INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Forst - Legnica

melocot - 14-12-2010, 22:10
Temat postu: Forst - Legnica
Stało się. Lubuski SA133 wjeżdża już do Forst.
Tutaj w drodze powrotnej Forst - Legnica.
http://images49.fotosik.pl/464/7b02df9e3692c9b2med.jpg

Czy wie ktoś co oznacza dodatkowy numer "2820 002 / 1151"?
DawidCzerwiensk - 14-12-2010, 22:17
Temat postu:
Pewnie związane z przekroczeniem granicy. I dlaczego lubuski szynobus?;/
sZakOOu - 14-12-2010, 22:19
Temat postu:
Czyli już się najeździł do Węglińca i Niegosławic? Wink

Dlaczego lubuski szynobus? Może jest to związane z tym, że większość ruchu na Żary - Węgliniec i część na Żagań - Legnica przejęły dolnośląskie szynobusy? (Koleje Dolnośląskie)

Nie wiem, gdybam...
Sko - 14-12-2010, 23:10
Temat postu:
Może tu wyżalę się na to cholerne Lubuskie. W ostatni piątek wybrałem się na mały rajd po szynobusach lubuskiego... Nie znalazłem w całym województwie nic poza jednym spóźnionym 70 minut SPOTem ze Szczecina do Zielonej Góry!
Zbąszynek - Międzyrzecz KKA
Międzyrzecz - Rzepin KKA (rozlatujący się mały bus)
Rzepin - Jerzmanice Lubuskie KKA (wybaczam, remont)
Zielona Góra - Węgliniec KKA (relacja Z. Góra - J. Góra, ale od Węglińca Dolny Śląsk zapodał kiblem uff...).
Wszyscy kierowcy KKA to hardkorowcy i drifterzy. Utrzymanie dróg w tym województwie przypominało ubijanie śniegu nawet na krajówkach przez samochody, a wiecznie spóźnione autobusy KKA ciągle na pełnej...
Może by tak UMWLubu przyjrzał się co się wyczynia w tym województwie. Skoro nie ma szynobusów na ogarnięcie nawet linii Zbąszynek - Gorzów to kto każe jeździć do Forst czy Sulęcina?
I jeszcze to podejście (jak to mój kumpel mówi "rodem z Polski C") na które składa się tylko wysadzanie pasażerów już jadących i olewanie tych co mogą czekać gdzieś po przystankach zasypanych śniegiem...
Pirat - 14-12-2010, 23:12
Temat postu:
Dolnośląskie szynobusy nie mają dopuszczenia do jazdy w Niemczech. Jak dotąd nikt o to nie zadbał i dlatego KD kończą w Zgorzelcu zamiast w Gorlitz.
sZakOOu - 14-12-2010, 23:43
Temat postu:
@Sko: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ma nosie kolej, a w PR Zielona Góra jest taki sam burdel, jaki był za Dwojaka (teraz jest Bieruta). Ty się męczyłeś jeden dzień, a my tu musimy cały czas to znosić. Wink Na południu lubuskiego sytuację poprawiły dolnośląskie szynobusy. W nowym rozkładzie na razie nie słyszałem o KKA...
sopek - 15-12-2010, 20:15
Temat postu:
Cytat:
Zbąszynek - Międzyrzecz KKA
Międzyrzecz - Rzepin KKA (rozlatujący się mały bus)
Rzepin - Jerzmanice Lubuskie KKA (wybaczam, remont)
Zielona Góra - Węgliniec KKA


Koleje Lubuskie i Podkarpackie to prawie przedsiębiorstwa autobusowe.
Na pl.misc.kolej napisaliby: trzeba trzymać Stonkę z bonanzą w rezerwie!
Szynobusu w rezerwie nie ma?! Z Gorzowa do Krzyża dają SA105?
Sko - 15-12-2010, 21:43
Temat postu:
sZakOOu napisał/a:
@Sko: Ty się męczyłeś jeden dzień, a my tu musimy cały czas to znosić. Wink Na południu lubuskiego sytuację poprawiły dolnośląskie szynobusy. W nowym rozkładzie na razie nie słyszałem o KKA...


Składam kondolencje. Chciałbym życzyć, żeby północ mogła kiedyś Wielkopolska ratować...
Pablo_Żagań - 18-12-2010, 20:23
Temat postu:
PESA dostała homologację, ale z tego co słyszałem od słupka granicznego do stacji Forst prędkość maksymalna to 50 km/h (tak samo jak SA105).
Ponadto wczoraj 17 grudnia SA133-003 "zdechł" na popołudniowym pociągu z Legnicy do Forstu, ludzie spędzili w szynobusie ładnych parę godzin, PR-y wysłały do Rokitek autobus zastępczy, ale po drodze był wypadek z udziałem tira i trzech osobówek i autobus utknął w korku. Ostatecznie po szynobus puścili SM42 z Cargo. Ale jaja...
konik23 - 20-12-2010, 12:45
Temat postu:
A swoją drogą to w Żaganiu mają jeszcze jakieś lokomotywy? Czy w związku z likwidacją szopy wszystko pojechało do Węglińca czy coś zostało do obsługi manewrów i ruchu towarowego?
Pablo_Żagań - 20-12-2010, 13:12
Temat postu:
W Żaganiu nie ma nic, wszystko przyjeżdża z Węglińca.
sZakOOu - 20-12-2010, 13:55
Temat postu:
Pablo, a lubuskie szynobusy?
Pablo_Żagań - 20-12-2010, 16:01
Temat postu:
Pytanie było o lokomotywy i o szopę, stąd moja odpowiedź. A jeśli chodzi o Przewozy Regionalne to w Żaganiu na chwilę obecną jest SA133-003, SA105-102 i SA105-105.
konik23 - 20-12-2010, 17:11
Temat postu:
Na początku 2010 roku działała chyba jeszcze stacja paliw przy lokomotywowni nie wiem czy działa obecnie?
Pablo_Żagań - 20-12-2010, 17:18
Temat postu:
Już nie, paliwo pobierają w Węglińcu.
Gaspares - 20-12-2010, 19:21
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Dolnośląskie szynobusy nie mają dopuszczenia do jazdy w Niemczech. Jak dotąd nikt o to nie zadbał i dlatego KD kończą w Zgorzelcu zamiast w Gorlitz.


