zmiana_tresci_SIWZ_opis_przedmiotu_zamowienia_na_strone.pdf

Nie będzie 130km/h, ani nowych korpusów dla silników. Drzwi odskokowo-przesuwne zostają. I dwie serie pytań:

http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/Wyjasnienie_i_zmiana_tresci_SIWZ_%28III%29.pdf
http://www.um.bip.lublin.pl/upload/pliki/Wyjasnienia_i_zmiana_tresci_SIWZ_%28IV%29.pdf
przewoz - 23-02-2011, 19:55
Temat postu:
Nowe korpusy będą, chodzi o masę ich raczej.
Ogólnie wydaje się, że to co wymyśliło lubelskie było trudne do zrealizowania.. czyżby Mińsk miał problem z ED72 na 130?
sphinx - 23-02-2011, 21:35
Temat postu:
Od tego się odwoływał Newag, tzn da się zrobić ale trzeba robić dopuszczenia itp i nie da się wyrobić w przewidzianym terminie. Chcieli więc wydłużenia terminu, ale jak widać UM po prostu zrezygnował z warunku (pewnie dlatego, że pociągi przyjechałyby po wyborach).
cristobel - 24-03-2011, 22:53
Temat postu: Drzwi odskokowo-przesuwne
Ciekawe, czy ktoś wie ile kosztuje jeden komplet takich drzwi odskokowo - przesuwnych?
Sebcio - 07-04-2011, 15:55
Temat postu:
PRy ogłosiły przetarg na sprzedaż 5 sztuk EN57 z PR Lublin: EN57-809, EN57 - 1511, EN57- 1514, EN57-1533, EN57-1563 http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-dot-sprzedazy-materialow-i-urzadzen,s,0,6565.html
Arclight - 08-04-2011, 18:43
Temat postu:
EN57-1511 ma podobno skrzywioną ramę w członie "A", poza tym czeka na naprawę główną, nie wróżę więc nic innego jak przeniesienia do CM Polsilver.
lubelak195 - 15-04-2011, 15:42
Temat postu:
Leasing 5 ezt dla Lubelszczyzny: ZNTK Mińsk tańszy od Newagu

W dniu 14 kwietnia 2011 r. dokonano otwarcia ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na leasing finansowy elektrycznych zespołów trakcyjnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją. Oferty złożyły wda konsjorcja: Newagu z ZNTK Gliwice i ING Lease, oraz ZNTK Minsk Maz. wraz PESĄ Bydgoszcz i BRE Leasing.


Zamawiający poinformował, iż kwota jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 47 mln złotych.

Konsorcjum w składzie: Newag Nowy Sącz [lider konsorcjum]; ING Lease, Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych Gliwice zaproponowało wykonanie zamówienia za cenę 46 596 526,88 zł brutto. Natomiast konsorcjum w składzie: Zakłady Naprawcze Taboru kolejowego, ,Mińsk Mazowiecki’’ [lider konsorcjum]; Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i BRE Leasing przedstawiło ofertę opiewającą na 42 830 712,89 zł brutto
źródło: Rynek Kolejowy

Ciekawe, czy znowu najważniejszym kryterium będzie cena, oby nie- lepiej zapłacić więcej i mieć lepszej jakości, chyba, że Newag oferuje to samo tylko, że za wyższą cene.

Moim zdaniem lepiej byłoby podpisać umowe długoterminową na na przykład coroczną modernizacje 2 EZT kupno jednego nowego EZT i jednego szynobusa, tak żeby było wszystko z tej samej serii.
alojz - 21-04-2011, 19:26
Temat postu:
Rozstrzygnięcie przetargu:
http://um.bip.lublin.pl/upload/pliki/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_EZT.pdf
ibonek - 22-04-2011, 08:29
Temat postu:
lubelak195, sądząc po komunikacie twoje obawy się sprawdziły. Chyba nie wróży to najlepiej temu projektowi... Obym się mylił.
thassos - 07-06-2011, 09:54
Temat postu:
nowe wieści w tej sprawie

