INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Nietypowy skład Arrivy

Wojtek - 11-10-2010, 19:06
Temat postu: Nietypowy skład Arrivy
Ciekawa współpraca przewoźników w województwie kujawsko-pomorskim. Ze względu na problemy operatora Arriva RP, na linii Laskowice - Grudziądz - Brodnica pojawił się nietypowy skład.

Trudna sytuacja taborowa przewoźnika działającego w Kujawsko-Pomorskiem została jeszcze bardziej utrudniona ze względu na dwa wypadki, do jakich doszło na przejazdach kolejowych. W ich wyniku uszkodzeniu uległy pojazdy MR01 i Y.

Przewoźnik podjął natychmiast rozmowy z PKP Cargo i Przewozami Regionalnymi z Bydgoszczy. Dzięki temu powstał nietypowy skład, złożony z lokomotywy spalinowej SU45 operatora towarowego i piętrowego wagonu PR. Jeździ on od 9 października na linii Laskowice - Grudziądz - Brodnica. Najprawdopodobniej sytuacja ta potrwa jeszcze ok. tygodnia.

źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 11-10-2010, 20:52
Temat postu:
Jak dobrze pójdzie to w sobotę może załapię się na przejażdżkę tym składem ,a tak apropo Arrivy mam wrażenie że coraz gorzej dzieje się w tej firmie
pospieszny - 11-10-2010, 21:07
Temat postu:
Tak masz rację, dwa pojazdy brały udział w dzwonach na przejazdach.
Co robi przewoźnik? o tym w tekście powyżej.
Zamiast KKA na dwóch relacjach jest tylko na jednej, pozostaw wrażenia sobie a pasażerom pociąg!
conen - 12-10-2010, 13:17
Temat postu:
Arriva nieźle się trzyma. Wizytowałem ten rejon w sierpniu bieżącego roku intensywnie korzystając z ich usług. Co prawda zdarzył się szynbus z zamkniętym kiblem /bo zbiornik był pełen/, ale poza tym wszystko było ok.

To już raczej do rozkładu można mieć pewne pretensje. Przykład o 7.00 z Bydgoszczy szedł szynobus do Świekatowa z 10-15 osobami na pokładzie, a o 7.24 szedł następny do Tucholi czyli też przez Świekatowo.

Dalej dziwny podział relacji - jechałem z Wierzchucina do Grudziądza niby z przesiadką w Laskowicach, ale w rzeczywistości był to ten sam skład i drużyna. Po co taka sieczka na tak krótkiej trasie.

Zaś uruchomienie składu wagonowego zamiast KKA to już pełen szacun.
Anonymous - 12-10-2010, 16:19
Temat postu:
Ja korzystam z Arrivy przynajmniej 2 razy w miesiącu i z przykrością muszę stwierdzić że mają coraz więcej wpadek
Xantis - 13-10-2010, 20:10
Temat postu:
Jak dobrze pójdzie to w sobotę może załapię się na przejażdżkę tym składem ,a tak apropo Arrivy mam wrażenie że coraz gorzej dzieje się w tej firmie
Ja korzystam z Arrivy przynajmniej 2 razy w miesiącu i z przykrością muszę stwierdzić że mają coraz więcej wpadek