Czyje konkretnie to zaniedbanie?
konik23 - 20-12-2010, 20:34
Temat postu:
No to jeszcze klilka lat a pewnie nie będą w Żaganiu żadnych pociągów zestawiać tylko pozostanie tranzyt przez stację...
tomek1979 - 20-12-2010, 22:21
Temat postu:
Zastanawiające dlaczego tylko LUBUSKIE ma możliwość jeździć w Niemczech, niech zdradzi ten wspaniały myk innym UM. sZakOOu a SA jeżdżą koło Rzepina do szopy informacja na 80%.
Pablo_Żagań - 21-12-2010, 01:24
Temat postu:
tomek1979 napisał/a:
Zastanawiające dlaczego tylko LUBUSKIE ma możliwość jeździć w Niemczech, niech zdradzi ten wspaniały myk innym UM.


To żaden myk, ale raczej chęć i zainteresowanie możliwością wjazdu (nie jazdy w Niemczech, bo ciężko nazwać dojazd do stacji granicznej, nawiasem mówiąc parę kilometrów w głąb terytorium Niemiec, jazdą po ich kraju).Jeśli chodzi o lubuskie takie starania trwały już kilka lat. Zadziwiające było to, że przez pewien okres zezwolenie na wjazd do Niemiec miał tylko jeden szynobus serii SA105 ( konkretnie SA105-102). Jeśli dobrze pamiętam z półtora-dwa lata temu, jak to często się często u nas zdarzało był problem ze sprawnymi pojazdami, i pewien mechanik wtedy z Cargo, dzisiaj jeździ w PR-ach kiedy miał jechać innym szynobusem niż stodwójka do Forstu zrywał np. 5 z numeru SA105-105 i naklejał 2 (żeby było 102). Po tych numerach Niemcy nie robili chyba już problemu z innymi pojazdami tego typu, aczkolwiek nie mogę stwierdzić czy inne numery oprócz stodwójki jeździły do Forstu.
O możliwości wjazdu serii SA133 do Niemiec słyszałem już rok temu, aczkolwiek obiegi były tak porobione, że albo jechała KKA albo SA105.
Z racji tego, że lubuskie graniczy z Niemcami nie powinno nikogo dziwić, ze takie starania już dawno zostały podjęte. Powiem więcej, gdyby było nas stać na zamontowanie niemieckich urządzeń radiołączności pociągowej i urządzeń bezpieczeństwa śmiem twierdzić, że po odpowiednich badaniach nasze pojazdy mogły by bez problemu jeździć dalej ( podobna sytuacja, lecz w odwrotnym kierunku jest w niemieckimi Desiro, które jeżdżą aż do Wrocławia). Reguluje to szereg umów o których przyznam się szczerze nie mam zielonego pojęcia.
Nie wyobrażam sobie także, aby połączenie do Forstu miał obsługiwać dolnośląski szynobus z jednego tylko powodu... przejście graniczne (o ile można takim jeszcze nazwać) Zasieki- Forst leży na terenie lubuskiego i jest to w kwestii właśnie naszego województwa. Co innego z "przejściem granicznym " Zgorzelec - Gorlitz. Jeśli KD zainteresowały by się tym tematem myślę, ze była by spora szansa na, że tak się wyrażę wjazd.I na mój chłopski rozum nie ma tu żadnych myków.
konik23 - 22-12-2010, 20:50
Temat postu:
A gdzie są wykonywane PK żagańskich szynobusów?
Pablo_Żagań - 23-12-2010, 11:55
Temat postu:
W Żaganiu, na kanale "pod chmurką" na przeciwko nastawni dysponującej.
konik23 - 07-01-2011, 22:29
Temat postu:
W latach 80-tych przebudowano żagańską szopę, czy ma ktoś informację do czego służyla jej "wyższa" część? Tak nawiasem mówiąc zamknięta na klucz w pierwszej kolejności....
sympatyk - 22-11-2020, 17:16
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy beznadziejne rozkomunikowanie pociągów KD i PR w Żarach: PR 5845 z Forst dotrze do Żar DZIEWIĘC minut po odjeździe KD 76318 z Żar do Legnicy Młot a (NIE) będzie to ostatnie połączenie w dobie Killer Bang

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group