INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy pociągów

UMWD - 23-12-2010, 12:22
Temat postu: Pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy pociągów
Celem optymalnego dostosowania rozkładu jazdy do możliwości przewoźnika i organizatora przewozów kolejowych, oraz dla zapewnienia jak najlepszej obsługi pasażerów, przeprowadza się korekty w rozkładzie jazdy. Najbliższa korekta będzie miała miejsce 1 marca 2011 r., ale wnioski do Zarządcy Infrastruktury składane będą do 7 stycznia.

Każdy może zasugerować zmianę rozkładu jazdy pociągów regionalnych – wystarczy nadesłać swoje uwagi na załączonym formularzu pocztą elektroniczną na adres: kontakt.koleje@dolnyslask.pl do dnia 29 grudnia 2010 r. Wnioski zostaną przeanalizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i, jeśli będą uznane za zasadne – przekazane do wdrożenia.

Wniosek z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
- informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie – do pracy, szkoły, fakultatywnie – raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
- najczęściej przemierzaną trasę;
- treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).

Nie będą rozpatrywane wnioski:
- niepełne i anonimowe;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
- do połączeń Inter- i Eurocity, TLK, interRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
- z uwagami do stanu taboru i prędkości kursowania pociągów (to nie miejsce na uwagi nt. przewoźnika);
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej: PKP PLK i PKP Nieruchomości).

Jednocześnie informujemy, że w trakcie korekty nie planuje się uruchamiania nowych połączeń.
Xamil - 23-12-2010, 19:11
Temat postu:
wysłałem swoją propozycję, jednak dostałem email zwrotny o niedoręczeniu wiadomości, o treści
Cytat:
This is the mail system at host smtp.dolnyslask.pl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

: unknown user: "dkocik"

Noema - 23-12-2010, 19:17
Temat postu:
UMWD napisał/a:
Wniosek z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;

Zapomnieliście o peselu, nipie, picie, sricie i grupie krwi... Czy wam już całkiem odbija w tym UMWD? Gorzej jak za komuny!
UMWD - 23-12-2010, 22:25
Temat postu:
Adres kontaktowy kontakt.koleje@dolnyslask.pl jest aktywny i wszystkie wiadomości są odbierane, pracujemy nad wyeliminowaniem mylącego autorespondera.Wiadomość zwrotna jest spowodowana niewielkim błędem w systemie mailowym. Jeśli idzie o dane, wymagane przy składaniu wniosku, są one zgodne z Kodeksem Postępowania Administracyjnego w zakresie obsługi korespondencji urzędowej. Udział w konsultacji jest dobrowolny, a dane zastrzeżone wyłącznie dla tego procesu. Jednocześnie warto nadmienić, żezaproponowany rodzaj konsultacji społecznej jest jedynym tego typu procesem w skali kraju, a doświadczenia poprzednich konsultacji przy okazji tworzenia rocznego rozkładu jazdy okazały się niezwykle owocne i wiele z postulatów pasażerów udało się wdrożyć.
szpak - 24-12-2010, 00:32
Temat postu:
UMWD, niestety, ale Noema ma trochę racji. Jeśli dostaniecie dobrą propozycję korekty od osoby anonimowej, która aż prosiłaby się, żeby wcielić ją w życie z korzyścią dla pasażerów, to rozumiem, że taką propozycję olejecie dla bzdurnej zasady? Czyli na złość mamie odmrożę sobie uszy! Zastanówcie się kto dla kogo jest. Wy czyli urząd dla nas, czy my dla was.

Gdyby wam naprawdę zależało na kolei, a wszyscy na forum są zgodni, że UMWD ma w d... kolej regionalną, bo dla was liczy się tylko tzw. DKD, czyli dojazdówki do Wrocławia, a reszta do uwalenia, to zainteresowalibyście się każdym mailem na ten temat.
pawelW - 24-12-2010, 18:17
Temat postu:
Wielu ludzi wysyła dosyć trafne sugestie do UMWD . Niektórzy mają nawet swój pomysł na rozkład. Jednak nie wiedzieć czemu ,pomimo pomocy ludzi i ich uwag ,bo przecież to oni z tej kolei korzystają ,rozkłady są ułożone w taki sposób że nie ma sensu korzystać z Kolei Regionalnej bardzo często. Daje się muchowozy tam gdzie marszałek czy też ktoś z UMWD chce a tam gdzie składy są na prawde potrzebne ,gdzie ludzie pilnie ich potrzebują bo od tego zależy ich praca i nauka tam tego brakuje...
Jest też wiele propozycji co do nowych reaktywowanych tras na ich dobre zagospodarowanie ,gdzie zwykli ludzie dją propozycje które macie jak na wyciągnięcie ręki, gdzie często okazuje się że nawet z niską szlakową da się zachęcić ludzi do pociągów i tworzyć konkurencje dla transportu samochodowego .Może trudno w to uwierzyć ale linie Jerzmanice -Legnica , Legnica - Lubin Górniczy-Głogów itp. były nie trafione głównie przez rozkład ...
Tym samym wydaje się masę pieniędzy Naszych Wspólnych w błoto a to przecież nie są to grosze i nie możemy sobie na to pozwolić . Musimy dobrze spoglądać wstecz i Nie możemy pozwalać sobie na błędy.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6525&start=105

Pozdrawiam
thenatanaell - 25-12-2010, 10:14
Temat postu:
Ja na przykład napisałem z prośbą o przedłużenie chociaż jednej pary pociągów na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski do Legnicy, albo chociaż do Bolesławca. A jak nie da rady tego zrealizować przy jednym szynobusie, to niech dofinansują skład wagonowy...
Bonifas - 26-12-2010, 10:54
Temat postu:
to powinny być przynajmniej dwie pary. Jedna na szynobusie Jelenia Góra- Bolesławiec i druga, może nawet na SU 42 + Bh relacji Legnica - Jelenia Góra
Tomasz B. - 26-12-2010, 14:07
Temat postu:
Po co w ogóle są te korekty rozkładu? W marcu "ulepszy" się rozkład jazdy i za miesiąc pojawi się kolejna prośba "ulepszenia" w czerwcu. W wakacje znowu trzeba będzie pomyśleć nad "ulepszeniem" we wrześniu, a wszystko i tak zostanie "wywrócone do góry nogami" w kolejnym rozkładzie już od grudnia. Cały czas tak samo. Czemu to ma służyć w ogóle? Skoro pytacie w UMWD co trzeba poprawić na liniach w rozkładach to widać macie blade pojęcie o kolei i tych połączeniach, które sami zamawiacie czy tworzycie. Ile z osób, które robią to zestawienia korzysta z usług kolei, ile w ten sposób dojeżdża do pacy? Łatwo jest tworzyć sobie siatkę na ekranie komputera. Może więc kupicie sobie bilet sieciowy i pojeździcie po dolnośląskich liniach i zobaczycie gdzie nie można dojechać, gdzie ile osób korzysta z kolei i dlaczego taka a nie inna ilość jest pasażerów na danym szlaku. W końcu jeśli jest tam jakaś komórka odpowiedzialna za kolej (a nie wiem) to za to co miesiąc dostajecie kasę. Swoją drogą to korzystając z regionalnych połączeń np. na trasie Wrocław - Oława - Wrocław swoje uwagi należałoby zgłosić władzom województwa opolskiego?
Noema - 27-12-2010, 09:05
Temat postu:
UMWD napisał/a:
Jeśli idzie o dane, wymagane przy składaniu wniosku, są one zgodne z Kodeksem Postępowania Administracyjnego w zakresie obsługi korespondencji urzędowej.

To nie jest wniosek o udostępnienie informacji publicznej ani podanie o załatwienie jakiejś sprawy urzędowej. To są propozycje do zmian w rozkładzie jazdy pociągów! Nie widzę najmniejszego powodu, żeby osoby składające takie propozycje musiały podawać adres zamieszkania, tym bardziej, że korespondencja odbywa się drogą elektroniczną. Ale cóż, nasi urzędnicy każdego szczebla żyją mentalnie w minionej epoce. Nie będzie adresu domowego to e-mail do kosza! Absurd goni absurd! Szkoda, że ta idiotyczna zabawa w urzędnicze absurdy odbywa się za pieniądze podatników, którzy tych urzędników utrzymują.

Moje postulaty przedstawię tu na forum, bo wiem, że UMWD i tak je oleje.

A więc przede wszystkim KD wyjazd z linii zgorzeleckiej! Nikt ich tu nie chce! Miała być nowa jakość, a jest nowy kolejowy syf. Druga sprawa to absolutnie nie wolno dopuścić KD do linii lubańskiej, bo Lubań skończy tak jak skończył Lwówek Śl. Obecność KD na tej linii i przymusowe przesiadki w Lubaniu z pociągu PR do szynobusu KD będą gwoździem do trumny dla linii lubańskiej. Dość gnojenia regionu jeleniogórskiego rękami pani Ładniak!

Kolejna, podstawowa sprawa, więcej bezpośrednich pociągów relacji Zgorzelec - Wrocław, bo te idiotyczne przesiadki w Węglińcu nikogo nie interesują, o czym najlepiej świadczą pustki w szynobusach KD i "sardynki" w REGIOekspresach do/z Drezna. Wręcz hańbą i szczytem nieudolności jest, żeby UMWD nie potrafił zapewnić bezpośredniej komunikacji kolejowej z Wrocławia do Zgorzelca (trzech par RE nie liczę, bo to zasługa Niemców i UMWD nic do tych pociągów nie ma!).

Jak widać, moje wnioski absolutnie nie mają szansy na spełnienie, bo nie da się (słynny pekapistowski "niedasizm" zagościł także w UMWD), więc i pisać do UMWD nie mam po co.

Mogłabym jeszcze wnioskować o pogonienie z KD prezeski Ładniak, ale z drugiej strony im dłużej Gienka będzie rządzić (a raczej nierządzić) w KD, tym prędzej ta spółka upadnie (tak jak pod jej rządami upadała i nadal upada kolej regionalna na Dolnym Śląsku). A im szybciej KD padną tym prędzej niektórzy marszałkowie przestaną bawić się w swoje malutkie, lokalne, nieudolne i upolitycznione spółeczki kolejowe, które bardziej przypominają dziecinną kolejkę PIKO niż poważną kolej.
EU07-469 - 27-12-2010, 09:54
Temat postu:
Poki PR jezdza po 274, 283 i 311 (a nie zanosi sie na to, zeby pani Ladniak tam chciala sie (znowu) wbijac z Kompromitacja Dolnoslaska), pociagi w rejonie jeleniogorskim nie zagina, bo PR stara sie jak moze i czym moze. Warunkiem jest jednak dalszy sukcesywny remont 274. Juz jest troche lepiej, ale czekamy na dalsze prace. Popieram nie dopuszczenie KD do calkowitego panowania na jeleniogorsko- zgorzeleckim odcinku 274, wolalbym zeby odcinek JG- Luban byl obslugiwany na zmiane z PR.