Gryff, co z tobą?
_________________
"jak dobre pójdzie" - ale co? podróżujesz okazjami?
Wypadek nie przypadek
Shocked cuś nie tak z orientacją?
Anonymous - 13-10-2010, 20:31
Temat postu:
Obserwuję tą firmę i widzę różnicę jaka jest obecnie a jaka była wcześniej
Desiro - 13-10-2010, 20:32
Temat postu:
Arriva to kujawskie wydanie KD. Jechałem nią w niedzielę 15:58 z Grudziądza do Torunia - był to jeden krótki szajsobus, ludzie już w Grudziądzu stali jak śledzie, a na kolejnych stacjach istne sceny dantejskie - wściekłość ludzi na arrivę niesamowita,tłumy szturmowały szynobus na kolejnych stacjach, niektórzy rezygnowali z prób wejścia do pociagu. Większośc ludzi jechała bez biletów bo konduktor się nie pojawił ,podejrzewam że słusznie bał się że zostanie zlinczowany zresztą musiałby umieć fruwać zeby przejśc przez to kotłowisko ludzi,jestem zdegustowany tym co wyprawia arriva. aha kolejny odjazd z Grudziądza po 19 więc mało zachęcający czas oczekiwania byłby od 15:58
ET05 - 13-10-2010, 20:43
Temat postu:
Jak marszałek jako organizator przewozów zacznie dostawać od wkurzonych pasażerów rachunki za taksówki do refundacji to może zauważy problem.
Anonymous - 13-10-2010, 21:00
Temat postu:
Arriva już od dawna ma problemy z taborem poza wydzierżawionymi od UM szynobusami SA-106 posiada stare MR-MRD że nie wspomnę już o Y-greku ,który powinien zaliczyć już muzeum ,Najnowszy tabor to 2 lub 3 SA-133 ,powiem szczerze ta spółka była dla mnie wzorem wśród przewożników ,teraz mamy 2-mce do nowego RJ i ciekawe co będzie dalej .Już wiadomo że przetarg w pakiecie "A" nie będzie unieważniony więc kontrakt 10-letni ma już w kieszeni ,tyle że warto poczytać sobie wymogi jakie postawił UM dla zwycięzcy ilość pociągów na poszczególnych liniach itp,widzę że nie będzie to takie proste.Jedno mnie jeszcze zastanawia dlaczego zmiana w ramach 3 korekty RJ ma obowiązywać tylko do 7 listopada tego nie rozumiem
Desiro - 13-10-2010, 21:34
Temat postu:
osoba z PLK która jechała tym szynobusem mówiła, że podobno arriva ma aż 10 (!!!!!) pojazdów które stoją odstawione z różnych przyczyn!!!! i że często wprowadzają KKA !! tak więc nie rozumiem dlaczego nie pisze się o tym na tym forum, a tylko o KKA PRów czy KD.
ET40 - 13-10-2010, 21:43
Temat postu:
Wiem od osoby jeżdżącej codziennie pociągami Arriva-DB na trasie Świekatowo-Bydgoszcz, że są notorycznie spóźnione, nierzadko też po prostu nie przyjeżdżają.
fidzi123 - 13-10-2010, 23:52
Temat postu:
Ja jeżdżę Arrivą na trasie Błądzim - Bydgoszcz i muszę przyznać, że jakość usług ostro pikuje w dół. Przez dwa lata lata odwołanych pociągów nie było tak dużo (przynajmniej w godzinach o których jeżdżę), ale od grudnia to już PORAŻKA. Najpierw w grudniu wraz z UM Arriva zafundowała nam beznadziejny rozkład (zlikwidowano byłego Chojniczanina - obecnie jeździ tylko ze Świekatowa o 7:52 - a co z ludźmi mieszkającymi w dalszych miejscowościach, którzy dojeżdżali tym pociągiem od lat? Powstała ponad dwugodzinna luka w porannym szczycie w kierunku do Bydgoszczy. Z powrotem po południu pociągi do Tucholi odjeżdżają o 14:35 i 16:15, o 15:20 pociąg do Świekatowa - znowu 1.5 godziny przerwy). I wieczne odwołania lub spóźnienia, za małe składy lub inne cuda. Idę sobie rano na pociąg do Bydgoszczy o 5.45, czekam ok. 20 minut, zimno, pociągu nie ma. Dopiero gdy kolejarze zadzwonili do Wierzchucina dowiedzieliśmy się, że pociąg nie jedzie i nie wiadomo czy będzie jeździł bo nie ma taboru. W tym miesiącu nie wytrzymałem i jeżdżę do Bydgoszczy samochodem - podobnie jak większość moich znajomych. Arriva miała być zbawieniem dla kolei, ale wyszło jak zwykle. Zero podejścia do klienta, na Bydgoszcz - Chojnice nigdy nie było żadnych promocji żeby zachęcić ludzi do jazdy pociągiem, może nawet dobrze, skoro prawie żaden nie jedzie. nic dziwnego że pociągi jeżdżą puste. Pewnie z tego powodu znowu obetną parę połączeń tylko do Świekatowa. Oby tak dalej.
Noema - 14-10-2010, 00:17
Temat postu:
fidzi123, doskonale rozumiem. Koleje Dolnośląskie też miały być dla nas zbawieniem, a KKZ lub odwołane pociągi (KD i PR) bez zapewnienia komunikacji zastępczej są na porządku dziennym.

