INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - SKM - leasing 6 szt. EZT

sphinx - 17-11-2010, 03:46
Temat postu: SKM - leasing 6 szt. EZT
SKM ogłosiło przetarg na 10-letni leasing 6 sztuk nowych EZT wraz z 3-letnim utrzymaniem. Wykonawca musi wykazać się dostawą 4 EZT w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania. Kryteria wyboru to:
cena - 55%
gwarancja - 5%
termin dostawy - 5%
warunki eksploatacyjne - 15%
warunki techniczne - 20%

Ogłoszenie o zamówieniu:
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/770047/ogoszenieleasing6pojazdw0002.pdf
przewoz - 17-11-2010, 11:21
Temat postu:
No i to są kryteria akceptowalne, a nie ostatnie wymysły KD.
sheva17 - 17-11-2010, 12:25
Temat postu:
Liczę, że NEWAG będzie mógł powalczyć. Tego złomu z PESY już nam wystarczy.
sphinx - 17-11-2010, 12:37
Temat postu:
Wątpię żeby SKM zależało na wykluczeniu Newagu, 19WE sprawują się przecież nienagannie. Osobiście mam nadzieję, że w SIWZ zamieszczą warunek o niskiej podłodze. Nie żebym coś miał do 19WE, ale wymusiłoby to na Newagu wprowadzenie kolejnego modelu, a tym samym poszerzenie rynku.Pytanie tylko czy będzie chciał powalczyć, w poprzednim przetargu na 13 EZT za bardzo nie zagroził Pesie...

[ Dodano: 20-11-2010, 01:24 ]
Jest SIWZ z "roztłumaczonymi" kryteriami:
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/770667/SIWZleasing6ezt0002.pdf

Specyfikacja techniczna (punkt 2):
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/770669/Zaaczniki123doSIWZ0002.pdf

I Pesa ma problem bo Wymagana wysokość podłogi to 800-850mm pgs, a Elf ma 760mm pgs...
alojz - 20-11-2010, 11:25
Temat postu:
sphinx napisał/a:
I Pesa ma problem bo Wymagana wysokość podłogi to 800-850mm pgs, a Elf ma 760mm pgs...
Pesa nie ma problemu a nawet jest faworytem, bo 27WE idealnie wpisuje się w wymagania określone w SIWZ.
Bajemba - 29-11-2010, 10:29
Temat postu:
Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć, z czego SKM finansuje te zakupy taboru. No chyba nie z własnej działalności - 40 mln rocznych przychodów, Milion zysku ! ??? Jak wygląda sprawa dotacjiz EU? Czy kasę na te składy wykłada miasto? Tylko Ten przetarg to 180 milionów, a skąd finansują poprzednie 13. Będe wdzięczna za odpowiedź i ewentualne źródła, gdzie można dowiedzieć sie więcej o działalności tej spółki.
sphinx - 21-01-2011, 12:41
Temat postu:
Dwie oferty w przetargu na leasing 6 ezetów dla SKM Warszawa

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na leasing finansowy 6 pojazdów wraz z 3-letnim okresem utrzymania dla SKM Warszawa. Złożyły je konsorcja z PESĄ Bydgoszcz i Newagiem Nowy Sącz na czele. Tańszą propozycję przedstawił nowosądecki producent, wraz ze swym partenrem finansowym - Millenium Leasing.

Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 221,4 mln zł brutto.

Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163,5 mln zł netto, czyli 201,1 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.

Konsorcjum PESY i ING Lease zaproponowało natomiast pociągi za 179,8 mln zł netto, czyli 221,1 mln zł brutto (134,7 mln zł netto za same pojazdy). Dostawa - w przeciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty stanowią: współczynnik ceny (55 proc.), okres gwarancji (5 proc.), czas dostarczenia (5 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.), warunki techniczne (20 proc.).

źródło: rynek-kolejowy.pl
jubikej - 21-01-2011, 12:47
Temat postu:
ciekawe czemu PESA dała oferte tylko o 300tys mniejsza od mozliwosci finansowania zamawiajacego Smile

zbieg okolicznosci czy wiedzieli ile moga z oferty wydusic??
alojz - 21-01-2011, 19:08
Temat postu:
Cytat:
Oferta Newagu lepsza w przetargu dla SKM Warszawa?

Po przejrzeniu warunków ofert w przetargu na leasing 6 ezt dla SKM Warszawa wydaje się, że lepszą ofertę przedstawił nowosądecki Newag. Jego pociągi mają być tańsze, a w pozostałych kryteriach trudno znaleźć jednoznacznego faworyta.