[ Dodano: 27-12-2010, 10:11 ]
Tez raczej sfera marzen, ale mozna by sprobowac zrobic podsyl na polaczenie Zgorzelec- Wroclaw z... Jeleniej Gory po lwoweckiej. SU42 ci w Jeleniej dostatek (stoi chyba z 7), tylko wagony sciagnac z Wro (niech to nawet beda bonanzy). PR, jak ich znam, na ten pociag sciagnelyby jakiegos byka od Cargo. Tyle ze UMWD bedzie sie tlumaczyc zbyt duzymi kosztami skladow wagonowych i nie bedzie chcial dotowac takiego pociagu... Pomyslec, ze w rozkladzie 2008/2009 wszystko sie dalo...
maszynista - 27-12-2010, 10:29
Temat postu:
@ EU07-469

Owszem lokomotyw SU42 stoi w Jeleniej Górze pod dostatkiem - tylko pojawia się kolejny problem natury technicznej - gdzie robić przeglądy i naprawy oraz tankować lokomotywy. Węgliniec odpada ponieważ szopa tamtejsza jest własnością Cargo, trzeba by podpisać umowe na utrzymanie a tu koszty rosną. Jazdy luzem do i z Jeleniej Góry gdzie można by tankować i serwisować te lokomotywy (też w Cargo) nie mają również ekonomicznego sensu. Taki jest oto skutek podziału koleii.
EU07-469 - 27-12-2010, 10:43
Temat postu:
Myslalem o takim obiegu, ze np. wyjazd z Jeleniej wieczorem, pociag noc spedza w Zgorzelcu, rano jako Zgorzelec- Wroclaw jedzie do Weglinca, czeka na przyjazd Wroclawiaka, po czym razem z nim jedzie znow do Zgorzelca i wraca z tym samym skladem do Jeleniej. Po poludniu powtorka z rozrywki. Jakby sie uprzec, to w taki sposob da sie zrobic nawet 4 pary takich podsylow (wykorzystujac dwie lokomotywy), tylko trzeba je jakos sensownie poustawiac, zeby byly potoki. A to byloby trudniejsze.
ziken - 27-12-2010, 11:03
Temat postu: Propozycjie korekty rozkładu jazdy na Nadodrzance
Czesć jestem nowy na tym forum i zakładam temat bo korekty trzeba wysyłać do 29.12.2010. Macie może jakies sensowne propozycjie korekty na Nadodrzance pociągów jadący z Wrocławia Gł do Głogowa , Zielonej Góry czy Szczecina.

Moja propozycja to np żeby pociąg REGIO z Wrocławia Gł do Szczecina Gł w okresie wakacji letnich przedłużyć do Świnoujścia lub Kamienia Pomorskiego
maszynista - 27-12-2010, 11:19
Temat postu:
@ EU07-469

Takie coś mogło by być ale znowu pojawia się kolejny problem - w Zgorzelcu przez noc (przynajmniej w zimie) ktoś tą lokomotywe musi dozorować i grzać wagony czyli drużyna trakcyjna na noc w obsadzie podwójnej, bo z tego co się orientuję to nie wszystkie SU42 są wyposażone w czuwak. Drugi problem jest taki, że w gnieździe drużyn PR w Węglińcu jest tylko kilku maszynistów ze spalinowym prawem kierowania a co gorsza oni zatrudniani są na VT642 czyli RE do Drezna. Trzeba by zatrudniać maszynistów z Jeleniej Góry a ci zaś w godzinach by się nie wyrabiali bo do Węglińca trzeba dojechać.
EU07-469 - 27-12-2010, 11:40
Temat postu:
maszynista, jak jest doskok z Jeleniej to pociag sila rzeczy obsluguje druzyna jeleniogorska.
maszynista - 27-12-2010, 12:04
Temat postu:
@ EU07-469

Zbyt "różowo" to widzisz. Jedynym realnym wyjściem bez nie potrzebnych ceregieli typu stare i awaryjne lokomotywy SU42 było by wydzierżawienie przez PR od Niemców autobusów szynowych VT642. U nich stoi w "krzakach" tego multum bo nie mają roboty. A u nas z powodzeniem mogły by jeździć na trasie Wrocław - Zgorzelec. I podejrzewam że lepiej by na tym wyszło ekonomicznie.
Noema - 27-12-2010, 12:28
Temat postu:
maszynista, pomysł dobry, ale jest jeden podstawowy problem. Beton UTK dopuścił do ruchu w Polsce tylko kilka sztuk VT642 i są to te sztuki, które obsługują połączenia Wrocław - Dresden.
EU07-469 - 27-12-2010, 13:10
Temat postu:
W sumie chyba 6 sztuk.
kowal331 - 27-12-2010, 13:14
Temat postu:
A czym różni się te 6 sztuk VT642,które kursują z Wrocławia od pozostałych?
EU07-469 - 27-12-2010, 13:16
Temat postu:
To jest pytanie do UTK.
Noema - 27-12-2010, 13:19
Temat postu:
kowal331, niczym się nie różnią. Problem tkwi w samym UTK, który ma jakieś chore przepisy. Niemcy ciągle narzekają na nasz UTK i jego absurdalne wymagania, bo tabor DB Regio zamiast jeździć i zarabiać to musi jechać do Polski na jakieś bzdurne miesięczne testy i próbne jazdy, po to, żeby w tym czasie betoniarze z UTK i PKP mogli sobie dokładnie obniuchać pojazd i pobawić się nową "zabawką". Niemcom to się nie kalkuluje.
EU07-469 - 27-12-2010, 13:31
Temat postu:
maszynista, z SU42 bylby jeszcze jeden problem- stosunkowo niska predkosc konstrukcyjna. Nie byloby to problemem na odcinku Jelenia Gora- Zebrzydowa (30-60 km/h na szlaku), ale odcinek Zebrzydowa- Zgorzelec to minimum 120 na szlaku, a polsat pojedzie maksimum zaledwie 90. Do tego jest zjawisko przenoszenia rezonansu z loka na wagony, ale to jest do zniesienia.
kowal331 - 27-12-2010, 13:33
Temat postu:
Powinno być tak jak w przypadku samochodów,jedna homologacja ważna w całej Europie,przecież takie drobiazgi jak radio da się wymienić na bieżąco.Nie potrzeba do tego długotrwałych badań.Na szczęście UTK nie wymaga badań "niszczących"...
maszynista - 27-12-2010, 16:12
Temat postu:
Ja myśle że problem nie leży w samym UTK tylko w przewoźniku czyli w samym PR. UTK da się przekonać podstępem , chociaż by takim że wydaje licencje i dopuszczenia byle komu i byle gdzie (de facto podmiotom które nie posiadają nawet taboru ani ludzi). Problemem jest władza w DZPR i UMWD w której "beton" nawet nie chciał by słyszeć o takim pomyśle i szukali by "dziury w całym". Pamietajmy że dopóki "beton" rządzi w PR i UMWD dobro pasażera nie będzie sie liczyć.
Ralny - 27-12-2010, 16:17
Temat postu:
maszynista napisał/a:
Pamietajmy że dopóki "beton" rządzi w PR i UMWD dobro pasażera nie będzie sie liczyć.

Beton rządzi także w KD, więc na Dolnym Śląsku mamy przejebane potrójnie, jak nigdzie w kraju. Efekty są widoczne aż nadto. Prawie 30-procentowy spadek liczby pasażerów w ciągu roku mówi sam za siebie. Ciekawe jaki spadek będzie w tym roku?
dinxles - 27-12-2010, 16:17
Temat postu:
No tak, ale każdy kraj ma wybór kogo wpuszczać na tory. A wyobrazasz sobie, jakby DB jeżdzało na nasze linie, mając jedynie niemiecką licencję?
A tak wchodzą w kooperację z PR.
Kooperacja powinna być też z IR Wrocław-Praha, i to pociag powinein byc tak jak do Drezna PRu, i kursować jako IR Orlice.
maszynista - 27-12-2010, 16:23
Temat postu:
@ EU07-469

To że SU42 wibruje to doskonale wszyscy wiemy. Ale skoro doszukujemy się minusów to już znalazłem kolejny - agregaty ogrzewcze na tych lokomotywach są bardzo awaryjne i kto to będzie serwisował skoro producentem tych agregatów jest Caterpilar. Przyznajmy się bez błędu że te lokomotywy to wżód na d.... dla PR-u. Gdyby jeszcze było wszystko po staremu że serwis i wyposażenie zapewniała lokomotywownia w Węglińcu to ok. A poza tym na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jest rozkładowa 120 i trzeba by zatrudniać SU46 a co za tym idzie Cargo by sobie odpowiednio policzyło za to. Jedyne wyjście to VT642 lub jakieś inne szynobusy.
Bonifas - 27-12-2010, 17:43
Temat postu:
Przecież przeglądy w JG wykonuje szopa Cargo. Nie ma z tym najmniejszych problemów więc SU 42 śmiało mogą hulać do Legnicy przez Lwówek, tak ja w roku ubiegłym hulały do Szklarskiej czy Zgorzelca. Potrzeba tylko dwóch wagonów.
EU07-469 - 27-12-2010, 18:13
Temat postu:
Bonifas, ja mialem pomysl, zeby zrobic JG-Zgorzelec po lwoweckiej na SU42 jako podsyl skladu z Jeleniej na Zgorzelec- Wroclaw. maszynista, ja celowo nie wspominalem o SU46, zeby cala relacja byla polsatem. Tyle ze rozklad automatycznie trzeba pod polsat liczyc, czyli handlowa na E30 jakos 80 km/h ze wzgledu na maksymalna polsatu 90 km/h (przy ktorej pewnie nie da sie juz nic odczytac ze wskaznikow, bo wszystko sie trzesie :-D). Tak wiec desiro to ostatnia deska ratunku. Albo sciagnac nieco szybsze SP32.
1762 - 28-12-2010, 08:22
Temat postu:
Skoro UMWD chce jeździć ze Zgorzelca do Lubania przez Mikułową to czymś trzeba tam jeździć, czyli jakaś ilość szynobusów musi jeszcze dojść (bo na razie jest i tak za mało). Wolałbym aby wykorzystać szynobusy w podwójnym zestawieniu jako Zgorzelec-Wrocław - może być przecież jako IR finansowany w całości przez UMWD. Może startować z Wrocławia i kończyć we Wrocławiu - nie byłoby wtedy problemu z nocowaniem. Na spokojnie 2 pary (może nawet 3) można rozkład ułożyć. Jeśli byłby problem z obsłużeniem linii Węgliniec-Zgorzelec (bo np. w tym samym czasie powinien być regio na odcinku Węgliniec-Zgorzelec) to można wprowadzić postoje w Jędrzychowicach, Lasowie i Pieńsku. Dalej już tylko na wybranych stacjach, aby czas przejazdu nie odbiegał za dużo od czasu przejazdu RE. Pomogłoby to również "rozładować" zapchanie RE, bo byłoby 5 lub 6 bezpośrednich i szybkich połączeń. W końcu trzeba zacząć wykorzystywać jedną z nielicznych tras, gdzie można rozwijać duże prędkości.
Warunki:
1. 2 szynobusy
2. Chęć do zrobienia takiego połączenia
Z czym może być jeszcze problem?
jubikej - 28-12-2010, 08:49
Temat postu:
takie VT642 to mogloby byc lekarstwo nie tylko na dolnym slasku, ale i w lubuskiem, potrzeba tylko madrych ludzi ktorzy sie za to wezma :] tych niestety brakuje
maszynista - 28-12-2010, 09:42
Temat postu:
@ EU07-469