W przypadku Arrivy mszczą się braki taborowe, tzn. brak rezerwy. Ale nie bez winy jest urząd marszałkowski, który zleca lub akceptuje rozkład jazdy rozpisany na cały tabor jaki ma do dyspozycji przewoźnik, nie uwzględniając żadnej rezerwy taborowej na wypadek awarii, okresowych przeglądów, wypadków na przejazdach kolejowych i innych nieprzewidzianych zdarzeń.
contraboy - 14-10-2010, 10:48
Temat postu:
Z tymi brakami taborowymi Arrivy to jakaś kpina...
Pzecież ta firma to GIGANT światowy Smile
Więc o jakich brakach taborowych tu mowa?

Co do składów na różnych trasach to kpina...

Rannym pociągiem do Wierzchucina (we Wierzchucinie zmienia się że jedzie do Tucholi ten sam skład, swoją drogą dlaczego on nie ma od razu w Grudziądzu na wyświetlaczu stacji Tuchola?) jedzie wysłużony Y bądź MRD
Pociąg ten prawie codziennie ma frekwencje ok 10%

Natomiast pociąg o 7.15 do Torunia...czasem potrafi obsługiwać jedna sztuka SA gdzie ludzie mają problemy z wejściem do środka niekiedy...
geordi - 14-10-2010, 15:15
Temat postu:
gryff napisał/a:
Jedno mnie jeszcze zastanawia dlaczego zmiana w ramach 3 korekty RJ ma obowiązywać tylko do 7 listopada tego nie rozumiem


z powodu rozpierduchy na Pruszcz - Szymankowo i remontowych "rozkładów" PLK. Dlatego "rozkładu w ramach 3 korekty" de facto w pomorskim i na liniach arrivy (skomunikowania!) nie było. 1 września wszedł w życie kolejny w tym roku rozkład zamknięciowy (czwarty?), 8 listopada będzie następny.
ET40 - 15-10-2010, 13:08
Temat postu:
Dodać należy, że dezorganizacja przewozów Arrivy i olewanie klienta nastąpiło po zawarciu konsorcjum z DB. Wcześniej, kiedy Arriva nazywała się jeszcze PCC Arriva był to przewoźnik cieszący się w kujawsko-pomorskim bardzo dobrą opinią, na którą sobie - mimo początkowych problemów - zasłużył. Obecnie zaś Arriva-DB nie fatyguje się nawet, by załatwić KKA pasażerom oczekującym na pociągi relacji Świekatowo-Bydgoszcz i nazad, które notorycznie nie przyjeżdżają z powodu problemów taborowych lub mają wielominutowe opóźnienia.
Jeżeli przewoźnik ma problemy z załatwieniem sobie odpowiedniej ilości i jakości taboru to może nie powinien startować w jakichkolwiek przetargach, które tej ilości i jakości wymagają? Dodam, że kiedy w wakacje 2009 oba pesiaki Przewozów Regionalnych (wtedy jeszcze PKPPR) obsługujące linię Bydgoszcz Gł.-Chełmża wykitowały na 2 tygodnie, wtedy nie było dla PKP-PR problemem załatwienie zastępczego składu i na ten czas ludzi woziły składy stonka+mechpom. Arriva nie potrafi zaś załatwić nawet KKA.
Dodam, że około 2007-08 roku prywatny przewoźnik posiadał wydzierżawione od Niemców stare wagony Bm, które nierzadko były doczepiane do SA106, kiedy pojemność SA nie pozwalała na prowadzenie przewozów na danej trasie. Po zakupie MR/D zostały one zwrócone właścicielom. Gdyby obecnie były w posiadaniu Arrivy zorganizowanie składów zastępczych polegałoby tylko i wyłącznie na wypożyczeniu lokomotywy typu SU42/SM42 (w cieplejsze dni). Obecnie "niedasię".
Po co to piszę? Po to, żeby ostrzec zwolenników hipotetycznej supremacji DB na polskich torach i tych, którzy dostrzegają w DB przyszłych zbawców polskiej kolei. Olewanie pasażerów zaczęło się od konsorcjum z DB - przypadek?
Anonymous - 15-10-2010, 16:25
Temat postu:
ET40 Z tymi wnioskami poczekajmy jeszcze do grudniowego RJ w/g wymogów 10-letniego przetargu osobiście nie wierzę żeby DB dopuściło do kompromitacji spółki działającej w naszym kraju
Desiro - 15-10-2010, 23:56
Temat postu:
gryff,już dopuszcza do kompromitacji. Pogadaj z pasażerami pociągów np Grudziądz-Toruń jeżdżących jak w puszce to zmienisz zdanie.Jak usłyszałem od nich ze nawet na tej linii, jakby nie było, głównej obsługiwanej przez Arrive pojawia się KKZ, a nawet bywa że nic nie przyjeżdża, to juz przechodzi wszelkie granice.Arriva to drugie KD w wydaniu kujawskim...
Anonymous - 16-10-2010, 12:30
Temat postu:
Dziś jechałem tym nietypowym składem na odcinku Jabłonowo Pomorskie -Mełno ,lokomotywa SU-45 jest z Bydgoszczy ,przy okazji rozmawiałem z kolejarzem który też jechał tym składem i stwierdził że przetarg będzie unieważniony w całości czyli również z pakietem "A"co mnie bardzo zaskoczyło ,za ok tydzień ma być rozpisany nowy przetarg
ET05 - 16-10-2010, 13:07
Temat postu:
A typowy skład to jaki? KKA czy pojedynczy SA?
kopernik - 16-10-2010, 13:55
Temat postu:
ET05 napisał/a:
A typowy skład to jaki? KKA czy pojedynczy SA?