http://www.rynek-kolejowy.pl/24686/Lubelskie_Minsk_dostarczy_zmodernizowane_EZT.htm
kamiloroń - 16-06-2011, 00:31
Temat postu:
Tak Very Happy czekamy tylko aż zaczną służbę na Lubelszczyźnie. Bardzo dobrze że wymogiem jest dodatkowo system zliczania pasażerów-pomoże to PRom dostosować rozkład do potrzeb. Zobaczymy jak się wywiążą z wymogu szyb nienagrzewających się-bo jak na razie wszystkie EN57 po modernizacjach na AKM zyskują przydomek saun na torach-z powodu szyb nagrzewających się oraz okien dających tyle chłodu co nic........ Minusem i to dużym jest to że w modernizowanych EN57 kasuje się drzwi boczne do służbówki-w przypadku awarii drzwi takie drzwi są wyjściem awaryjnym a także w porach szczytu przewozowego boczne drzwi są udogonieniem dla kierpocia-sygnał odjazdu podaje przez te właśnie drzwi a nie przez pierwsze pasażerskie(nie musi się przeciskać przez ludzi).
lubelak195 - 16-06-2011, 14:47
Temat postu:
System zliczania pasażerów bardziej pomoże w ukróceniu łapówkarstwa drużyn trakcyjnych.
Tyle osób ile wejdzie do pociągu tyle powinno być zeskanowanych biletów (nie wiem, czy miesięczne da sie skanować)
przewoz - 16-06-2011, 14:57
Temat postu:
Systemy zliczania podróżnych od lat są stosowane w naszych pociągach i autobusach. Nie wiem jak w tych drugich, ale w zmodernizowanych kiblach działało to na poczatku bardzo przeciętnie. Czy w jakikolwiek sposób spółki (SKM/KM/PR) to wykorzystują - nie mam pojęcia. Na razie o żadnym konkretnym wykorzystaniu nie słyszałem.
endrju - 16-09-2011, 17:29
Temat postu:
Ma ktoś jakieś informacje na temat postępu prac nad tymi EZT? Według LZPR pierwszy pojazd powinien pojawić się już w tym miesiącu, jednak nie mam na razie dokładniejszych danych.
lubelak195 - 19-09-2011, 07:22
Temat postu:
Ja jadąc wczoraj Polesiem w Dęblinie mijaliśmy sie z pociągiem z Łukowa złożonym z 2 jednostek. Początkowo myślałem, że to ze względu na to, że w Lublinie jest z czymś skomunikowany i ma być duża frekwa, ale tak po ok. 10 min. spostrzegłem, że jest on Świeższy niż inne- zobaczyłem date napr. rewizyjnej- 22.08.2011. Był to En57-1373s.W środku w 2 klasie fotele z szarą dermą w paski i plamki, w pierwszej klasie czerwone fotele. Z zewnątrz bez zmian.

Być może była to zwykła rewitalka, a nie jeden z tych pięciu, bo jak to jeden z tych pięciu, to raczej szału nie będzie.
endrju - 19-09-2011, 13:14
Temat postu:
Myślę, że to jeden z niewielu nowszych pociągów en57, jakie ma na stanie LZPR. Jeździły one już wcześniej, wiec pewnie zwykła rewizja składu. Zresztą te nowe mają inaczej wyglądać, no i przede wszystkim będą mieć A w nazwie od silników asynchronicznych.
przewoz - 19-09-2011, 15:22
Temat postu:
Cytat:
zobaczyłem date napr. rewizyjnej- 22.08.2011. Był to En57-1373s


Piszemy EN57-1373 po prostu. s - wagon silnikowy. Są jeszcze ra i rb na pozostałych dwóch wagonach.
Naprawa rewizyjna pewnie była po prostu poszerzona o wymianę niektórych elementów, albo siedzenia były już tak zniszczone, że po prostu dano to, co mieli.
clone - 04-11-2011, 17:25
Temat postu:
Ponoć pojawiły się już zdjęcia nowych jednostek. Ma może ktoś konto z prenumeratą na rynku-kolejowym? Pod tym linkiem http://www.rynek-kolejowy.pl/28504/Pierwsze_zdjecia_EN57AL.htm ponoć są opublikowane, tylko ja nie jestem zarejestrowany. Może któryś z forumowiczy pomoże "wydobyć" cenne informacje ?
alojz - 04-11-2011, 20:15
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/279
clone - 04-11-2011, 21:00
Temat postu:
Dzięki bardzo!