Podsunąłeś pomysł żeby zciągnąć do nas SP32 - nie jest zły ale znowu pojawia się pewne "ale". Lokomotywy te są po modernizacji (jeżeli można ją tak nazwać) i efektem tej pseudo-modernizacji było to że tak jak były tak i dalej są defektowne. Po pierwsze potrzeba by warsztatu który by się znał na elektronice zastosowanej na tych lokach - powiedz mi czy te gamonie z Cargo w Węglińcu i Jeleniej mają o tym pojęcie?? Otóż nie bo tam nigdy te lokomotywy (nawet w wersji z przed modernizacji) nie stacjonowały. Jedynie na dolnym śląsku te lokomotywy (powyżej nr 200) stacjonowały w Kamieńcu Ząbkowickim gdzie tamtejsza szopa też borykała się z problemami defektów na tych lokomotywach. Reasumując te lokomotywy potrzebują warsztatu który się na tym zna a PR i Cargo nie ma takiego w posiadaniu na tym terenie.
EU07-469 - 28-12-2010, 10:38
Temat postu:
Kiedys jedna SP32 stacjonowala w Marciszowie, ale ta szopa juz nie istnieje. Poza tym jeszcze nie tak dawno egzemplarze 096, 208 i 209 smigaly po kudowiance, wiec Klodzko jakos sobie musialo z tym radzic. Niemniej tu racja, ani Jelenia, ani Wegliniec rumunskich wytworow nie mialy na stanie (choc w Jeleniej czasem goscila marciszowska SP32 z pociagiem z/do Lubawki). Trzeba by sciagac razem z lokomotywa ludzi, ktorzy sie na tym znaja. A silniki MTU sa tak awaryjne jak rumunskie?

[ Dodano: 28-12-2010, 10:42 ]
A co do SP32, to odstawionych na dolnym slasku stoi pelno w dwoch miejscach- Wroclaw Nadodrze i wspomniany Kamieniec.
maszynista - 28-12-2010, 12:16
Temat postu:
@ EU07-469

Silniki MTU nie są tak awaryjne jak elektronika w tych lokomotywach. Nawet w wersji rumuńskiej (czyli na starych żółtkach) ciągle były problemy z prądnicami które są na prąd przemienny i układem prostowniczym. Na zmodernizowanych nic się nie zmieniło oprócz nowego silnika spalinowego a elektronika po drobnych przeróbkach pozostała ta sama. W Kłodzku one stacjonowały owszem ale więcej stały w Kamieńcu na naprawach jak jeździły - całą sytuacje na Kudowach ratowały nasze kochane "polsaty".

[ Dodano: 28-12-2010, 12:19 ]
Jeżeli chodzi o Nadodrze to jakiś czas temu wszystkie SP32 które tam stały wywieziono ponoć do byłego ZNTK Piła (dziś Interlok). A w Kamieńcu to już chyba nawet żadna nie stoi ponieważ Cargo wyzbywa się majątku stałego i tnie trupy jak popadnie.
EU07-469 - 28-12-2010, 13:00
Temat postu:
Czyli "stojace" SP32 nie przeszly na wlasnosc PR?
maszynista - 28-12-2010, 13:06
Temat postu:
A gdzie tam. Pojechały do tej Piły w nie wiadomo jakim celu i w wielkiej tajemnicy. Na własność PR przeszły tylko te powyżej nr 200 i resztówki z tzw pierwszej modernizacji.
EU07-469 - 28-12-2010, 14:01
Temat postu:
Szkoda. Ale wracajac do tematu to gdyby VT642 jakims cudem udaloby sie wynajac, to moznaby sie pokusic o przywrocenie pociagu Gorlitz- Wroclaw- Gorlitz, moze nawet na dwoch trasach (przez Boleslawiec i Legnice oraz przez Mikulowa, Luban i Jelenia Gore). Nie wiem, na ile trafionym na takim sprzecie byloby polaczenie Gorlitz- Lwowek- Jelenia.
maszynista - 28-12-2010, 14:14
Temat postu:
Wszystkie nasze spekulacje na temat VT642 mogą się zakończyć tylko marzeniami. Ostatnio słyszałem (mam nadzieje że tylko) plotke że UTK i PLK chcą zabronić jazd szynobusami pod siecią , za wyjątkiem przejazdów technicznych (eS, ściąganie ze szlaku itp). Także na odcinku Wrocław - Węgliniec tylko kible lub ewentualnie skład z elektrowozem. Mam nadzieje że to tylko plota!!

[ Dodano: 28-12-2010, 14:19 ]
Jeżeli chodzi o połączenie Goerlitz - Lwówek - Jelenia trzeba by było to wypróbować. Pomysł nie jest zły - pytanie czy MI dało by dofinansowanie na ten ruch przygraniczny.
EU07-469 - 28-12-2010, 14:37
Temat postu:
Jezeli ta plota okazalaby sie prawda, to na odcinku Jelenia- Szklarska zostaje PIC, bo ET22 tam nie wjedzie (zakaz wjazdu lokomotyw trzyosiowych ze wzgledu na ciasne luki). A EM10 stoja na poznanskim Franowie.
maszynista - 28-12-2010, 19:28
Temat postu:
EM10 to własność Cargo, chociaż 10 lat temu one stacjonowały w Jeleniej Górze i jeździły do Szklarskiej - mam nawet zdjęcie Smile

A tak po za tym to jak by PLK zrobiła tam jakiś częściowy remont podnosząc prędkość chociaż do 40km/h to kibelki spokojnie by mogły wjeżdżać. A PIC raczej nie jest zainteresowane żeby puszczać tam więcej pociągów.
thenatanaell - 28-12-2010, 20:23
Temat postu:
maszynista, To wtedy również KD nie mogłyby zrealizować połączeń Zgorzelec - Jelenia Góra /p. Mikułową... Smile
Anonymous - 28-12-2010, 20:31
Temat postu:
KD nie mogłyby wówczas ani podsyłać taboru na całej E30 między Węglińcem a Wrocławiem.
EU07-469 - 28-12-2010, 21:23
Temat postu:
maszynista, kibel tam moglby wjechac, jesli udaloby sie podniesc szlakowa odcinka Gorzyniec- Szklarska Poreba Srednia. To jedyny odcinek, gdzie jeszcze jest 20. Na dole masz w ogole 60. A ze na 311 jezdzily dziesiatki to ja wiem- przeciez pochodze z Jeleniej Gory Smile Wlasnie dlatego warto by je wyciagnac z Franowa i dac na obsluge tego szlaku. A jezeli EZT na Szklarska, to lepiej EN71. Albo kupic EN81. Silnikowo da rade, tylko czy z ukladem 2'Bo' pokona to wzniesienie...?
Bonifas - 29-12-2010, 10:40
Temat postu:
Cytat:
Jeżeli chodzi o połączenie Goerlitz - Lwówek - Jelenia


Przecież powszechnie wiadomo że takie połączenie miało być ale wówczas o licencję na przewozy na terenie RP starała się firma Viamont a był to czas gdy konkurencja była dłamszona zanim jeszcze złożyła podanie do UTK. Viamont chciał uruchomić bezpośrednie pociągi relacji Trutnov hl.- Gorlitz przez Lubawkę, Kamienną Górę, Sędzisław, Jelenią Górę, Lwówek Śl., Zebrzydowę, Węgliniec, Zgorzelec na swoich "pszczołach".

We wspomnianej relacji odbył się nawet przejazd promocyjny o którym więcej mowy jest w tym wątku http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3110 pomysł nie jest więc nowy, a sam projekt został częściowo realizowany w 2008 r. gdy uruchomiono pociąg z Lwówka do Trutnova tyle że Viamont nigdy nie był samodzielnym operatorem tej relacji ale działał w kooperacji z PR. Pociąg z Lwówka do Trutnova jeździł tylko przez jeden sezon, cieszył się sporym zainteresowaniem (średnio 30 - 50 osób z samego tylko Lwówka) nie mniej w roku 2009 zopstał skrócony już tylko do Jeleniej Góry.
maszynista - 29-12-2010, 19:50
Temat postu:
@ Bonifas

Ja rozumiem że wszyscy chcemy aby połączenia przygraniczne jakoś funkcjonowały ale dlaczego ma to robić obcy podmiot?? Odwracając "kota ogonem" jeżeli my byśmy chcieli wjeżdżać np do Niemiec i prowadzić tzw "kabotaż" oni by znaleźli tysiąc powodów by nas tam nie wpuścić. Takie to nasze durne UTK jest że daje każdemu licencje bez jakiego kolwiek względu na interesy państwa.
Tomasz B. - 07-02-2011, 15:12
Temat postu: Korekta rozkładu jazdy 2010/2011
UMWD informuje:

W ramach pierwszej rocznej korekty rozkładu jazdy nie planuje się odwoływania pociągów w regionie. Niektóre z pociągów mogą zostać uruchomione w zmienionym zestawieniu, relacji lub terminie, ale nie planuje się odwoływania pociągów, oprócz tych pociągów, które już są zawieszone z powodu trudności taborowych Przewoźników.