zwykle SA,SA+doczepa lub MR, zależnie od obiegów.

A co do rewelacji tzw. kulejorzy nt. przetargu to już w lipcu pewna oświecona dyżurna z X twierdziła, że PR wygrały wszystko i ARRIVA jeździ tylko do grudnia Śmiech Najczęściej takie rewelacje jak ta dwa posty wyżej puszczają w obieg pracownicy PR, aby podenerwować ludzi z Arrivy.
Pomyśl chłopie, skoro za tydzień miałby być ogłoszony nowy przetarg, to niby kiedy ma być jego rozstrzygnięcie? Dzień później?
Jeśli nawet unieważnione będą wszystkie pakiety, to prawd. na rozkład 2010/11 będzie roczna umowa, a przetarg ogłoszony w przyszłym roku. Wówczas PR, znając stawkę Arrivy zrobią podobny numer, jak przy przetargu na linię Chełmża - Bydgoszcz. Nagle może okazać się, że PR na liniach spalinowych mogą jeździć nie tylko za mniej niż 30 zł ale i poniżej 18.

Co do KKA na Toruń - Grudziądz. Jeśli połowa SA stoi z powodu defektów, co przecież jest regułą dla produktów z Bydgoszczy, to łatwiej puścić KKA właśnie na tej linii, (niż np. Bydgoszcz - Tuchola, gdzie busy musiałyby krążyć po lasach), gdyż jest w miarę dogodny dojazd do każdego przystanku i spóźnienie zwykle sięga max 30 minut.

Inny nietypowy skład pojawił się też kilka dni temu na linii Chełmża - Bydgoszcz, tj. stonka + doczepa (SA123-001). Także z powodu "niedyspozycji" Śmiech SA106
ET40 - 16-10-2010, 21:27
Temat postu:
@kopernik, a nie przyszło ci do głowy, że niezawodność produktu zależy także od jego utrzymania? Jeżeli w Arrivie oszczędzają na wszystkim i nie potrafią należycie zająć się szynobiustami z Pesy no to nie można się dziwić, że odmawiają posłuszeństwa. Poza tym wydaje mi się, że na Toruń - Grudziądz/Malbork kursują głównie MR/D - mogę się jednak mylić, dawno nie korzystałem. A jeżeli padają i SA1xx i MR/D to oznacza, że to z Arrivą jest coś nie tak a nie z szynobusami!
Jakoś PR-owskie SA106 nie psują się przy pierwszej lepszej okazji, a nawet jeżeli zepsują się (to tylko maszyna) - PR potrafią zorganizować porządną komunikację zastępczą, nawet nie KKA tylko skład zastępczy. Co organizuje Arriva prócz tego składu SU45+bmnopux? Kursy bez pokrycia.

Swoją drogą niektórzy chyba zaczną niedługo kwestionować awaryjność Kolzamów byle tylko Pesa wyszła na szmelc...Ja wiem, że konkurencja m.in zagramaniczna grasuje także na forach, ale co niektórzy dają się nabierać na anty-pesowską propagandę jak takie barany niemyślące.
Anonymous - 16-10-2010, 21:37
Temat postu:
kopernikJak chyba zauważyłeś nie jestem pracownikiem PR i nie wydaje mi się żeby ten facet kłamał a wiesz dlaczego ?Ponieważ mówił to w obecności konduktora z Arrivy który notabene jest jego kumplem ,poczekajmy zobaczymy co będzie za tydzień