Warunki przetargu szczegółowo omówilismy po jego ogłoszeniu tutaj. W skrócie, kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty stanowią: współczynnik ceny (55 proc.), okres gwarancji (5 proc.), czas dostarczenia (5 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.), warunki techniczne (20 proc.).

Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy. Jest to zupełnie nowa konstrukcja.

Konsorcjum PESY i ING Lease zaproponowało natomiast pociągi z rodziny Elf za 179 789 684,52n zł netto, czyli 221 141 311,98 zł brutto (134,7 mln zł netto za same pojazdy), i dostawę ostatniego pojazdu w przeciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.

Suma okresów grawancyjnych w przypadku obu producentów jest podobna, z tym że PESA zaoferowała o 24 miesiące dłuższą gwarancje na systemy elektromechaniczne (informacji pasażereskiej, kasowników itp.). Pozostałe okresy gwrancji są identyczne - 36 miesięcy na cały pojazd, 180 miesięcy na pudła i ramy kół, oraz po 60 miesięcy na zestawy kołowe, systemy napędowe i maszyny elektromechaniczne. Obaj wykonawcy zadeklarowali wykonywanie napraw w granicach Warszawskiego Węzła Kolejowego (w przypadku PESY - konkretnie w ZNTK Mińsk Mazowiecki).

Pojazd Newagu ma mieć 16 osi, w tym 50%(8) napędowych, a PESY - 14 osi, w tym 57%(8) napędowych. Masa służbowa pojazdu PESY to 190 ton (2,06 t/m), a Newagu - 220 ton (2,38 t/m). Długość przedziału pasażereskiego obu pojazdów jest identyczna - 92,3 m, podobnie jak liczba drzwi na stronę (12) i ich szerokość (1,4 metra). Pojazd Newagu ma być jednak niskopodłogowy w 72,12%, a PESY - w 63,1 %.

W kosztach utrzymania pojazdu góruje Newag – zaproponował tańsze o 200 tys. złotych części zamienne, a koszt 3-letniego utrzymania ma wynieść około 400 tysięcy złotych – u PESY jest to ponad 4,1 mln złotych. Z czego wynika ta dysproporcja? Według ekspertów koszty te mogły zostać dodane przez Newag do ceny taboru – zdarzały się już przetargi, w których koszt utrzymania pociągów wynosił...0 złotych.

Prawie dwukrotnie niżej ocenił Newag tzw. pracochłonność swojego pojazdu,, a między poziomem trzecim utrzymania pojazd ma jeździć przez 700 dni – ale nie wiecej niż 352 tys. km. Tymczasem u PESY jest to 390 dni, ale aż 630 tys. km.

Nowa konstrukcja Newagu, która obecnie jest faworytem w przetargu na dostawę 6 ezt dla SKM Warszawa będzie sześcioczłonowa, a wyglądem ma nawiązywać do 19 WE. Analizując ilość osi pojazdu można spekulować, że napędowe będą wózki skrajne i środkowe pociągu, a człony 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5 oraz 5 i 6 będą miały wspólne wózki toczne. Jeżeli chodzi o wspólne rozwiązania z jeżdżącym już w barwach SKM Warszawa 19WE, ograniczą się one do konstrukcji niektórych wózków.

- Newagowi bardzo zależy, żeby mocniej zaistnieć na rynku. Stąd tak niska cena - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Łukasz Bejma z PESY. Skomentował dla nas także przyczyny krótkich terminów dostaw, które bydgoski producent zaoferował dla SKM, a których będzie musiał także dotrzymać według podpisanej wczoraj umowy z Kolejami Mazowieckimi - Mamy już wynegocjowane terminy dostaw części od podwykonawców, jesteśmy także przygotowani produkcyjnie, gdyż produkujemy Elfy dla woj. śląskiego, wielkopolskiego i SKM Warszawa - powiedział Bejma. Jak twierdzi, fakt podpisania umowy z KM, czy ewentualnego podpisania umowy z SKM nie zmieni terminów dostawy pociągów do obecnych kontrahentów, i nie zmieni gotowości PESY do wcześniejszego przekazania Elfów na Śląsk