Zmienione zostaną m.in. terminy kursowania dwóch pierwszych pociągów z Wrocławia w stronę Opola. Pociąg Regio nr 66020 (odjazd z Wrocławia o 5.08) do Opola pojedzie codziennie, natomiast pociąg Regio nr 66022 (odjazd z Wrocławia 5.38) do Opola pojedzie w (1)-(5).
Bartuś - 07-02-2011, 20:14
Temat postu:
Aha, czyli to oznacza, że te pociągi uwalone do 28 lutego z powodu zimy tysiąclecia i syberyjskich mrozów, jakie nawiedziły nasz kraj w drugiej połowie stycznia będą uwalone do końca rozkładu

Uroczo
Anonymous - 07-02-2011, 21:50
Temat postu: Re: I roczna korekta rozkładu jazdy 2010/2011
Tomasz B. napisał/a:
Niektóre z pociągów mogą zostać uruchomione w zmienionym zestawieniu, relacji...

Czyli co tam skrócenie, dajmy na to, któregoś pociągu Wrocław - Jelenia Góra do Wałbrzycha. Grunt, że pociąg nr 12345 nadal będzie figurować w tabelkach. Nie ważne, dokąd.
maszynista - 08-02-2011, 09:29
Temat postu:
Ja słyszałem że do Jeleniej Góry ma zostać tylko Kamieńczyk i dawne Karkonosze IC.
1762 - 08-02-2011, 11:47
Temat postu:
Będzie to wtedy kompletna porażka i odcięcie Jeleniej Góry, a jeśli jeszcze ktoś korzystał z pociągów to już nawet nie będzie miał możliwości. Już wystarczająco ograniczono kursowanie na odcinku Wałbrzych-Jelenia Góra. I to w momencie, gdy jest szansa (w końcu) na skrócenie czasu przejazdu! Ruch towarowy na odcinku od Wałbrzycha do Wrocławia jest dużo większy, więc 30-40 km/h dla towarówek od Wałbrzycha do Jeleniej Góry wystarczy, więc jeśli aż tak ograniczą ruch pasażerski, to PLK-a stwierdzi, że już w ogóle nie trzeba remontować trasy, tylko ją utrzymywać w takim stanie. Czy UMWD tego nie widzi?
Największą winę za degradację tej trasy ponosi PLK, ale UMWD takim posunięciem - wycięciem tych kilku połączeń przyczyniłby się do marginalizacji w ogóle tego odcinka.
Oby się tak nie stało.
Anonymous - 08-02-2011, 13:09
Temat postu:
Niejedną linię pasażerską na Dolnym Śląsku zamknięto tuż po kompleksowym remoncie.
1762 - 08-02-2011, 13:17
Temat postu:
Do kompleksowego remontu jeszcze daleko, ale dzięki tym, które zostaną zakończone i tym co mam nadzieję zostaną wykonane (według robót zamknięciowych PLK) czas jazdy będzie skracany. Także to co jest (a przecież nie jest tego dużo) niech pozostanie.
Adams - 08-02-2011, 15:36
Temat postu:
maszynista napisał/a:
Ja słyszałem że do Jeleniej Góry ma zostać tylko Kamieńczyk i dawne Karkonosze IC.


To jest chyba jakiś ponury żart. Nie dość że uwalają bezpośrednie połączenia z Wrocławia do Jeleniej Góry przez Węgliniec, to jeszcze na lini wałbrzyskiej ograniczają ruch do beznadziejnego mnimum. Totalna porażka.

Ta linia powinna być modernizowana jak najszybciej, bo przecież nie prowadzi do "Pipidówki Małej", tylko do pięknego turystycznego górskiego regionu, jakim bez wątpienia są Karkonosze.
Nuter - 08-02-2011, 16:39
Temat postu:
maszynista napisał/a:
Ja słyszałem że do Jeleniej Góry ma zostać tylko Kamieńczyk i dawne Karkonosze IC.

Nie rozsiewaj plotek bo powodują one tylko niepotrzebny zamęt, coś takiego na pewno nie będzie miało miejsca podczas najbliższej korekty, zaręczam, nie mniej jednak w dalszej perspektywie jest to możliwe biorąc pod uwagę to jaką politykę transportową zaczyna w naszym regionie już od dłuższego czasu sukcesywnie wdrażać wydział transportu UMWD... Dla tej polityki tak naprawdę rozpadające się tory tej i innych linii są na rękę, bo szanowny UMWD może pozbyć się "balastu" w "białych rękawiczkach" stwarzając pozory, zrzucając winę za wszystko co złe na kolei w regionie na beton PLK, samemu nie robiąc zupełnie nic aby ten beton skruszyć, bo i po co ? Najważniejsza jest przecież pseudo-ośmiorniczka wokół Wrocławia która to niegdyś narodziła się w głowie pewnego młodego Pana(ex.sekcja PR Jelenia Góra) który to już od wielu miesięcy robi zawrotną karierę w UMWD i przy przy oklasku polityków sukcesywnie urealnia swoje "jedynie" słuszne koncepcje, najprościej mówiąc "DKD to jest to a wszystko co dalej PASZOŁ WON"
Światowid - 08-02-2011, 16:43
Temat postu:
maszynista
Proszę nie tworzyć sztucznej paniki na forum. Pociągi do Jeleniej Góry jeździć będą, w tym 6:08 rano do Wrocławia codziennie a nie jak do tej pory w tygodniu.Zmiany będą dotyczyły połączeń na odcinku Jelenia Góra- Węgliniec. Reaktywowana będzie linia do Zgorzelca w zamian za odcinek Lubań- Węgliniec. Na tym odcinku pojadą pociągi od Lubania dalej, do Wrocławia.
Nuter - 09-02-2011, 18:13
Temat postu:
UMWD 09:35 09.02.2011
Szczegóły 1. rocznej korekty rozkładu jazdy zostaną opublikowane na stronie za około tydzień. Po 1 marca nie przewiduje się kursowania pociągów odwołanych z przyczyny braku taboru.
Link:
http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosc/wojewodztwo-dolnoslaskie-wspolpracuje-z-pkp-plk-467/
Bartuś - 09-02-2011, 20:12
Temat postu:
Ja od początku odwołań zimowych wiedziałem że argument zimy jest zwyczajnym kłamstwem, podłym oszustwem, krętactwem, łgarstwem i lekceważeniem pasażerów od strony PR Wrocław i UMWD, mające na celu zwyczajne uwalenie tych nieszczęsnych pociągów. Od samego początku zauważałem że jedne pociągi jeżdżą na 2EN57 a inne są odwoływane, więc było do przewidzenia że ktoś tu kręci. Teraz wyszło szydło z worka

(a przepraszam, czy ktoś z decydentów pomyślał jakie tłumy mogły nimi jeździć?)

BRAWO UMWD ! BRAWO PR WROCŁAW ! Róbcie tak dalej a frekwencja wam spadnie nie o 30 a o 50%
tomaszw22 - 14-02-2011, 21:36
Temat postu:
Już pewne przecieki co do korekty rozkładu PR na Dolnym Śląsku, zostały zasygnalizowane na stronie przewozyregionalne.pl

1. Nowy dodatkowy skład " CZARNA GÓRA" rel. Wrocław Główny- Kłodzko- Międzylesie- odj. 07.49, kursuje w soboty .

2. IR GALICJA- Wrocław- Rzeszów- kursuje codziennie,
3. IR Szyndzielnia- Wrocław- Bielsko Biała, kursuje codziennie od 1.III.

Tyle na razie.... reszta według info z portalu w tym tygodniu .

A tu ogólniki co do zmian PR od 1.03

http://przewozyregionalne.pl/img_in//NEWS/Prezentacja_korekta%20marcowa.pdf
skubi - 14-02-2011, 22:41
Temat postu:
Według rozklad.sitkol.pl od 1 marca ostatni pociąg z Wrocławia Gł. do Jeleniej Góry będzie o 17.42 przyjazd do Jeleniej G. 21.20,masakra 3h38min. a nie jak dotychczas o 18.48 przyjazd do Jel.G 22.14 czyli 3h26min. ,moim zdaniem zmiana na gorsze,tracimy między innymi skomunikowanie od strony Poznania
tomaszw22 - 14-02-2011, 23:05
Temat postu:
sŁUCHAJCIE,

Czy ktoś może mi powiedzieć czy ORLICE Wrocław - Pardubice, od 1.03 wypadają z rozkładu? bo sitkol nie pokazuje już od marca tego połączenia?

I jaki jest powód teakiej decyzji? domyslam sie ze frekwencja słaba, Pardubice a nie Praha jako docelowa relacjia, oraz oczywiscie godzina odjazdu. Tylko pytanko czy międzynarodowe nie maja jakich umów... tj na jaki okres kursują takie pociągi jak w przypadku Warszawa- Sestokai?
krkonoš - 15-02-2011, 02:40
Temat postu:
Wygląda na to, że Orlicą już nie polecimy do Pardubic. Tu jest info na ten temat z "Wyborczej":
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9103693,PKP_Intercity__Od_marca_pociagi_beda_inaczej_kursowac.html

I znowu Wrocław pozostanie bez choćby jednego w miarę wygodnego połączenia z Pragą. Bo tłuc się kiblem 4 godziny do Ústí nad Orlicą to dla przeciętnego podróżnego raczej średnia atrakcja...
tomaszw22 - 15-02-2011, 19:41
Temat postu:
Słuchajcie,

Jak myślicie, oczywiście jak nie wtym rozkladzie to następnym, choc wolałbym w tym, przeklasyfikowanie nowego- od. 1.III , odj. z Wr. 7.49, R CZARNA GORA z Wrocławia do Międzylesia, na R+,lub Inter Regio/Regio Express rel. Wrocław Główny- Pardubice/ ew. Praha? Skład wagonowy. ET 22 + 3 B + A ,na czeskich wagonach. ?- czy jest sensowne.