[ Dodano: 16-10-2010, 21:49 ]
kopernikJesteś pracownikiem Arrivy,wnioskuje z rangi pod awatarem więc oświeć nas jak to będzie dalej z twoja firmą.chyba jednak słabo orientujesz się ponieważ kolega ET40ma rację linię Malbork -Toruń obsługują głównie MR/D
kopernik - 16-10-2010, 23:10
Temat postu:
[ Dodano: 16-10-2010, 21:49 ]
kopernikJesteś pracownikiem Arrivy,wnioskuje z rangi pod awatarem więc oświeć nas jak to będzie dalej z twoja firmą.chyba jednak słabo orientujesz się ponieważ kolega ET40ma rację linię Malbork -Toruń obsługują głównie MR/D[/quote]

jasne, szczególnie wówczas, gdy jedzie SA106 lub zestaw z doczepą, albo SA134 Śmiech . Jeśli chodzi o linię 207, to MR głównie na Grudziądz - Malbork.

Losy przetargu rozstrzygną się przede wszystkim w UM, a nie podczas kumplowskich spekulacji w nietypowym składzie. Mam często niezły ubaw, gdy widzę, że pracownicy konkurencyjnych firm są lepiej zorientowani w przebiegu procedury przetargowej, niż członkowie zarządu województwa Smile
contraboy - 20-10-2010, 14:41
Temat postu:
Swoją drogą zastanawia mnie fakt, dlaczego ten skład jeździ na linii do Brodnicy?
Powinien moim zdaniem obsługiwać Laskowice...

Ma ktoś foto tego skladu co to PRy mają go w posiadaniu na linii z Chełmży?
Jakoś tam śmiesznie wyglądął tne sklad, zdaje się, że to jakaś modyfikacja była członu pasażerskiego? (widziałem przez chwilke i nie przyjrzałem się)
kopernik - 20-10-2010, 15:07
Temat postu:
skład z SU45 obsługuje trasę od Laskowic do Brodnicy.
zestaw, którego używały PR na linii Chełmża - Bydgoszcz to SM42 + SA123-001.
Anonymous - 20-10-2010, 16:10
Temat postu: Nietypowy skład Arrivy opuszcza stację Mełno
Zrobiłem fotkę z sobotniej podróży tym składem
ET40 - 20-10-2010, 16:37
Temat postu:
Pytanie mam, czy jest to bmnopux po remoncie obejmującym wymianę siedzeń, czy posiada on stare siedzenia skajowe?
Anonymous - 20-10-2010, 16:43
Temat postu:
Ten wgon jest po remoncie ,chociaż szczerze mówiąc nie należy do zadbanych
kopernik - 27-10-2010, 10:47
Temat postu:
od listopada skład przechodzi na obieg tucholski, lokomotywa ma być z Chojnic
Anonymous - 27-10-2010, 16:32
Temat postu:
kopernikCzy oznacza to że Arriva nadal będzie wypożyczać ten skład?
kopernik - 27-10-2010, 16:35
Temat postu:
nie słyszałem o żadnych planach kupienia od Cargo loka i wagonu od PR, więc tylko wypożyczenie wchodzi w grę... Smile
Anonymous - 30-10-2010, 15:37
Temat postu:
Nietypowy skład Arrivy nadal kursuje na trasie Brodnica -Laskowice Pom ,dziś ponownie miałem okazję podróżować tym składem od stacji Jabłonowo Pom do Mełna
DarekP - 31-10-2010, 13:19
Temat postu:
Czy wszystkie doczepy są regularnie w ruchu?
kopernik - 31-10-2010, 15:22
Temat postu:
DarekP napisał/a:
Czy wszystkie doczepy są regularnie w ruchu?


na tyle regularnie, na ile pozwala ich awaryjność, albo niezgranie oprogramowania z szynobusami (z naciskiem na to drugie) Laughing
Anonymous - 31-10-2010, 16:09
Temat postu:
kopernik Jakie będą nowinki w RJ Arrivy chyba możesz już powiedzieć w końcu we wtorek DB hafas będzie publikował polski RJ ale w zeszłym roku na hafasie było sporo błędów początkowo
pospieszny - 03-11-2010, 21:06
Temat postu:
Współpracy - wzorowej ciąg dalszy. Tym razem kilka pociągów między Bydgoszczą a Chojnicami w dni robocze obsługuje SU42-525 z dwoma oliwkowymi sekcjami Bhp oczywiście "zestaw" wypożyczony z PR.