A teraz jakie macie opinie na temat ezeta?
Wg mnie prezentuje się naprawdę bardzo dobrze, choć spodziewałem się odrobinie lepszej konstrukcji, głównie wnętrza. Te siedzenia wyglądają jakoś tak plastikowo, podobnie do szynobusu SA134. Ale nie można mieć wszystkiego. Nie mogę się doczekać, kiedy wreszcie zacznie kursowanie na trasie Lublin-Chełm.
Dresio - 04-11-2011, 21:07
Temat postu:
Mi się osobiście podoba :"), jak będzie jeździł na trasie Lublin-Chełm-Lublin to na pewno wybiorę się nim na przejażdżkę ^^.
kamiloroń - 05-11-2011, 18:51
Temat postu:
Very Happy Piękny ten EN57..... tylko denerwuje mnie niespójność oznaczeń.... czy nie można wszystkich EN57 przerabianych na asynchrony oznaczać jako EN57A-xxxx? To AL jest jak ni pies ni wydra.....
xavee - 05-11-2011, 19:35
Temat postu:
Wnętrze fajne i to bardzo, ale ten ryjek Sad Nie mogli go zrobić tak jak dla łódzkiego z LEDami ? Neutral
lubelak195 - 06-11-2011, 07:44
Temat postu:
Najważniejsze jest wnętrze i silnik, a obydwa mi pasują- asynchrony zużywają dużo mniej prądu niż zwykłe napędy (zwracają do sieci). A wnętrze wygląda przyzwoicie- siedzenia wyglądają na wygodne. tylko jeden minus- z tego co się dopatrzyłem to przegroda między drzwiami a siedzeniami pa przerwe na dole- w zimie będzie nieźle wiało po nogach tym co będą siedzieć tuż przy drzwiach.
Wygląd zewnętrzny nie ma już aż takiego znaczenia, chóć mi sie i tak podoba- dla mnie od zewnątrz mógłby i wyglądać jak En57 jeśli za oszczędzone pieniądze możnaby w ten sposób zmodernizować kolejnego ezeta. A nie wiecie czy pantografy ma połówkoew, czy zwykłe?
Arclight - 06-11-2011, 09:39
Temat postu:
Myślałem, że schemat będzie podobny do tego stosowanego na szynobusach, a tak... No nie jest zły, ale zalatuje trochę "Cepelią". Wnętrze - może być.
przewoz - 06-11-2011, 14:44
Temat postu:
Cytat:
asynchrony zużywają dużo mniej prądu niż zwykłe napędy (zwracają do sieci)


Prądu zużywają odrobinę mniej, a żeby zwrócić do sieci, trzeba mieć komu oddać. W gęstym ruchu aglomeracyjnym nie zawsze to nawet wychodzi, a co dopiero przy małej częstotliwości.


Cytat:
Nie mogli go zrobić tak jak dla łódzkiego z LEDami ?

Zbędny bajer. Ostatnio nie widziałem, żeby to w ogóle działało/było włączane.
clone - 06-11-2011, 21:48
Temat postu:
A jak się ma sprawa z czasem jazdy? Zwykłe kibelki mają vmax ponoć 110 km/h. EN57AL 120 km/h. Wg PLK na odcinku Adampol-Rejowiec maksymalna prędkość jazdy wynosi właśnie 120 km/h. Nie wiem na ile te informacje są wiarygodne, ale czy można się spodziewać jakiegoś skrócenia czasu jazdy? Nie wiem jak szybko jeżdżą szynobusy na tym odcinku, ale czas jazdy z Rejowca do Lublina szynobusem jest krótszy o 9 minut od EN57 (czy o 6 postojów mniej robiłoby taką różnicę).