Dodam, że ze zmienionym terminem kursowania, nie tylko w soboty, ale Codziennie.

Albo przynajmniej niech R Czarna Góra jeżdzi codziennie.

Albo druga opcja, przetrasowanie obecnego Regio Kłodzko Gł- Pardubice, na Wrocław- Pardubice, na odc. Wrocław- Kłodzko, jako R+/IR ?

Zmiana dotyczy wywalanego M Orlice spółki PIC NA WODE.

Wydaje mi się, iż taka opcja nie jest bajeczką, ale jest całkowicie możliwa do zrealizowania.

Co sądzicie o tym.
krkonoš - 15-02-2011, 20:46
Temat postu:
Też byłbym za tym, żeby PR - skoro PKP IC nie chce - w kooperacji z CD uruchomiły taki pociąg, najlepiej bezpośredni Wrocław - Praga (przesiadka w Pardubicach jednak zniechęcała wielu podróżnych). Może na podobnej zasadzie, jak kursuje Wrocław - Drezno (o ile się da)? Byłbym przy tym za wcześniejszą godziną odjazdu z Wrocławia i późniejszym powrotem, tak aby pociąg umożliwiał jednodniowe wycieczki do Pragi.
tomaszw22 - 15-02-2011, 20:55
Temat postu:
Zgadzam sie w 100%. Takie rozwiązanie z wczesniejsza godziną możliwe by bylo mysle od Czerwca.

Proponowałbym takie rozwiązanie: IR/RE Czarna Góra - Wrocław Główny-Praha Smichov

Skład: ET22 + 2B+1B rower+ 1 klasa.

Odjazd z Wrocław Główny: 7.49 na teraz, na przyszłość koło 6.00

Odjazd z Pragi : w okol.17.00, tak aby w Kłodzku był około 21.00 a we Wrocławiu ok. 23.00.

Zatrymuje sie a stacjach: Strzelin, Ziębice, Kamieniec Z, Bardo Śl, Kłodzko Gł, Kłodzko M, Bystrzyca Kł. Domaszków, Międzylesie.
krkonoš - 15-02-2011, 21:14
Temat postu:
Dodam jeszcze jedną rzecz: Orlice cieszyła się sporym zainteresowaniem, choć głównie na odcinku czeskim. Uruchomienie pociągu przez PR w taryfie Regio Express lub InterRegio sprawiłoby, że również po polskiej stronie frekwencja z pewnością byłaby duża (szybkie, wygodne i tanie połączenie z Kotliną Kłodzką w dogodnych porach), być może porównywalna z pociągami do Drezna.
1762 - 16-02-2011, 11:23
Temat postu:
Dla linii Wrocław-Jelenia Góra (z tego co zauważyłem i jest już wprowadzone w internetowym rozkładzie):
oprócz zmian minutowych przesunięcie ostatniego pociągu z Wrocławia do Jeleniej Góry z 18:48 na 17:42. Przy okazji wielkie gratulacje dla wytrasowania tego pociągu!
Będzie jechał łącznie 3h 38 minut! Około 15 minut wolniej niż pozostałe.

Przy okazji - jeśli potwierdzi się to co na razie jest wprowadzone (będzie pewnie jeszcze trochę zmian) - to będzie można stwierdzić, że PLK nie wykorzystuje najlepszych parametrów dla pociągów pasażerskich. Wiąże się to z oddaniem do użytku odcinka Janowice Wielkie - Marciszów i pełnym wykorzystaniem jego prędkości. Czas jazdy skróci się z 15 minut do 9.

Po pierwsze - pociągi jadące w kierunku Jeleniej Góry nie będą korzystać z niego - tu jeszcze jakoś mogą się wybronić - że jeżdżą towarowe, że mogą być opóźnienia itd. Jednak dla mnie szkoda, że jeśli by brać tylko pociągi pasażerskie spokojnie można dla większości z nich jeździć po wyremontowanym torze.
Dla przypomnienia - nie tak dawno nikomu nie przeszkadzało, że od Kątów Wrocławskich do Smolca pociągi (prawie wszystkie) wytrasowane były na jeden tor (100 km/h, a na drugim było bodajże 20 km/h).

Po drugie - łączny czas przejazdu od Jeleniej Góry do Wrocławia po 1 marca nie zmieni się.
Dziwne? Oczywiście, że dziwne - w końcu Janowice Wielkie - Marciszów 7 minut szybciej. Jednak jak przyjrzymy się rozkładowi pociągów, to okaże się, że te 7 minut wciśnięte jest na odcinek Wałbrzych-Wrocław tak, żeby czas przyjazdu do Wrocławia się nie zmienił. Tu minutka dłużej postoju, tam 2 minuty dłuższy przejazd itd.
Jaki efekt? - Czas przejazdu Jelenia Góra-Wrocław taki sam, a pociągi na odcinku Wałbrzych-Wrocław jadące z Jeleniej Góry mają dłuższe czasy przejazdów niż te, które startują z Wałbrzycha.
Dla mnie to paranoja!
Mam nadzieję, że w miarę czytelne jest to co napisałem.
Mamy jeszcze 2 tygodnie - mam nadzieję, że to jeszcze zmienią - jeśli nie to będzie można powiedzieć, że PLK działa na szkodę PR.
Efekt jest też taki, że np. wsiadający w Wałbrzychu będą mieli nieco szybsze pociągi, które starują w Wałbrzychu niż te jadące z Jeleniej Góry. A dlaczego? Bo wyremontowali fragment torów koło Marciszowa, więc przyjechał za szybko - a najważniejsze, żeby na Grabiszyn wjechać o tej samej porze co w obowiązującym rozkładzie.

To nie lepiej było opóźnić wyjazd z Jeleniej Góry, a już od Marciszowa jechać według starego rozkładu? Trochę się rozpisałem, ale jestem poirytowany, bo po to się remontuje tory, żeby pociągi jeździły szybciej!
soundpressure - 16-02-2011, 13:09
Temat postu:
na sitkolu widziałem że odcinek jelenia góra - wałbrzych główny - czas przejazdu 1:25 średnio, w drodze powrotnej nawet 1:49 (dla ostatniego pociągu). A sam pamiętam jak jeździłem 1:25 w obie strony - a teraz mimo remontu do Jelonki będę jechał ponad 20 minut dłużej... świetnie!
tomasi.fi - 16-02-2011, 17:00
Temat postu:
Co do tej Pragi to nie głupi pomysł. Jednak powiem szczerze ze przesiadka w Usti oraz w Pardubicach zawsze była bardzo wygodna. "Door to door" na tym samym peronie. Nieraz przesiadałem się.
krkonoš - 17-02-2011, 01:08
Temat postu:
Jest wygodna, jak się jedzie w tamtą stronę. Bo w Usti czy Pardubicach, nawet jak Orlice się spóźni, to przeważnie za kilkanaście czy kilkadziesiąt minut jest kolejny pociąg. Ale trochę gorzej wygląda to w drugą stronę. Ostatnio, wracając z Brna i mając kilkanaście minut na przesiadkę w Usti na Orlicę (ostatni pociąg do Polski), jechałem trochę z duszą na ramieniu, czy czasem nie przyjdzie mi nocować w Czechach.

Jednak trochę inaczej (bezpieczniej) wsiada się do bezpośredniego pociągu (szczególnie w środku zimy) i myślę, że dla przeciętnego podróżnego taka przesiadka w Czechach ma duże znaczenie przy wyborze środka komunikacji. Już nie mówiąc o tym, że pociąg do Pardubic to jest dla Polaka trochę taki pociąg donikąd.
EU07-469 - 17-02-2011, 13:16
Temat postu:
Co do Jeleniej, to w ogóle dziwne, że pociągi nadal jeżdżą tak długo. Przecież od Jaworzyny do Imbramowic na "dwójce" jest już 70, a nie 40, więc nie wiem, gdzie pociąg traci tyle czasu. A faktycznie, brak wykorzystania parametrów linii na "dwójce" z Janowic do Marciszowa to coś dziwnego. Ciekawe też mi się wydaje, że jako pierwszy do remontu poszedł tor 2, który - co by nie mówić - był szybszy od "jedynki" (raptem o 10 km/h i tylko przez maksymalnie 10 km, ale jednak), na której od Boguszowa do Wojanowa (a więc ponad 40 km) pociąg tłucze się 30 km/h.
Bartuś - 18-02-2011, 12:07
Temat postu:
Dlaczego PR Wrocław nie raczy poinformować o planowanej rzezi REGIO 1 marca ? Przecież poprawki do RJ już są. Boją się czy jak ?

Przecież plany korekty w innych województwach są dawno opublikowane ! Dlaczego więc w UMWD-owskim propagandowniku są tylko informacje o jakichś interREGIO z Warszawy do Lublina ? Dlaczego ludzi nie poinformowano już w grudniu że te REGIO zostaną wyrżnięte ? (przypominam, że oficjalnie nie jeżdżą z powodu zimy tysiąclecia i syberyjskich mrozów). Chcieli zatrzymać ludzi na miesięcznych ?

po prostu nie pytam się ''dlaczego te pociągi zostały uwalone'' - tylko raczej dlaczego tak pospolicie i podle się podróżnych wprowadza w błąd ?
Noema - 18-02-2011, 12:12
Temat postu:
KOREKTA ROZKŁADU JAZDY KD

1 marca, w ramach pierwszej korekty , zmieni się rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich. Najważniejsze zmiany to skrócenia czasu przejazdu na liniach Wrocław – Trzebnica, Legnica – Kłodzko i Kłodzko – Wałbrzych oraz uruchomienie od 1 kwietnia nowych połączeń z Legnicy do Dzierżoniowa i Kłodzka.

Zmiany godzin kursowania pociągów zostały wprowadzone na wniosek podróżnych.

Szczegóły zmian:

Linia Wrocław – Trzebnica:

Pociąg rel. Wrocław Główny (19:50) – Trzebnica (20:45) będzie kursował 15 minut później.
Pociąg odjedzie z Wrocławia Głównego o 20:05 i przyjedzie do Trzebnicy o 20:58.

Linia Wałbrzych – Kłodzko:

Pociąg rel. Kłodzko Główne (4:09) – Wałbrzych Główny (5:34), będzie kursował 4 minuty wcześniej, celem nawiązania skomunikowania z pociągiem REGIO rel. Wałbrzych Główny (5:35) – Wrocław Główny (7:30).