http://www.rynek-kolejowy.pl/21319/Oferta_Newagu_lepsza_w_przetargu_dla_SKM_Warszawa.htm
sphinx - 21-01-2011, 21:01
Temat postu:
W komentarzach na rk (rynek kolejowy) zwrócono uwagę na jeden ciekawy fakt. Otóż w SIWZ zapisano minimalny procent niskiej podłogi na >65%, tymczasem Pesa zaoferowała zaledwie 63,1% (mimo wszystkich wózków wspólnych poza skrajnymi). Czyżbyśmy więc znali zwycięzcę?
DarekP - 25-01-2011, 14:53
Temat postu:
A może te proporcje 65% - 63% nie są przypadkowe, w końcu ile ma elf nie trudno było obliczyć.
Mnie to przypomina przetarg na tramwaje dla Poznania - 7 mm szerokości drzwi dało 100%, drugi oferent dostał za to kryterium 0%.
sphinx - 25-01-2011, 15:31
Temat postu:
Z drugiej strony dziwne, że skład z wszystkimi Jacobsami ma zaledwie 63% niskiej podłogi. Ale słowo się rzekło, warunki były jasne i takie same dla wszystkich.
DarekP - 25-01-2011, 17:30
Temat postu:
Mnie generalnie denerwują schody nad wózkami. Przejście przez skład to jak wejście po klatce schodowej w bloku. Pochylnie dałyby płynniejsze przejścia pomiędzy poziomami, ale ograniczyłyby jeszcze bardziej procent niskiej podłogi. I tak właśnie fukcjonalność kolejny raz przegrywa w walce z procentami.
sphinx - 17-02-2011, 14:17
Temat postu:
Newag wygrał przetarg na 6 ezt dla SKM Warszawa

Tak jak informowaliśmy po otwarciu ofert, w przetargu na leasing 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych oferta Newagu okazała się lepsza pd PESY. Umowa ma zostać podpisana po upływie 10 dni, jeżeli bydgoski producent nie odwoła się od wyników przetargu.

Jak potwierdziła warszawska Szybka Kolej Miejska oferta konsorcjum Newagu i Millenium Leasingw oceniona została na 92,37 punktów, a PESY i ING Lease na 89,30 punktów.

Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.

Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu, firma nie otrzymała jeszcze oficjalnego powiadomienia na ten temat. - Zamawiający nie przysłał nam jeszcze informacji o rozstrzygnięciu przetargu - zaznaczył. Jak jednak podkreślił, ze względu na wymóg m.in. dostawy pociągu niskopodłogowego, spółka zaoferowała warszawskiej SKM nową konstrukcję. - To zupełnie nowy pojazd - stwierdził dyrektor Michalik.

Źródło: Rynek Kolejowy
przewoz - 17-02-2011, 14:32
Temat postu:
No ciekawy jestem tej ich nowości..
A również byłbym ciekawy, dlaczego dziś mi w 19We było zimno. Normalnie jak w lodówce. Generalnie ogrzewanie w nich jest bardzo fajne, ale dziś trafiłem na taką w której po prostu albo nie działało, albo działało na 1/3. Nawiewu nie czułem...
alojz - 17-02-2011, 18:31
Temat postu:
Szczegółowa punktacja: http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/784718/zawiadomienieowyborzenajkorzystniejszejoferty0004.pdf
Śpioch - 17-02-2011, 22:13
Temat postu:
przewoz napisał/a:
... dlaczego dziś mi w 19We było zimno. ...


Trzeba iść do lekarza żeby dał leki na grypę.
Albo obsobaczyć kierownika. Może nie czuł niskiej temperatury bo dotrzymywał towarzystwa maszyniście Śmiech
przewoz - 18-02-2011, 09:29
Temat postu:
Ja raczej należę do grupy ludzi, która lubi dociec, co się stało, że nie działa Smile
A to nie był odosobniony przypadek na pewno, dlatego się zastanawiam, czy może nagrzewnice średnio wyrabiają po dłuższym grzaniu, czy może czujniki szaleją, jak w Swingach.
alojz - 28-02-2011, 19:06
Temat postu:
Pesa złożyła odwołanie
sphinx - 28-02-2011, 22:58
Temat postu:
Odwołania i ważenie, czyli walka o pociągi dla SKM

Bydgoska PESA próbuje unieważnić przetarg na sześć pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej wygrany przez konkurencyjny Newag Nowy Sącz.

Dostawy pociągów Newagu mają się zakończyć 16 miesięcy od podpisania umowy. – Niestety, ten termin się opóźnia. Czekamy na wyznaczenie terminu rozprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą – mówi prezes SKM Leszek Walczak.