Wiem, że to ogólnie kwestia może 1 czy 2 minut. Ale każda minuta jest cenna ;]. Poza tym dobrym pomysłem byłoby uruchomienie chociaż jednego typu pociągu w rodzaju REGIO+, ale to już temat na osobną dyskusję.
lubelak195 - 07-11-2011, 08:00
Temat postu:
Wprowadzenie silników prądu przemiennego umożliwia blisko
dwukrotne zwiększenie mocy napędu, co może umożliwić
uzyskiwanie przez EN57 prędkości do 120 km/h (ograniczonej
konstrukcją mechaniczną wózka, a nie możliwościami napędu)
oraz uzyskanie przyspieszenia rozruchu 1,0–1,2 m/s2, porównywalnego
z przyspieszeniami uzyskiwanymi w zespołach trakcyjnych
nowej generacji. Niemniej ważne jest zastąpienie klasycznego
rozruchu oporowego rozruchem częstotliwościowym, co
w warunkach bardzo częstych zatrzymań w ruchu regionalnym –
a szczególnie aglomeracyjnym – może przynieść znaczące
oszczędności energii, szacowane na 30–40% mocy zużywanej
aktualnie na cele trakcyjne zespołu.

Znalazłem to gdzieś na necie w pracy o asynchronach w En57- piszą, że oszczędność w zużyciu prądu wynosi nawet 30-40%, czyli całkiem sporo.
Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie pomyślał o produkcji Akumulatorowych zespołów trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi- z pewnością byłyby jeszcze tańsze w eksploatacji niż szynobusy.
REXus - 07-11-2011, 11:54
Temat postu:
lubelak195 napisał/a:
może przynieść znaczące
oszczędności energii, szacowane na 30–40% mocy zużywanej
aktualnie na cele trakcyjne zespołu.

To jest wróżenie z fusów, zależy od zbyt wielu czynników, by to oszacować. Na pewno oszczędność na liniach z dużą ilością przystanków jest znaczna.

Można też to policzyć, z całkiem niezłą dokładnością, ale wątpię, by ktokolwiek w urzędach to robił.

lubelak195 napisał/a:
Zastanawiam sie dlaczego jeszcze nikt nie pomyślał o produkcji Akumulatorowych zespołów trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi- z pewnością byłyby jeszcze tańsze w eksploatacji niż szynobusy.

I tylko w eksploatacji - solidne akumulatory są tak drogie, że sumaryczny koszt używania pojazdu (wyprodukowanie, koszty eksploatacji i koszty napraw wraz z wymianą części) kilkukrotnie przewyższyłby koszt SZT.

Taka wizja jednak gdzieś pozostaje, prawdopodobnie do czasu dopracowania i upowszechnienia ogniw paliwowych, kiedy to zaczniemy żegnać się z olejem napędowym.
DarekP - 07-11-2011, 12:47
Temat postu:
kamiloroń napisał/a:
.... czy nie można wszystkich EN57 przerabianych na asynchrony oznaczać jako EN57A-xxxx? To AL jest jak ni pies ni wydra.....


Jeżeli każdy zamawiający wymyśla swój standard, to trzeba je jakoś odróżnić.
AKM - asynchrony wg pomysłu KM, występujące również w Łódzkiem
AL - asynchrony wg lubelskiego.

A zatem AC lub A - asynchron w wersji uniwersalnej, bez udziwnień regionalnych?
Dla odmiany SKM 3M nie stosuje dodatków w postaci liter.

Pozostaje kwestia dlaczego 3xxx.
W popularnej encyklopedii znalazłem takie wpisy:

"... seria od numeru 3001. EZT wyprodukowane na eksport, które wróciły do Polski. Obecnie jednostki 3001 i 3002 po modernizacjach w Mińsku Mazowieckim jeżdżą w barwach SKM w Warszawie."

oraz

"Kilkanaście jednostek zostało w roku 1964 wyeksportowanych do Jugosławii. [...] Niektóre egzemplarze wróciły do Polski i znalazły się w taborze SKM w Warszawie (EN57-3001, 3002) i UM Województwa Łódzkiego, wypożyczone dla Przewozów Regionalnych (EN57AKM-3003…3005)."

Wygląda na to, że obecnie seria 3xxx, to jednostki zmodernizowane kompleksowo przez ZNTK MM, w tym w części pochodzące z ex Jugosławii.
przewoz - 07-11-2011, 15:32
Temat postu:
Cytat:
Znalazłem to gdzieś na necie w pracy o asynchronach w En57- piszą, że oszczędność w zużyciu prądu wynosi nawet 30-40%, czyli całkiem sporo.