Pociąg rel. Wałbrzych Główny (5:56) – Kłodzko Miasto (7:34) będzie kursował 3 minuty wcześniej.

Pociąg rel. Wałbrzych Główny (19:38) – Kłodzko Główne (21:11) będzie kursował 8 minut później.

Linia Legnica – Kłodzko:

Od 1 marca skrócony zostanie postój pociągu rel. Legnica (5:21) – Kłodzko Miasto (8:56) na stacji Kamieniec Ząbkowicki. Od 1 marca pociąg ten odjedzie z Kamieńca o godz. 8:18, a przyjedzie do stacji docelowej Kłodzko Miasto o godz. 8:42.

Od 1 kwietnia uruchomione zostaną nowe pociągi:
Dzierżoniów Śląski (4:51) – Legnica (6:34), kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt,
Dzierżoniów Śląski (5:42) – Legnica (7:25), kursuje w soboty,
Legnica (21:06) – Dzierżoniów Śląski (22:47), kursuje codziennie oprócz sobót,
Kłodzko Miasto (15:24) – Legnica (18:25), kursuje codziennie.

Ponadto pociąg z Legnicy (11:34) do Kłodzka Miasta (14:40) od 1 kwietnia będzie kursował codziennie.

Linia Legnica – Węgliniec – Zgorzelec:

Pociąg rel. Zgorzelec (11:54) – Węgliniec (12:18) będzie kursował codziennie.

Pociągi Zgorzelec (14:57) – Węgliniec (15:21) oraz Węgliniec (15:46) – Zgorzelec (16:10) nie będą kursować w Niedzielę Wielkanocną.

Niżej wymienione pociągi nie będą kursować w Niedzielę i Poniedziałek Wielkanocny:
Legnica (5:49) – Zgorzelec (7:28),
Zgorzelec (7:43) – Węgliniec (8:07),
Węgliniec (8:34) – Zgorzelec (8:58).

W zamian, w dniach 24 i 25 kwietnia zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg z Legnicy (9:55) do Zgorzelca (11:03).

Niżej wymienione pociągi nie będą kursować w Wielką Sobotę i Niedzielę Wielkanocną:
Zgorzelec (18:58) – Węgliniec (19:20),
Węgliniec (19:42) – Zgorzelec (20:06),
Zgorzelec (20:39) – Legnica (22:05).

W zamian, w dniach 23 i 24 kwietnia zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg ze Zgorzelca (18:58) do Legnicy (20:29).

źródło: UMWD
1762 - 18-02-2011, 12:49
Temat postu:
No to coś w Kolejach Dolnośląskich nie poszło. Jeszcze teraz (pewnie niedługo zmienią) wisi rozkład na ich stronie, że dodatkowe pociągi pojadą na linii Legnica-Kamieniec Ząbkowicki od 1 marca, a tu obsunięcie - o miesiąc.
Co się stało? Skąd to obsunięcie?
I w ogóle to terminy kursowania w rozkładach jazdy KD np. na linii Legnica-Kłodzko zdecydowanie zmniejszają czytelność.

Tak wygląda (wychodzi na to, że już nieaktualne) oznaczenia do kursowania właśnie na tej linii:

"KD Przewoźnik: Koleje Dolnośląskie S.A.
B) - kursuje codziennie oprócz sobót
C) - kursuje w soboty, niedziele i swieta
D) - kursuje od poniedzialku do piatku oprócz dni swiatecznych
1) - kursuje od 1 III 2011
2) - kursuje codziennie do 28 II 2011, oprócz 25 XII 2010, 1 I, od 1 III 2011 w C oraz 2 V, 24 VI, oprócz 24 IV 2011
3) - kursuje do 28 II 2011 w C, oprócz 25 XII 2010,1 I 2011, a od 1 III 2011 codziennie oprócz 24 IV 2011
4) - nie kursuje 2 V, 24 VI 2011
5) - kursuje w soboty, oraz 23-24 VI, 1, 11 XI 2011, oprócz 12 XI 2011
6) - nie kursuje 25 XII 2010, 1 I, 24 IV 2011
7) - nie kursuje 24 IV, 1-2 V, 14 VIII, 11 XI 2011
8) - nie kursuje 24 IV 2011"

Rozumiem jak jest 20 pociągów na linii to tak może wyglądać, ale gdy maksymalnie będzie jeździło 7 pociągów dziennie?
Nuter - 18-02-2011, 19:22
Temat postu:
Na stronie Przewozów Regionalnych pojawiły się w końcu poprawki do srjp, dotyczące naszego regionu, link: http://przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202010%20-%202011/Zmiana%20nr%2061%20z%20dnia%2018.02.2011%281%29.pdf
Scotty - 19-02-2011, 15:38
Temat postu:
i dalej 6:08 kursuje w (D) a miał być od 1.03 codziennie, żal i głupota skrócenie czasu przejazdu na jednym odc., żeby wydłużyć na innym, to po co te remonty?
EU07-469 - 19-02-2011, 21:06
Temat postu:
Znalazłem dziś na dworcu we Wrocławiu ciekawą informację. Otóż na trasie Wrocław - Legnica - Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra ponoć do końca rozkładu ma nie być żadnych zmian. Ktoś może to potwierdzić albo zaprzeczyć?
janox79 - 19-02-2011, 22:14
Temat postu:
Sądzę, że ma to związek z brakiem rozstrzygnięcia przetergu na nowe EZT dla KD. Jak nie ma EZT, to nie ma przejęcia odcinka Lubań - Jelenia Góra przez KD a przynajmniej odwlecze się to w czasie.
Nuter - 19-02-2011, 22:36
Temat postu:
janox79, EZT nie mają z tym absolutnie nic wspólnego, KD miało obsługiwać tą trasę w relacjach Jelenia Góra - Węgliniec p. Mikułową, Zgorzelec Miasto szynobusami. Miało tak być pierwotnie od czerwca, później od marca aż w końcu najprawdopodobniej nic z tego nie będzie...I mówiąc szczerze chyba to i dobrze bo UMWD i KD nie umieją niczego normalnie reaktywować, tylko dobili by ostatecznie już i tak kulejące przewozy pomiędzy Lubaniem i Jelenią dzieląc obecne relacje i zmuszając ludzi do przesiadek w Lubaniu...
Scotty - 19-02-2011, 22:36
Temat postu:
janox79, czyli pesa by jeździła na trasie Wrocław-Legnica-Lubań-JG?, i jakie EZT zamówiło KD (elf czy kaktus II)
amadeoen57. - 20-02-2011, 12:45
Temat postu:
Nuter,
Cytat:
tylko dobili by ostatecznie już i tak kulejące przewozy pomiędzy Lubaniem i Jelenią dzieląc obecne relacje i zmuszając ludzi do przesiadek w Lubaniu...


W Lubaniu przesiadek NIE MA! Owszem tak w rozkładzie to wygląda, ale pociąg przyjeżdża do Lubania stoi chwile (nawet 25min) a następnie jako nowy poc. jedzie dalej. To trochę zmyla podróżnych ale pociągi bezpośrednie są.
dinxles - 20-02-2011, 20:04
Temat postu:
To co nie będzie reaktywacji Lubań-Zgorzelec???
skubi - 21-02-2011, 14:21
Temat postu:
Od 1 marca będzie obowiązywał rozkład jazdy po pierwszej rocznej korekcie.

Najważniejsze zmiany w ruchu pociągów regionalnych na Dolnym Śląsku.

Kierunek Wrocław – Oleśnica – Kluczbork / Ostrów Wielkopolski / Krotoszyn

• poc. 67833/2 rel. Wrocław Główny (odj. 14:02 – 20 minut wcześniej) – Jarocin
pociąg kursował będzie przez stację Oleśnica (przyj. 14:50 / odj. 15:01);
w zamian odwołany będzie pociąg 69123/2 rel. Wrocław Główny (odj. 14:02) – Oleśnica (przyj. 14:50);

• poc. 60721/0 rel. Jelcz Laskowice (odj. 05:20) – Oleśnica (przyj. 06:54)
pociąg odwołany na odcinku Wrocław Główny (odj. 06:07) – Oleśnica;

• poc. 60623/2 rel. Oleśnica (odj. 04:59) – Jelcz Laskowice (przyj. 06:47)
pociąg odwołany na odcinku Oleśnica – Wrocław Główny (przyj. 05:49);

• poc. 60629/8 rel. Oleśnica (odj. 07:05) – Jelcz Laskowice (przyj. 08:47)
pociąg odwołany na odcinku Oleśnica – Wrocław Główny (przyj. 07:53);

• poc. 60631/0 rel. Oleśnica (odj. 15:04) – Jelcz Laskowice (przyj. 16:47)
pociąg odwołany na odcinku Oleśnica – Wrocław Główny (przyj. 15:52);

• poc. 69131/0 rel. Wrocław Główny (odj. 21:30) – Oleśnica (przyj. 22:18)
pociąg odwołany w całości;

• poc. IR 26121/0 ŁYSICA rel. Kielce – Wrocław Główny (przyj. 20:07)
dodatkowy postój: Wrocław Sołtysowice;

• poc. IR 16125/4 PROSNA rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Główny (przyj. 22:16)
dodatkowy postój: Wrocław Psie Pole.


Kierunek Wrocław – Jelcz Laskowice

• ze względu na podwyższenie prędkości maksymalnej na odcinku Jelcz Laskowice – Czernica Wrocławska, wszystkie pociągi z Jelcza Laskowic do Wrocławia Głównego pojadą 5 minut krócej – odjazdy z Jelcza Laskowic przez cały dzień 25 minut po pełnej godzinie zamiast dotychczasowej 20 (wyjątkiem będzie pociąg 60725, odjazd z Jelcza Laskowic06:55, zamiast 06:50); od stacji Czernica Wrocławska pociągi kursować będą wg dotychczasowego rozkładu jazdy.
W przeciwnym kierunku (Wrocław – Jelcz Laskowice) rozkład jazdy nie ulegnie zmianie;

• pociągi nr 66744 rel. Wrocław Główny (odj. 21:56) – Jelcz Laskowice (przyj. 22:47) oraz nr 60729 rel. Jelcz Laskowice (odj. 08:20) – Wrocław Główny (przyj. 09:05) od dnia 01.03.2011 r. będą ponownie obsługiwane składem elektrycznych zespołów trakcyjnych (dotychczas komunikacją zastępczą).