Pociągi dla SKM zostaną wzięte w leasing. Komisja przetargowa SKM wskazała najtańszą ofertę Newagu i banku Millennium – 201 mln zł. Według droższego oferenta – PESY i banku ING – komisja poprawiła błędy w zwycięskiej ofercie, a do tego nie miała prawa. Według prezesa Walczaka, to były „oczywiste omyłki“, których skorygowanie dopuszcza prawo zamówień publicznych.

W rewanżu Newag zapowiada zważenie 13 pociągów Elf PESY zamówionych przez SKM do obsługi Lotniska Chopina. Dlaczego? Masa każdego z elfów dla województwa śląskiego okazała się o 6,5 t większa od deklarowanej. Jeśli w SKM sytuacja się powtórzy, to będzie podstawa nawet do anulowania zakupu. Masa pojazdu była jednym z parametrów punktowanych przez komisję przetargową.

Żródło: Życie Warszawy

To było więcej niż pewne, Pesa oprotestowała wyniki wszystkich przetargów na nowe pojazdy, w których wygrał Newag (niewiele ich było, ale jednak) i kilka na moderny. Przegrała wszystkie. Newag nie oprotestował wyniku żadnego wygranego przez Pesę. I nikt mi nie wmówi, że to Newag się awanturuje. Prawdopodobnie i to odwołanie przegrają.
Pele - 01-03-2011, 00:49
Temat postu:
Masa każdego z Elfów dla Śląska? Jeżeli nie jest to przejęzyczenie (bo i ile niby ich już zrobiono, to chyba nie idzie tak ekspresowo jak Kaktusy2 dla Małopolski), to zwiastuje to duże kłopoty. Choć KŚ zapowiadały że tych pociągów w ogóle nie odbiorą jeśli faktycznie będą miały przekroczoną masę, więc coś mi się tu nie trzyma kupy.

Za to oczywiście, że Newag się awanturuje. Oprotestowują każdy przetarg. Tyle że nie jego wynik tak jak PESA, ale jego SIWZ które ich celowo z udziału w tym przetargu wyklucza. No ale dla niektórych kutafonów co się pod artykułami na RK wpisują to jedno i to samo.

W tym tygodniu decyzja KIO ws. EZT dla Dolnośląskiego.
przewoz - 01-03-2011, 10:31
Temat postu:
Jeszcze CAF "naskoczył" na PESĘ w Wielkopolsce. Ciekawe, czy się wybronią, bo na razie przykład z SKMW pokazuje, że chcą mieć wszystko za wszelką cenę, ale ELFa dla Śląska zgodnego z ofertą dostarczyć nie potrafią.

[ Dodano: 01-03-2011, 10:33 ]
Cytat:
I nikt mi nie wmówi, że to Newag się awanturuje. Prawdopodobnie i to odwołanie przegrają.

Nie wiemy na co się powołują. Może Newag tym razem popełnił jakiś błąd.
Ale skoro Newag ma zamiar przypatrywać się dostawom ELFów, to robi się ciekawie.
sphinx - 01-03-2011, 12:48
Temat postu:
Pele napisał/a:
Za to oczywiście, że Newag się awanturuje. Oprotestowują każdy przetarg. Tyle że nie jego wynik tak jak PESA, ale jego SIWZ które ich celowo z udziału w tym przetargu wyklucza. No ale dla niektórych kutafonów co się pod artykułami na RK wpisują to jedno i to samo.


Nie widzisz tej subtelnej różnicy między walką o dopuszczenie do "zawodów" a nieumiejętnością przegrywania z twarzą? Celowe wykluczanie z przetargu ze względu na markę jest niezgodne z prawem.
Pele - 01-03-2011, 18:03
Temat postu:
Akapit o awanturnictwie Newagu to ironia, do jednego takiego co pod różnymi nickami wpisuje się pod artykułami nt. odwołań w przetargach z udziałem Newagu i pieprzy głupoty że Newag powinien się cieszyć że dostarcza dla SKM i że to dobrze i z korzyścią dla wszystkich że zamawiający sam wybiera sobie produkt i pod niego robi przetarg... Obaj jesteśmy jak dobrze wiesz po stronie wolnego rynku i jasnych zasad a nie wałów i kasowania przeciwników jeszcze przed rozstrzygnięciem. Stadlera też zjechałem za to jak wygrał przetarg na Flirty dla Mazovii, Newag też nie jest święty za chlew z przetargami na szynobusy (w efekcie to którego się psują i nie jeżdżą)... A to że taka a nie inna firma jest liderem takich szopek, to już nie moja wina. Cwaniactwo trzeba tępić, jakkolwiek się nazywa.
alojz - 09-03-2011, 09:47
Temat postu:
KIO napisał/a:
W O K A N D A
na dzień : Środa, 09.03.2011

godz. 13:00 Sygn. akt: KIO/ 404/11
Strony:
Odwołujący: Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding, ING LEASE Polska Sp. z o.o. Bydgoszcz
Zamawiający: Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. Warszawa

sphinx - 11-03-2011, 17:16
Temat postu:
6 ezetów dla SKM Warszawa - odwołanie odrzucone przez KIO