Na linii typu Warszawa - Otwock albo SKM Gdańsk - Rumia, to jest szansa na te 30% (przy włączonej rekuperacji i każdorazowym zwrocie do sieci, co nie jest niestety oczywiste).
Przy rozkładzie dostosowanym do EN57AL/AKM (czyli pod większe przyspieszenie rozruchu), oszczędność względem EN57 będzie te 2-3 minuty na tych 30 kilometrach (przy 120km/h), ale oszczędności w prądzie nie będzie w zasadzie w ogóle. Zauważalne oszczędności byłyby przy prędkościach do 50km/h (do tej prędkości EN57 klasyczny bierze najwięcej prądu, a EN57AKM/AL najmniej - potem wszystko się odwraca).
clone - 07-11-2011, 16:28
Temat postu:
Ale trzeba wziąć pod uwagę to, że rozkład konkretnych kursów będzie ułożony pod konkretne pociągi. A przecież to wcale nie takie łatwe. I wtedy nawet szybsza jednostka nie będzie mogła pokazać swoich możliwości, właśnie przez ograniczenia narzucone przez ten rozkład. Trzeba mieć nadzieję, że decydenci z PR i PLK jak najlepiej dostosują kursowanie pociągów na lubelskich torach.
DarekP - 07-11-2011, 22:15
Temat postu:
Tych jednostek będzie tylko pięć, są to modernizacje podobnie prototypowe, jak nowe pociągi. Należy spodziewać się usterek, przynajmniej w początkowym okresie eksploatacji.
Jeżeli kurs rozpisany na EN57AL będzie musiał obsłużyć zwykły EN57, to będą opóźnienia.
Dlatego na szybsze kursy ja bym na razie poczekał, zobaczymy jak się będą sprawować.
FranzMaurer - 07-11-2011, 22:44
Temat postu:
Słynne "Chorwatki" (EN57-3001 i 3002 ) już nie jeżdżą w barwach SKM Warszawa Smile.. obecnie jeżdżą po śląskich torach w barwach Kolei śląskich Smile
thassos - 09-11-2011, 08:49
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28592/Lubelskie_Przybeda_wojewodzkie_EN57.htm

to informacja o sprzęcie do Lublina
Arclight - 02-12-2011, 17:35
Temat postu:
Trzy pierwsze przyjechały -> http://www.kolejowylublin.cal.pl/?p=1796
Dresio - 02-12-2011, 18:42
Temat postu:
Nawet ktoś je nagrał Very Happy
http://www.youtube.com/watch?v=CrJ1YAc_dAU
Arclight - 03-12-2011, 16:47
Temat postu:
EN57AL-3006 zadebiutował dziś jako Regio 1126 na trasie z Lublina do Dęblina.

http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=11810
http://lgk.cal.pl/details.php?image_id=11808
DarekP - 04-12-2011, 17:18
Temat postu:
A przy okazji, czy EN57-3001 i 3002 zostały przemalowane na schemat Kolei Śląskich? I czy już jeżdżą, czy dopiero wyjadą od nowego rozkładu?
pawel-fly - 27-12-2011, 12:58
Temat postu:
czy mógłby ktoś podać na których obiegach kursuje do Dęblina
lubelak195 - 27-12-2011, 14:00
Temat postu:
Ostatnio był widziany na Podkowie.
endrju - 04-01-2012, 15:59
Temat postu:
Dzisiaj widziany w Chełmie na REGIO Chełm - Dęblin godzina 14:24 z Chełm Miasto. To był pierwszy raz kiedy widziałem go w rzeczywistości. Zdecydowanie większe wrażenie robi niż na zdjęciach.

Teraz widać, że warto było modernizować te 5 jednostek - choćby dla niezwykle pozytywne zaskoczenia Chełmian.

[ Dodano: 06-01-2012, 20:16 ]
Odnoszę wrażenie, jak na koszt ponad 8 mln / jednostkę to mógłby być bardziej wyciszony. Niestety tutaj to nie jest ideał. Sądzę, że cichsza była jednostka z iR Bolko, którym jechałem parę dni temu.

A tak poza tym to rewelacja. Tutaj film z odjazdu jednostki z dworca w Rejowcu.


pospieszny - 20-01-2012, 18:34
Temat postu:
20 stycznia o godz. 11.00 na lubelskim dworcu odbyło się podpisanie umowy pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego a spółką Przewozy Regionalne na świadczenie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na Lubelszczyźnie w 2012 r.