Kierunek Wrocław – Brzeg – Opole

• poc. 66020 rel. Wrocław Główny (odj. 05:08) – Opole Główne
będzie kursował codziennie (dotychczas w dni robocze);

• poc. 66022 rel. Wrocław Główny (odj. 05:38) – Opole Główne
będzie kursował w dni robocze oprócz 2.V, 24.VI (dotychczas codziennie);

• poc. 4633 rel. Racibórz – Wrocław Główny
przyjazd do Wrocławia Głównego 18:13 – 7 minut wcześniej;

• poc. IR 36129 ŁOKIETEK rel. Kraków Główny – Wrocław Główny
przyjazd do Wrocławia Głównego 16:45 – 5 minut później;

• poc. IR 73110/72110 WIELKOPOLANIN rel. Poznań Gł. – Rzeszów / Stalowa Wola Rozwadów (Wrocław Gł., odj. 12:05);
do Rzeszowa kursuje codziennie oprócz 24.IV, a do Stalowej Woli Rozwadowa w piątki oraz 20.IV, 21.IV, 22.VI, 10.XI;

• poc. IR 27121/37123 WIELKOPOLANIN rel. Stalowa Wola Rozwadów / Rzeszów – Poznań Główny;
z Rzeszowa kursuje codziennie oprócz 24.IV, a ze Stalowej Woli Rozwadowa w soboty oraz 21, 22.IV, 23.VI, 11.XI;
pociąg od dnia 02.03.2011 r. będzie przyjeżdżał do Wrocławia Głównego o godz. 18:21 – 30 minut później;

• poc. IR 64140 SZYNDZIELNIA rel. Wrocław Główny (odj. 17:32) – Bielsko Biała Główna;
pociąg będzie kursował codziennie oprócz 24.IV;

• poc. IR 46121 SZYNDZIELNIA rel. Bielsko Biała Główna – Wrocław Główny (przyj. 10:35);
pociąg będzie kursował od poniedziałku do soboty oraz 1.V, 14.VIII, 30.X oprócz 25.IV, 3.V, 15.VIII, 1.XI;

• poc. IR 26123 BOLKO rel. Lublin – Wrocław Główny (przyj. 21:42)
przyjazd 21:59 – 17 minut później;
pociąg kursował będzie przez Strzelce Opolskie, zamiast przez Kędzierzyn Koźle.


Kierunek Wrocław – Kłodzko – Międzylesie

• poc. 66321 rel. Wrocław Główny (odj. 05:05) – Kłodzko Główne (Ústí nad Orlicí) kursował będzie codziennie oprócz 24.IV;

• uruchomiony będzie nowy przyspieszony pociąg 66351 CZARNA GÓRA
rel. Wrocław Główny (odj. 07:54) – Międzylesie (przyj. 10:31);
pociąg kursował będzie w soboty oraz 23.VI, 11.XI oprócz 23.IV, 25.VI, 12.XI;

• poc. 66327 rel. Wrocław Główny (odj. 11:28) – Międzylesie
odjazd z Wrocławia Głównego 11:45 – 17 minut później,
przyjazd do Międzylesia 14:25 – 24 minuty później;

• poc. 66345 rel. Wrocław Główny (odj. 18:33) – Międzylesie
odjeżdżał będzie z Wrocławia Głównego 18:43 – 10 minut później,
przyjazd do Międzylesia 21:28 – 21 minut później;

• poc. 66320 rel. Kłodzko Główne – Wrocław Główny (przyj. 05:15),
odjazd z Kłodzka Głównego 03:29 – 5 minut wcześniej,
przyjazd do Wrocławia Główny 05:10 – 5 minut wcześniej;

• poc. 66326 rel. Bystrzyca Kłodzka Przedmieście – Wrocław Główny (przyj. 07:34 – 1 minutę później)
dodatkowy postój: Żórawina;

• poc. 66346 CZARNA GÓRA rel. Międzylesie (odj. 17:46) – Wrocław Główny (przyj. 20:18)
przyjazd do Wrocławia Głównego 20:15 – 3 minuty wcześniej;
pociąg będzie kursował w soboty, niedziele i święta oraz 2.V, 24.VI (dotychczas tylko w niedziele);

• poc. 15123/69326/66348 rel. Ústí nad Orlicí – Wrocław Główny (przyj. 21:15)
pociąg kursował będzie codziennie oprócz 24.IV;
zmieni się również rozkład jazdy na odcinku Ústí nad Orlicí – Międzylesie; pociąg odjedzie z Ústí nad Orlicí o godz. 17.45
(29 minut później), przyjazd do Międzylesia 18:39 (20 minut później), odjazd bez zmian 18:41
(zmiana będzie obowiązywała od dnia 06.03.2011 r.);

• poc. 66350 rel. Międzylesie (odj. 20:40) – Wrocław Główny (przyj. 23:14)
pociąg kursował będzie tylko w niedziele oraz 25.IV, 3.V, 23.VI, 15.VIII, 1, 11.XI oprócz 24.IV, 1.V, 14.VIII, 30.X;

• poc. 66333 rel. Wrocław Główny (odj. 14:13) – Ziębice (przyj. 15:13)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66338 rel. Ziębice (odj. 15:22) – Wrocław Główny (przyj. 16:29)
pociąg odwołany w całości.


Kierunek Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra / Trutnov

• poc. 66239 rel. Wrocław Główny (odj. 17:42) – Wałbrzych Główny
odjazd z Wrocławia Głównego 18:48 – 66 minut później,
przyjazd do Wałbrzycha Głównego 20:34 – 63 minuty później;

• poc. 69251 rel. Wrocław Główny (odj. 18:48) – Jelenia Góra
odjazd z Wrocławia Głównego 17:42 – 66 minut wcześniej,
przyjazd do Jeleniej Góry 21:20 – 56 minut wcześniej;

• poc. 66220 rel. Wałbrzych Główny – Wrocław Główny (przyj. 05:31)
odjazd z Wałbrzycha Głównego 03:32 – 16 minut wcześniej,
przyjazd do Wrocławia Głównego 05:20 – 10 minut wcześniej;

• poc. 66222 rel. Wałbrzych Główny – Wrocław Główny (przyj. 06:30)
odjazd z Wałbrzycha Głównego 04:38 – 7 minut wcześniej;
przyjazd do Wrocławia Głównego bez zmian;

• poc. 66224 rel. Wałbrzych Główny – Wrocław Główny (przyj. 07:30)
odjazd z Wałbrzycha Głównego 05:35 – 5 minut wcześniej;
na stacji Wałbrzych Gł. zachowane skomunikowanie z pociągiem Kolei Dolnośląskich z Kłodzka Gł. (przyj. 05:30);

• poc. 6723/2 KAMIEŃCZYK rel. Jelenia Góra (odj. 16:13) – Gniezno
odjazd z Jeleniej Góry 16:08 – 5 minut wcześniej,
przyjazd do Wrocławia Głównego 19:24 – 4 minut wcześniej;

• poc. 69245/66244 rel. Trutnov hl. n. – Wrocław Główny (przyj. 22:54)
odjazd z Trutnova hl. n. 19:22 – 8 minut wcześniej,
przyjazd do Wrocławia Głównego 22:42 – 12 minut wcześniej;
na stacji Sędzisław (przyj. 20:20) skomunikowanie w kierunku Jeleniej Góry (poc. 69251, odj. 20:23);

• ze względu na zmiany prędkości maksymalnych na odcinku Jelenia Góra – Wrocław przez Wałbrzych, nieznacznejkorekcie ulegnie rozkład jazdy wszystkich pociągów w kierunku Wrocławia na odcinku Janowice Wielkie – Jaworzyna Śląska.


Kierunek Wrocław – Legnica – Węgliniec – Lubań Śląski – Jelenia Góra

• pociągi, które dotychczas zaplanowane były do kursowania tylko do dnia 31.V, kursować będą do końca rozkładu jazdy, tj. do 10 grudnia 2011 r.; spośród tych połączeń trzy pociągi, wymienione poniżej, będą miały skrócone relacje;

• poc. 60525/4 rel. Wrocław Główny (odj. 06:12) – Lubań Śląski (przyj. 09:00)
pociąg odwołany na odcinku Węgliniec – Lubań Śląski;

• poc. 60535/4 rel. Lubań Śląski (odj. 09:31) – Wrocław Główny (12:25)
pociąg odwołany na odcinku Lubań Śląski – Węgliniec;

• poc. 60541/0 rel. Lubań Śląski (odj. 14:46) – Wrocław Główny (17:35)
w soboty, niedziele i święta oraz 2.V, 24.VI pociąg będzie kursował w skróconej relacji Węgliniec (odj. 15:27) – Wrocław Gł.;
w pozostałe dni bez zmian, tj. w relacji Lubań Śląski – Wrocław Główny;

• poc. 66522 rel. Węgliniec – Wrocław Główny (przyj. 06:10),
odjazd z Węglińca 04:02 – 5 minut później. od Bolesławca bez zmian;

• poc. 66551 rel. Wrocław Główny (odj. 21:43) – Węgliniec,
przyjazd do Węglińca 23:50 – 4 minuty wcześniej;

• poc. 69637 rel. Jelenia Góra (odj. 16:48) – Lubań Śląski
odjazd z Jeleniej Góry 17:05 – 18 minut później,
przyjazd do Lubania Śląskiego 18:24 – 18 minut później;

• poc. 67631/0 rel. Jelenia Góra (odj. 16:48) – Zielona Góra (przyj. 20:38)
odjazd z Jeleniej Góry 17:05 – 18 minut później; od stacji Ruszów bez zmian;

• poc. 60531/0 rel. Wrocław Główny (odj. 13:30) – Legnica – Jelenia Góra (przyj. 17:56)
przyjazd do Jeleniej Góry 17:54 – 2 minuty wcześniej (dogodniejsze skomunikowanie w kierunku Harrachova);

• poc. 60529/8 rel. Wrocław Główny (odj. 10:23) – Lubań Śląski
przyjazd do Węglińca 12:31 – 1 minuty wcześniej (dogodniejsze skomunikowanie w kierunku Zielonej Góry);

• poc. 66538 rel. Węgliniec (odj. 13:51) – Wrocław Główny (przyj. 15:56)
odjazd z Węglińca 14:16 – 25 minut później,
przyjazd do Wrocławia Głównego 16:24 – 28 minut później;

• poc. 66550 rel. Legnica (odj. 22:27) – Wrocław Główny (przyj. 23:35)
pociąg będzie kursował tylko w niedziele oraz 25.IV, 1.XI oprócz 24.IV, 1.V, 14.VIII;

• poc. 66535 rel. Wrocław Główny (odj. 14:54) – Legnica (przyj. 16:02)
pociąg odwołany w całości.