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie konsorcjum ING Lease i PESY Bydgoszcz w przetargu na na leasing 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla warszawskiej SKM. W procedurze przetargowej wybrana została oferta konsorcjum Newagu i Millenium Leasing. Do KIO wpłynęło jednak odwołanie dotyczące części finansowej i warunków wyliczania rat leasingowych.

Przypomnijmy, że oferta konsorcjum Newagu i Millenium Leasing oceniona została na 92,37 punktów, a PESY i ING Lease na 89,30 punktów.

Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.

Żródło: RK
19WE - 11-03-2011, 23:40
Temat postu:
Witaj jutrzenko - pogromco elfa na bazie niezawodnego 19WE Exclamation
sphinx - 19-03-2011, 16:24
Temat postu:
Wyrok już się uprawomocnił, ciekawe kiedy podpisanie umowy. Mam nadzieję, że Newag pokaże jakąś wizkę.
alojz - 15-04-2011, 17:59
Temat postu:
ŻW napisał/a:
Sześć stumetrowych pociągów dla SKM

Umowę na leasing sześciu nowych pociągów firmy Newag Nowy Sącz dla Szybkiej Kolei Miejskiej podpiszą w poniedziałek władze Warszawy
.

Sto metrów to odpowiednik sześciu wagonów. Każdy ze składów będzie jednoprzestrzenny. Pasażer może przejść bez wysiadania jazdy z przodu na tył i odwrotnie. Obraz z wnętrza będzie rejestrowany przez kamery. Każdy pociąg może zabrać na pokład ponad 900 osób.

Pociągi dla SKM zostaną zakupione w formie leasingu. Miejska spółka SKM będzie spłacać tabor przez 15 lat. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił producent Newag Nowy Sącz i bank Millenium – 201 mln zł.

Dostawy mają się zakończyć w 2012 roku. Dzięki nim uda nam się zastąpić siedem starych składów EN-57 wypożyczonych m.in. od trójmiejskiej SKM.

W maju do Warszawy mają dotrzeć pierwsze z 13 pociągów Elf zamówione przez SKM w firmie PESA Bydgoszcz do obsługi lotniska Chopina

sphinx - 18-04-2011, 15:25
Temat postu:
Leasing 6 ezt Newagu dla SKM Warszawa - umowa podpisana

W połowie roku w Warszawie pojawi się 6 nowych ezetów 35 WE, wziętych w leasing przez stołezną SKM od konsorcjum Newagu i Millenium Leasing. Umowa o wartości 163,5 mln zł netto (201,1 mln zł brutto) została podpisana.

Newag wyprodukuje składy sześcioczłonowe. Przestrzeń pasażerska będzie mierzyć 92 metry długości, a cały pojazd - ok. 110,9 m. Każy z pociągów będzie posiadał 12 par szerokich drzwi (1,4 m szerokości), a także obniżoną podłogę (dostosowaną do wysokości peronów). Co ciekawe, skonstruowane przez nowosądecką firmę pociągi będą posiadać mieszany układ siedzeń - w końcowej części w układzie poprzecznym, a w części środkowej układ będzie podobny do tego, jaki znany z wagonów metra (siedzenia umiejscowione tyłem do okien). Jeden taki skład będzie w stanie zabrać 922 pasażerów. Pojazdy będą przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Umowa przewiduje, że ostati pojazd pojawi się w 16 miesięcy od dnia jej podpisania, czyli do lipca 2012 r. Dodatkowo Newag udzielił gwarancji, która zapewnia obsługę techniczną składów przez okres 3 lat. Nowosądecki producent przeszkoli również maszynistów SKM do obsługi tych pociągów. Składy trafią na linie już obsługiwane przez Szybką Kolej Miejską, lub na te, na których już wkrótce pojawią się pociągi tego przewoźnika (np. S-9 z Legionowa do Warszawy Gdańskiej).

