INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Przetarg na pierwszy pociąg dla BiT City

Pirat - 13-10-2010, 02:48
Temat postu: Przetarg na pierwszy pociąg dla BiT City
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłosił 12 października br. przetarg na zakup nowoczesnego pociągu do obsługi linii kolejowej Bydgoszcz-Toruń. Będzie to pierwszy skład zakupiony na potrzeby BiT City, szybkiej kolei metropolitalnej i zintegrowanych z nią systemów komunikacyjnych obu stolic województwa.

Województwo kujawsko-pomorskie zamawia pociąg elektryczny, czteroczłonowy, obliczony na minimum 200 miejsc siedzących, rozwijający prędkości do 160 kilometrów na godzinę. Będzie wyposażony w udogodnienia dla niepełnosprawnych, monitoring i system przywoływania obsługi oraz toaletę ze specjalnym miejscem do przewijania niemowląt.

– To pierwszy z pięciu takich składów, które zamierzamy zakupić. W przyszłym roku zostaną zamówione kolejne cztery – wyjaśnia marszałek województwa Piotr Całbecki. Wszystkie nowe pociągi będą jeździć w biało-czerwono-czarnych barwach województwa.

Przetarg organizowany jest jeszcze w tym roku, by dotrzymać formalnego warunku dotyczącego przekazanych nam przez rząd środków z rezerwy celowej budżetu państwa. Pieniądze te – 7,3 mln zł – muszą zostać wydane na inwestycje związane z koleją i to jeszcze do końca grudnia. Kolejnych zamówień należy się spodziewać w roku przyszłym.

Otwarcie kopert zaplanowano na 22 listopada.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
alojz - 28-10-2010, 20:02
Temat postu:
Newag złożył odwołanie:
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/files/przetargi/20101012_zespol/20101026_odwolanie.pdf

Zostało ono uwzględnione:
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/files/przetargi/20101012_zespol/20101028_modyfikacja_SIWZ.pdf
sphinx - 23-11-2010, 13:28
Temat postu:
Wczoraj miało być otwarcie ofert, ktoś wie więcej?

[ Dodano: 08-12-2010, 16:18 ]
Przetarg, przetarg i po przetargu:

http://www.kujawsko-pomorskie.pl/files/przetargi/20101012_zespol/20101208_informacja.pdf
pospieszny - 19-03-2012, 21:35
Temat postu:
Czy Toruń potrzebuje nowych tramwajów, torowiska do kompleksu o. Rydzyka, jak ma wyglądać Dworzec Główny PKP po remoncie? - to pytania do torunian w nowej ankiecie dotyczącej BiT City

W ramach infrastrukturalnego projektu BiT City toruńscy urzędnicy planują przebudować torowisko tramwajowe od pl. 18 Stycznia do al. Solidarności, zmodernizować przystanki tramwajowe, zainstalować na nich monitoring, zmodernizować trakcję, zbudować torowisko do Centrum Polonia in Tertio Millennio o. Tadeusza Rydzyka (ma to być odcinek 2,6 km za około 30 mln zł) oraz kupić 18 nowych tramwajów. Dodatkowo miasto zamiast kolei zajmie się rewitalizacją dworca Toruń Główny. Chce też zagospodarować teren wokół dworca Toruń Miasto. Ma tam powstać m.in. kładka prowadząca ze stacji kolejowej na perony tramwajowe na ul. Traugutta i ścieżka rowerowa do pl. Pokoju Toruńskiego.

Aktualnie trwają prace nad studium wykonalności projektu, czyli rozszerzoną wersją biznesplanu mającą poważne zmniejszyć ryzyko inwestycyjne. Dlatego urzędnicy chcą poznać opinię torunian na temat modernizacji przystanków tramwajowych, kupna nowych składów, monitoringu w wagonach i na peronach, torowiska do Portu Drzewnego i remontu Dworca Głównego PKP.
Jak będzie wyglądać BiT City w Toruniu?

W ramach modernizacji przystanków w mieście mają powstać rampy dojazdowe i pochylnie dla niepełnosprawnych. Poza tym na peronach pojawią się nowe wiaty, system informacji pasażerskiej, ławki oraz stojaki na rowery. Łącznie przebudowanych i zmodernizowanych zostanie 27 platform przystankowych.

Kompleksowy system monitorowania bezpieczeństwa pasażerów umożliwi nieprzerwaną obserwację przystanków tramwajowych i ich sąsiedztwa za pomocą kamer. Z kolei dzięki nowym 18 niskopodłogowym tramwajom transport publiczny w naszym mieście ma być przyjaźniejszy środowisku, szybszy, cichszy oraz bardziej komfortowy.

Budowa nowej linii tramwajowej na zachód Torunia - zdaniem władz naszego miasta - ma połączyć centrum z Motoareną oraz planowanym centrum handlowo-usługowym Karawela i parkiem wypoczynkowym z kompleksem basenów oraz hotelem o. Tadeusza Rydzyka.

Remont Dworca Głównego PKP ma przywrócić dawną świetność budynkowi, poprawić jego estetykę i ułatwić dojście na perony osobom starszym i niepełnosprawnym.