Podczas uroczystości Marszałek Województwa Lubelskiego, Krzysztof Hetman oficjalnie przekazał przewoźnikowi 5 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 AL.
Tego dnia nastąpiła też prezentacja taboru, podczas której podróżni, którzy nie mieli jeszcze okazji się nim przejechać, mogli zobaczyć nowoczesne wnętrza, a także zapoznać się z informacjami na temat spółki Przewozy Regionalne.
Zmodernizowane przez konsorcjum bydgoskiej firmy PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki EZT-y otrzymały klimatyzację, nowe fotele, a także głośniki, z których można usłyszeć informację o zbliżaniu się pociągu do następnej stacji. Ponadto na specjalnych monitorach można zobaczyć całą trasę pociągu oraz aktualne usytuowanie pojazdu.
Składy od początku roku kursują regularnie na trasach Lublin - Chełm, Chełm - Dęblin, Lublin - Terespol, Dorohusk - Terespol. Dzięki nim znacznie poprawił się komfort podróżowania pasażerów korzystających codziennie z usług PR w województwie lubelskim.


źródło i galeria : KOW
endrju - 05-02-2012, 23:11
Temat postu:
Czy ktoś wie czy, a jeśli tak to gdzie można uzyskać obiegi EN57AL. Ułatwiłoby to mi jak i wielu pasażerom wygodne planowanie podróży ;]
lubelak195 - 06-02-2012, 08:44
Temat postu:
Może zapytaj mejlowo, albo na profilu LZPR na facebooku
Poza tym trzeba poszperać na youtube- tam mówią, że na Polesiu z Terespola do Chełma i na pociągu nr88323 Łuków-Terespol (hipotetycznie podejrzewam, że również na 88322 Terespol-Łuków).
endrju - 06-02-2012, 08:54
Temat postu:
No tak, ale EN57AL lubi się także pojawiać na innych relacjach. Wiele razy widziałem go na relacji Chełm-Dęblin o 9:30 czy 15:30. Problem w tym, że on jeździ jak chce i kiedy chce, stąd moja prośba o w miarę "oficjalne" dane.
kolbak - 06-02-2012, 12:15
Temat postu:
No to po oficjalne dane warto się zgłosić do oficjalnego źródła. Profil LZPR na fb jest obsługiwany przez kompetentną osobę, która mogłaby Ci udzielić takich informacji.
endrju - 16-08-2012, 18:26
Temat postu:
Od niedawna kursuje na Lubelszczyźnie przeniesiony z katowickiego zakładu EN57-2018 SPOT. Można go spotkać na REGIO Chełm-Dęblin o 15.30. Pewnie w miarę "postępów" w likwidacji PR Katowice coraz więcej lepszych jednostek będzie jeździć w innych województwach, w tym u nas.
_kamil_ - 16-08-2012, 18:32
Temat postu:
Mogliby te SPOT-y skierować na iR "Bolko" i inne pociągi tej kategorii. Smile
Sebcio - 16-08-2012, 21:48
Temat postu:
Dziś jakiś SPOT obsługiwał połączenie Lublin - Chełm który wyjeżdża z Lublina przed 13.

[ Dodano: 2012-08-16, 9:50 pm ]
Trzeba przyznać że tabor na lubelskich szlakach jest coraz lepszy Smile
DarekP - 16-08-2012, 22:19
Temat postu:
No jeszcze kilka województw przepędzi Przewozy Regionalne, to dostaniecie tyle sprzęt, że Urzędowi Marszałkowskiemu braknie kasy na finansowanie tych wszystkich połaczeń. Język
Dresio - 16-08-2012, 22:41
Temat postu:
są 2 spoty od 15 sierpnia są testowane na trasach regionalnych u nas, nie długo będą jeździć na IR Bolko, bo taką informacje dostałem od PR, są to jednostki 2011 i 2018. Pierwszego dnia ich kursowania 15 sierpnia jechały w relacjach Lublin-Terespol (12;46 EN57 2011) i Dęblin-Lublin-Chełm (12;59 EN57 2018), ale do Lublina kibel full plastik potem przesiadka na Spota

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group