- Zakup i dostawa tych 6 pojazdów zakończy pewien etap w rozwoju SKM. Etap przechodzenia na nowoczesny tabor. Pozwoli nam zapomnieć o starych pojazdach. W Warszawie będzie oferta, której oczekuje pasażer. Myślimy jednak wspólnie z ZTM o rozwoju firmy. Mogę obiecać, że takie możliwości zostaną stworzone. Będziemy otwierać nowe linie, co pozwoli nam myśleć o kolejnych zakupach taboru - stwierdził Leszek Walczak, prezes SKM Warszawa.

- W pewnym sensie jako miasto jesteśmy motorem zmian, ponieważ w wyniku rywalizacji pomiędzy PESĄ i Newagiem powstają bardzo dobre i nowoczesne rozwiązania. Ostre warunki postawione przez prezesa SKM zaskutkowały tym, że Newag zaproponował bardzo nowoczesne pojazdy, konkurencyjne wobec tego, co zaoferowała PESA. Na tym skorzystają także inne miasta w Polsce. Za 16 miesięcy przybędzie ostatni, 6 skład. SKM będzie dysponowała 31 składami, skończą się czasy siermiężnych EN57 - dodał dyrektor warszawskiego ZTM, Leszek Ruta.

- Wszystkie duże aglomeracje rozwijają się w oparciu o transport publiczny, tak jest w przypadku Warszawy, W stolicy jest szczególny nacisk na transport kolejowy. Dlatego Bank Millenium zdecydował się na uczestnictwo w tym projekcie. Przewidujemy, że w perspektywie lat transport kolejowy będzie w aglomeracji przynosił coraz większe przychody - powiedział Wojciech Rybak, prezes Millenium Leasing.

Źródło: Rynek Kolejowy

http://rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/23456/86646934d0d1c8d1d6a57118acafd8c0_d.jpg

35WE Newagu dla SKM Warszawa

Na mocy podpisanej dziś umowy, warszawska Szybka Kolej Miejska weźmie w leasing 6 niskopodłogowych, sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing. Prezentujemy dane techniczne pojazdów, które zostaną dostarczone do lipca 2012 r.

Konsorcjum zaoferowało dostawę pojazdów ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi oraz kosztami leasingu za cenę 201 133 856,98 zł brutto (163 523 460,96 zł netto).

Dane techniczne pojazdu 35WE:

Liczba członów: 6
Układ osi: Bo'2'2'Bo'+Bo'2'2'Bo
Masa służbowa: 220 t
Masa przy zapełnieniu nominalnym: 285 t
Maksymalny nacisk zestawu kołowego pojazdu: ˂ 200 kN/oś
Liczba drzwi na stronę pojazdu: 12
Napięcie sieci: 3kVDC
Łączna moc ciągła silników trakcyjnych: 3200 kW
Ilość silników trakcyjnych: 8
Rodzaj: trójfazowy asynchroniczny
Nominalna pojemność (liczba pasażerów): 922
Miejsca siedzące (w tym składane): 218
Miejsca stojące (5 os. na mkw): 704
Sprzęg czołowy: automatyczny
Szerokość toru: 1 435 mm
Wysokość zespołu nad główką szyny (bez pantografów): 4 150 mm
Długość pojazdu (ze sprzęgami): 110 860 mm
Szerokość zespołu: 2 840 mm
Długość przedziału pasażerskiego: 92 300 mm
Szerokość drzwi: 1 400 mm
Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
Przyspieszenie 0-40 km/h: 1 m/skw
System hamulca: EP/ED
Opóźnienie hamowania eksploatacyjnego: ≥ 0,8 m/skw
Opóźnienie hamowania awaryjnego: ≥ 1 m/skw
Wysokość podłogi w drzwiach: 850 mm
Średnica kół zestawów kołowych: maksymalnie 840 mm - nowe (minimalnie 790 mm - zużyte)
Miejsca dla osób niepełnosprawnych: tak
Podesty transportowe dla osób niepełnosprawnych: tak
Trakcja ukrotniona: tak

Źródło: Rynek Kolejowy
DarekP - 18-04-2011, 22:08
Temat postu:
Ja osobiście żałuję, że Newag nie pozostał w stylistyce 19/20We. SKMW miałby w miarę stylistycznie jednolity design nowych pociągów - Elfy i Newagi. A tak będzie urozmaicenie.
sphinx - 09-09-2011, 13:44
Temat postu:
Wizka już nieaktualna. Oto nowa:

http://img856.imageshack.us/img856/5690/15884493.jpg
pilot1123 - 09-09-2011, 22:01
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Ja osobiście żałuję, że Newag nie pozostał w stylistyce 19/20We. SKMW miałby w miarę stylistycznie jednolity design nowych pociągów - Elfy i Newagi. A tak będzie urozmaicenie.