Kierunek (Jelenia Góra) – Węgliniec – Żary – Zielona Góra

• poc. 67631/0 rel. Jelenia Góra (odj. 16:47) – Zielona Góra (przyj. 20:38)
odjazd z Jeleniej Góry 17:05 – 18 minut później; od stacji Ruszów bez zmian;

• poc. 67825/4 rel. Węgliniec (odj. 12:34) – Zielona Góra (przyj. 14:36)
odjazd z Węglińca 12:35 – 1 minutę później;
dogodniejsze skomunikowanie z pociągu z Wrocławia Gł. (przyj. 12:31);

• poc. 76825/4 rel. Zielona Góra (odj. 10:26) – Węgliniec (przyj. 12:24)
przyjazd do Węglińca 12:22 – 2 minuty wcześniej;
dogodniejsze skomunikowanie na pociąg do Wrocławia Gł. (odj. 12:27).


Kierunek Legnica – Żary

• poc. 67135 rel. Legnica (odj. 14:14) – Forst Lausitz;
likwidacja postoju na przystanku osobowym Studzianka;

• poc. 67141 rel. Legnica (odj. 19:13) – Żary;
likwidacja postoju na przystanku osobowym Studzianka;

• poc. 76132 rel. Forst Lausitz – Legnica (przyj. 13:08);
likwidacja postoju na przystanku osobowym Studzianka;

• poc. 76136 rel. Forst Lausitz – Legnica (przyj. 20:08);
likwidacja postoju na przystanku osobowym Studzianka.


Kierunek Wrocław – Wołów – Głogów

• poc. 7646 rel. Zielona Góra (odj. 16:30) – Wrocław Główny (przyj. 19:58)
pociąg nie będzie zatrzymywał się na następujących stacjach i przystankach: Krzepów, Grębocice, Rudna Gwizdanów, Chełmek Wołowski, Małowice Wołowskie, Orzeszków, Łososiowice, Czerna Mała;

• poc. 66433 rel. Wrocław Główny (odj. 16:06) – Wołów (przyj. 16:56)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66438 rel. Wołów (odj. 17:08) – Wrocław Główny (przyj. 17:55)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66429 rel. Wrocław Główny (odj. 13:36) – Głogów (przyj. 15:35)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66428 rel. Głogów (odj. 06:06) – Wrocław Główny (przyj. 07:59)
pociąg odwołany w całości.


Kierunek Wrocław – Rawicz – (Poznań)

• poc. 6723 KAMIEŃCZYK rel. Jelenia Góra – Gniezno (Wrocław Gł. odj. 19:43)
dodatkowe postoje: Garbce, Korzeńsko;

• poc. 7620 KAMIEŃCZYK rel. Gniezno – Jelenia Góra (Wrocław Gł. przyj. 09:45 – 2 minuty później)
dodatkowe postoje: Korzeńsko, Garbce;

• poc. 67941 rel. Wrocław Główny – Leszno
odjazd z Wrocławia Głównego 17:40 – 63 minuty wcześniej,
przyjazd do Leszna 19:35 – 55 minut wcześniej;
zmiana obowiązuje od 02.03.2011 r.

• poc. IR 27121/37123 WIELKOPOLANIN rel. Stalowa Wola Rozwadów / Rzeszów – Poznań Główny
odjazd z Wrocławia Głównego 18:32 – 36 minut później,
przyjazd do Poznania Głównego 21:26 - 41 minut później;
zmiana obowiązuje do 02.03.2011 r.

• poc. 66629 rel. Wrocław Główny (odj. 20:44) – Rawicz
odjazd z Wrocławia Głównego 20:35 – 9 minut wcześniej,
przyjazd do Rawicza 21:48 – 9 minut wcześniej;

• poc. IR 56110 MAMRY rel. Ełk / Olsztyn Główny – Wrocław Główny (przyj. 19:50)
przyjazd do Wrocławia Głównego 20:01 – 11 minut później;

• poc. 5628 rel. Toruń Główny (odj. 12:30) – Wrocław Główny (przyj. 18:02)
przyjazd do Wrocławia Głównego 18:12 – 10 minut później;

• poc. 76938 rel. Poznań Główny (odj. 18:40) – Wrocław Główny (przyj. 21:52)
odjazd z Poznania Głównego 18:55 – 15 minut później,
przyjazd do Wrocławia Głównego 22:08 – 16 minut później.

koleje.dolnyslask.pl
Jerry - 21-02-2011, 14:49
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie - marcowa korekta rozkładu jazdy

W związku z marcową korektą rozkładu jazdy, Koleje Dolnośląskie wprowadzają kilka zmian dostosowując jeszcze bardziej swoją ofertę do oczekiwań podróżnych.

Linia Wrocław Główny – Trzebnica

Godzina odjazdu pociągu Wrocławia Głównego do Trzebnicy, na wniosek pasażerów została przesunięta z 19.50 na godz. 20.05.


Linia Kłodzko Miasto – Wałbrzych Główny

Ostatni pociąg z Wałbrzycha Głównego do Kłodzka Miasta na prośbę pasażerów będzie odjeżdżał 8 minut później, czyli o godz. 19.46. Z kolei pierwszy pociąg z Kłodzka Głównego do Wałbrzycha Głównego będzie odjeżdżał o godz. 04.05, czyli kilka minut wcześniej, niż poprzednio, w związku z korektą skomunikowania pociągu Przewozów Regionalnych do Wrocławia. Pierwszy pociąg z Wałbrzycha Głównego do Kłodzka Miasta będzie odjeżdżał o godz. 05.53, czyli kilka minut wcześniej, aby umożliwić wcześniejszy dojazd do pracy i szkoły w Kłodzku.


Linia Legnica – Zgorzelec

Zmianie ulega organizacja ruchu w okresie Świąt Wielkanocnych. W Niedzielę Wielkanocną i Poniedziałek Wielkanocny godzina odjazdu porannego pociągu z Legnicy do Zgorzelca została przesunięta z 05.49 na godz. 09.55. Ponadto ostatni pociąg powrotny ze Zgorzelca do Legnicy – w Wielką Sobotę i Niedzielę Wielkanocną zamiast o godz. 20.39 odjedzie wcześniej – o godz. 18.58.


Linia Legnica – Żary

Nasze pociągi będą się zatrzymywały na przystanku Studzianka tylko w okresie zbiorów runa leśnego, czyli od 1 czerwca do 31 października.
Bartuś - 21-02-2011, 14:56
Temat postu:
Cytat:
• poc. 60721/0 rel. Jelcz Laskowice (odj. 05:20) – Oleśnica (przyj. 06:54)
pociąg odwołany na odcinku Wrocław Główny (odj. 06:07) – Oleśnica;

• poc. 60623/2 rel. Oleśnica (odj. 04:59) – Jelcz Laskowice (przyj. 06:47)
pociąg odwołany na odcinku Oleśnica – Wrocław Główny (przyj. 05:49);

• poc. 60629/8 rel. Oleśnica (odj. 07:05) – Jelcz Laskowice (przyj. 08:47)
pociąg odwołany na odcinku Oleśnica – Wrocław Główny (przyj. 07:53);

• poc. 60631/0 rel. Oleśnica (odj. 15:04) – Jelcz Laskowice (przyj. 16:47)
pociąg odwołany na odcinku Oleśnica – Wrocław Główny (przyj. 15:52);

• poc. 69131/0 rel. Wrocław Główny (odj. 21:30) – Oleśnica (przyj. 22:18)
pociąg odwołany w całości;


Cytat:

• poc. 66333 rel. Wrocław Główny (odj. 14:13) – Ziębice (przyj. 15:13)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66338 rel. Ziębice (odj. 15:22) – Wrocław Główny (przyj. 16:29)
pociąg odwołany w całości.


Cytat:
• poc. 66550 rel. Legnica (odj. 22:27) – Wrocław Główny (przyj. 23:35)
pociąg będzie kursował tylko w niedziele oraz 25.IV, 1.XI oprócz 24.IV, 1.V, 14.VIII;

• poc. 66535 rel. Wrocław Główny (odj. 14:54) – Legnica (przyj. 16:02)
pociąg odwołany w całości.



Cytat:

• poc. 66433 rel. Wrocław Główny (odj. 16:06) – Wołów (przyj. 16:56)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66438 rel. Wołów (odj. 17:08) – Wrocław Główny (przyj. 17:55)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66429 rel. Wrocław Główny (odj. 13:36) – Głogów (przyj. 15:35)
pociąg odwołany w całości;

• poc. 66428 rel. Głogów (odj. 06:06) – Wrocław Główny (przyj. 07:59)
pociąg odwołany w całości.


Dlaczego ? Evil or Very Mad Te pociągi miały wrócić po 28 lutego, czemu bezczelnie okłamywało się tak pasażerów od pociątku rozkładu jazdy ? Jest tu ktoś z PR Wrocław kto zna powód likwidacji tych pociągów ? Puste na pewno nie jeździły, więc niech nikt nie pisze takich bredni, szczególnie że część pociągów od grudnia ani razu nie wyjechało.

Dlaczego z nadodrzanki wywala się pociągi szczytowe (na 8 do Wrocławia, po 16 z Wrocławia). Dlaczego chociaż w piątki nie jeździ pociąg studencki o 13:36 z Wrocławia do Głogowa ? Jechał ktoś następnym o 14:36, gdzie ludzie się w piątki nie mieszczą, bo wcześniejszy pociąg po prostu nie jeździ ?

Dlaczego ze zgorzeleckiej wywala się potrzebny, szczytowy pociąg o 14:54 do Legnicy z którego mogłaby korzystać rzesza uczniów i studentów ?

Wypowie się może jakiś cwaniak z UMWD ?
A może jest ktoś odważny z PR Wrocław ?

Aha, jeszcze jak może ktoś zna odpowiedź, dlaczego bezczelnie się przez 4 miesiące okłamywało pasażerów, że te pociągi od marca wrócą ?
Może chcieli czerpać korzyści z biletów miesięcznych przez naiwnych pasażerów, którzy myśłeli że wkrótce ich pociągi wrócą ?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group