Ankieta dotycząca tych zadań dostępna jest na stronie internetowej projektu: bitcity.torun.pl. Wypełniony formularz należy przesłać do 26 marca drogą mailową na adres a.koman@um.torun.pl lub pocztą na adres wydziału gospodarki komunalnej, ul. Legionów 220, 87-100 Toruń.

Mieszkańcy zmodyfikują projekty

To nie pierwsza sonda opracowana przez urzędników dotycząca BiT City. W lutym pytali oni torunian o zagospodarowanie terenu wokół Dworca PKP Toruń Miasto i modernizację torowiska między pl. 18 Stycznia a al. Solidarności. - Ankietowaniu poddamy każde zadanie w ramach projektu BiT City - tłumaczy Marcin Kowallek, dyrektor magistrackiego wydziału gospodarki komunalnej. - Chcemy wsłuchać się w głosy mieszkańców i w oparciu o nie ewentualnie nanieść poprawki do projektu. Nie poprzestaniemy na drukach w internecie. Nasi ankieterzy z drukami pojawią się m.in. w okolicach dworców kolejowych.

Poza sondą pracownicy magistratu uruchomili też na wspomnianej wyżej stronie internetowej projektu forum dotyczące BiT City.

Realizację wszystkich inwestycji wyceniono na nieco ponad 319 mln zł. Z Brukseli na projekt "Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego niskopodłogowego w Toruniu w ramach BiT City" miasto dostanie 157 mln zł.

źródło: gazeta.pl
sphinx - 27-04-2012, 19:30
Temat postu:
Kujawsko-pomorskie kupi 5 nowych EZT

W kilku tygodni powinno ukazać się ogłoszenie przetargowe urzędu marszałkowskiego na dostawę 5 składów przeznaczonych do przewozu 200 osób na miejscach siedzących.

Urząd marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego nie ujawnia na razie szczegółów przetargu. Wiadomo jednak, że EZT-y mają rozwijać prędkość 160 km/h i posiadać 200 miejsc siedzących oraz 230 stojących.

Przetarg ten będzie trzecim projektem taborowym rozpoczętym w tym roku przez samorząd województwa.

Źródło: Kurier Kolejowy

Przetarg na pierwszy nie wyszedł więc teraz będzie przetarg na wszystkie 5. Ciekawe jak bardzo odważą się go ułatwić Pesie...
DarekP - 01-05-2012, 00:37
Temat postu:
Spokojnie, Newag ściągnie majtki do samej ziemi, żeby to wygrać. Takiej okazji nie może przepuścić.
sphinx - 01-05-2012, 02:14
Temat postu:
Tym bardziej, że do Sącza śmiga Acatus 2, czas się odpłacić Newagiem w Bydgoszczy Wink
Maciej Kowalski - 01-05-2012, 13:47
Temat postu: TORUŃ WSCHÓD.
A czy ten BiT będzie kończył na Głównym czy będzie dojeżdżać na Toruń Wschód? Arrow
OLDSKUL - 01-05-2012, 20:10
Temat postu:
Na głównym, bo na remont dalej nie ma kasy, Całbecki taki protoruński, to by zrobił, ale wolał jakieś marzenia o kujawskim Wolsztynie robić, jakąś linie turystyczną, i teraz o tym cicho...
Maciej Kowalski - 01-05-2012, 20:14
Temat postu:
To chyba trochę Rolling Eyes bez sensu bo większość chciałaby raczej do centrum, tak mi wynika z planu miasta.
Pawel_15 - 01-05-2012, 20:56
Temat postu:
Niech kupią Elfy i będzie idealnie...
JanekT - 04-05-2012, 23:28
Temat postu:
OLDSKUL napisał/a:
Na głównym, bo na remont dalej nie ma kasy, Całbecki taki protoruński, to by zrobił, ale wolał jakieś marzenia o kujawskim Wolsztynie robić, jakąś linie turystyczną, i teraz o tym cicho...

O tak, będzie remont linii do Golubia-Dobrzynia. W tej chwili na Kluczykach powinien już się "restaurować" parowóz (modelu niestety teraz nie pamiętam). A na Głównym od co najmniej miesiąca stoją wagony PKP z Ełku, czekają na remont i będą obsługiwały tą linię. O ile dobrze widziałem, to są one jeszcze z okresu międzywojennego. Jak znajdę chwilę czasu, wstawię zdjęcia. Cool



JanekT
gongal - 05-05-2012, 08:32
Temat postu:
Wagony stoją dłużej, niż miesiąc ;D
bukmop - 16-05-2012, 22:35
Temat postu:
Parowóz to Ol49-3. Na kluczykach stoi jeszcze lokomotywa spalinowa Sm41-111. Przetarg na remont parowozu był już ogłoszony, ale go unieważniono, bo nie zgłosiła się żadna firma. Ma być powtórzony. Co do linii 209, to sytuacja jest skomplikowana, gdyż z prawnego punktu widzenia linia nie istnieje - wydano decyzję likwidacyjną kilka lat temu. Województwo kilka miesięcy temu zleciło analizę kosztów i korzyści przejęcia linii, z której wynikało, że trasa jest w zaskakująco dobrym stanie - od Kowalewa do Golubia całkowicie przejezdna, dalej tylko miejscowe ubytki szyn i mocowań oraz konieczność oczyszczenia trasy i przejazdów dla przywrócenia trójkątów widoczności.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group