wg. wizki całkiem spójnie to wygląda, ciekawe co będzie po wizycie księgowego
sphinx - 09-09-2011, 22:52
Temat postu:
Księgowy już był i z tego:
http://img821.imageshack.us/img821/50/25258741.jpg

Zostało to, co widać w powyższym poście. Ze świetnie zapowiadającego się składu do pochodnej 14WE - niezły spadek Sad

PS. I jeszcze artykulik z ŻW z pogrubionym ciekawym fragmentem:

Nowy pociąg jak pocisk dla SKM

Opływowa kabina, agresywne „oczy” reflektorów, nowoczesny wygląd. Producent Newag z Nowego Sącza ujawnił wygląd pociągów 35WE dla Szybkiej Kolei Miejskiej, które mają zacząć wozić warszawiaków w przyszłym roku.

- Podoba mi się nawet bardziej niż kupiony przez nas ostatnio elf z bydgoskiej PESY - ocenia prezes SKM Leszek Walczak. - Ale na obrazkach większość rzeczy wygląda dobrze. Zobaczymy, jak sprawdzi się podczas codziennej eksploatacji - zastrzega.

Sześcioczłonowe pociągi 35WE będą będą miały długość 111 metrów. Każdy ma pomieścić 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Na całej długości skład będzie miał obniżoną podłogę. Mimo że 35WE wygląda jak pocisk, nie rozpędzi się w okolicach Warszawy bardziej niż do 130 km/godz. Wygląd ujawnił portal Rynek Kolejowy.

Dostawy sześciu pociągów 35WE mają się zakończyć do sierpnia 2012 r. Newag zasugerował, że może przyspieszyć dostawy. Ratusz ma nadzieję, że kilka składów dotrze przed Euro 2012. Umowa na 15-letni leasing pociągów dla SKM opiewa na 201 mln zł.

Źródło: ŻW

[ Dodano: 21-02-2012, 15:00 ]
35WE dla warszawskiej SKM - zobacz zdjęcia

Już w sierpniu tego roku konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing dostarczy sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych 35WE dla SKM Warszawa. Bazą dla konstrukcji 35WE jest pociąg 19WE jeżdżący w barwach warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć prezentujących stan zaawansowania prac nad pojazdem.

Pociągi 19WE oraz 35WE mają wiele wspólnego. Podobny do tego w 19WE ma być m. in. układ napędowy. Pociąg 19WE ma wysoką podłogę, ale we wszystkich częściach pojazdu jest ona na jednakowym poziomie. 35WE będzie dłuższy o dwa dodatkowe człony i będzie miał inną wysokość podłogi (różnice w wysokości mają niwelować pochylnie). Całkowita długość pociągu to 111 metrów, co czyni go dłuższym nawet od Elfa Pesy wyprodukowanego także dla SKM.

35 WE pomieści 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Technicznie pociąg składa się z dwóch trzyczłonowych części. Każda z nich ma mieć na początku i na końcu wózek napędowy. Człon środkowy ma być zawieszony na wózkach Jakobsa, które są wózkami tocznymi.

Według umowy, pociągi mają zostać dostarczone do SKM w lipcu tego roku. Prace nad budową 35WE są mocno zaawansowane. Z końcem marca pociąg ma być przekazany na testy.

Źródło: Rynek Kolejowyhttp://oi43.tinypic.com/2vljfph.jpg
alojz - 01-04-2012, 17:17
Temat postu:
http://www.wrphoto.eu/data/media/191/35we_olsza_1042012.jpg
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=26921
(c)Borys Andrachiewicz
pilot1123 - 01-04-2012, 17:33
Temat postu:
o, ładna pogoda dzisiaj w stolicy Very Happy
sphinx - 01-04-2012, 17:47
Temat postu:
Zdjęcie zostało zrobione w Krakowie.
pospieszny - 17-05-2012, 15:13
Temat postu:
Pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne Impuls trafią do stołecznej SKM pod koniec tego miesiąca. Pojazdy przeszły pomyślnie wszystkie testy w Instytucie Kolejnictwa.

- Zgodnie z umową dwie sztuki 35WE zostaną przekazane SKM pod koniec maja – mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu Newag S.A. – Docelowo w następnych miesiącach szeregi spółki zasili sześć nowych pojazdów.

Konkretna data oddania dwóch pierwszych maszyn nie jest jeszcze znana. Jak poinformowała nas warszawska SKM, nie wyznaczono jeszcze konkretnego dnia odbioru pierwszej partii zamówienia. Wiadomo natomiast, że kolejne cztery 35WE Newag wraz z Millenium Leasing planują oddać do lipca br.

Zakończył się już także ostatni etap testowania pociągów w Instytucie Kolejnictwa. - Wynik testów jest pozytywny, nie stwierdziliśmy żadnych usterek – informuje Sławomir Walczak, kierownik Laboratorium Badań Taboru w IK. – Właśnie rozpoczął się proces dopuszczenia pojazdów do ruchu w UTK.

A nazwę "Impuls" dla nowego nabytku SKM wymyślił w zorganizowanym przez naszego wydawcę i firmę


źródło:Kurier Kolejowy
sphinx - 10-06-2012, 21:23
Temat postu:
Dla zainteresowanych kilka foteki (również wnętrza) 35WE:

http://transportszynowy.pl/galeria35we.php
alojz - 11-11-2012, 16:12
Temat postu:
Kurier Kolejowy napisał/a:
SKM zamówi jeszcze trzy Impulsy

Stołeczny przewoźnik posiada 6 pojazdów 35WE Impuls. Spółka zamierza zamówić w Newagu kolejne 3 Impulsy w ramach zawartej z producentem taboru umowy leasingowej.


Aktualnie Szybka Kolej Miejska w Warszawie posiada w sumie 31 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ostatnim nabytkiem stołecznego przewoźnika są ezety 35WE Impuls dostarczone w lecie tego roku w ramach umowy z Newagiem i Millenium Leasing. Umowa ta opiewa na ponad 201 mln zł.

Najstarszymi pojazdami SKM jest 8 ezetów 14WE wyprodukowanych przez Newag w latach 2005 – 2007. Po przeprowadzeniu analiz spółka podjęła decyzję, że należy zbyć 14WE, powstałe przez modernizację leciwych EN57 (mają stare wózki i napędy oraz nowe nadwozia). W przyszłości zostaną zastąpione nowym taborem, dzięki czemu cały tabor spółki będzie nowoczesny i bardziej niezawodny.

Aktualnie SKM wygrała przetarg Kolei Śląskich na dzierżawę z wykupem dwóch 14WE. Jednocześnie spółka chce pozyskać trzy kolejne 35WE. - W ramach umowy z Newagiem na sześć pojazdów 35WE mamy możliwość zwiększenia zamówienia do 50 proc. wartości umowy. Zdecydowaliśmy się więc dokupić kolejne pojazdy 35WE – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM. - Biorąc pod uwagę liczbę pociągów uruchamianych od nowego rozkładu jazdy, posiadany tabor będzie wystarczający.

SKM w Warszawie jest prekursorem pozyskiwania taboru poprzez leasing. Spółka jest zadowolona z tej formy finansowania pojazdów. - Nasze pierwsze pojazdy zakupiliśmy w ramach leasingu finansowego w firmie Newag. Nowosądecki producent nie tylko dostarczył tabor, ale zaoferował trzyletnie utrzymanie czterech czteroczłonowych pojazdów typu 19WE. Umowa leasingowa kończy się w 2013 r. A obsługa najnowszych sześciu 35WE skończy się w 2015 r. W tej chwili złożyliśmy wniosek na dofinansowanie zakupu dotychczas leasingowanych i eksploatowanych pojazdów ze środków unijnych – informuje Krystyna Pękała.

Nazwa pojazdu 35 WE – Impuls została wymyślona przez Pawła Wróblewskiego w konkursie przeprowadzonym przez Newag wspólnie z Kurierem Kolejowym.

Dane techniczne pojazdu 35WE:
Liczba miejsc siedzących - 218
Liczba miejsc ogółem - 922
Masa służbowa - 220 t
Długość całkowita - 110 860 mm
Szerokość - 2840 mm
Wysokość - 4150 mm
Wysokość wejścia - 850 mm (od główki szyny)
Średnica kół - 840 mm
Napięcie zasilania - 3 kV DC
Liczba i moc silników - 8 x 400 kW
Typ silników - trakcyjnych asynchroniczne trójfazowe
Moc ciągła - 3200 kW
Przyspieszenie rozruchu - 1 m/s2
Prędkość konstrukcyjna - 176 km/h
System hamulca - EP/ED


2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group