Da się!
kopernik - 03-11-2010, 21:53
Temat postu:
Dodam tylko, że pojeździ to co najmniej do końca listopada Smile
pospieszny - 03-11-2010, 21:55
Temat postu:
No, trochę dodajesz....

Do 19 listopada , taka jest umowa na dziś !
Tomek_poz - 04-11-2010, 15:12
Temat postu:
Na których pociągach dokładnie kursuje ten zaszynobus?
kopernik - 04-11-2010, 18:37
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
No, trochę dodajesz....

Do 19 listopada , taka jest umowa na dziś !
bądźmy realistami. Robi się coraz chłodniej, więc niebawem szajsobusy będą padać jak muchy ze zdwojoną siłą i coś musi za nie pojechać.
Romanek - 04-11-2010, 19:29
Temat postu:
ET40 napisał/a:

Jakoś PR-owskie SA106 nie psują się przy pierwszej lepszej okazji, a nawet jeżeli zepsują się (to tylko maszyna) - PR potrafią zorganizować porządną komunikację zastępczą, nawet nie KKA tylko skład zastępczy. Co organizuje Arriva prócz tego składu SU45+bmnopux? Kursy bez pokrycia.

Swoją drogą niektórzy chyba zaczną niedługo kwestionować awaryjność Kolzamów byle tylko Pesa wyszła na szmelc...Ja wiem, że konkurencja m.in zagramaniczna grasuje także na forach, ale co niektórzy dają się nabierać na anty-pesowską propagandę jak takie barany niemyślące.

Niestety w PR to nie jest tak różowo jak piszesz. Z mojego podwórka świetnym przykładem są pociągi Piła-Wałcz-Piła. Tu jeszcze nigdy nie było komunikacji zastępczej innej niż autobus. Od czasu gdy jeździ tu SA132 jest trochę lepiej, ale tylko trochę. Niestety defektują i tak bardzo często. Co prawda gdy jeździł SA105 to już była totalna porażka, trzeba było miec dużo szczęścia żeby trafic na pociąg, zazwyczaj jechał autobus KKA.
Co do Arrivy to fakt, olewka. Zaczęło się w lecie gdy ludzie musieli dusic się w przepełnionych, nieklimatyzowanych składach, prze temperaturze na zewnątrz 30°C.
I jeszcze te ich dziwaczne przejścia składów. Pociąg 3332 Wierzchucin-Laskowice jedzie SA106, w Laskowicach przechodzi na pociąg 1922 do Grudziądza ale zostaje dołączony jeszcze jeden SA106, już za Laskowicami konduktor informuje że nasz pociąg pojedzie dalej do Grudziądza a do Brodnicy pojedzie jako pociąg 19126 albo nasz SA albo ten który dołączą w Laskowicach, to okaże się na miejscu w Laskowicach. Odcinek Laskowice-Grudziądz pokonuja razem i w Grudziądzu jeden zostaje odczepiony. Nawet dla stałych pasażerów tej linii stanowi to pewną trudnośc a co dopiero dla jadących tam sporadycznie.
Jeszcze jedna sprawa. Często korzystam z pociągu 19123 Brodnica-Grudziądz w dni robocze bezpośrednio do Chojnic. Stacja docelowa na wyświetlaczu w pociągu zależy chyba tylko wyłącznie od fantazji mechanika Ysz Przeważnie widnieje napis GRUDZIĄDZ (pociąg do Chojnic), Bywały też LASKOWICE POM i czasami CHOJNICE. Tak to Arriva informuje dokąd jadą ich pociągi.
yusek - 04-11-2010, 21:51
Temat postu:
Ja się do Arrivy PCC ostro zraziłem ich polityką informowania pasażerów oraz podjeściem do przewozów w Karsinie.
Anonymous - 04-11-2010, 22:57
Temat postu:
Romanek ja także kilka razy w miesiącu korzystam z połączenia na trasie Jabłonowo/Mełno/Grudziądz i właśnie jest tak jak piszesz z tymi wyświetlaczami oraz rozpinaniem składu w Grudziądzu jadącego z Laskowic ,ogólnie jeden wielki młyn
kopernik - 05-11-2010, 12:32
Temat postu:
Tomek_poz napisał/a:
Na których pociągach dokładnie kursuje ten zaszynobus?


pn-pt:
9022
90221
19041
9026
90223
19341
19444
90226
9027
Romanek - 05-11-2010, 20:00
Temat postu:
Dobrze gryff że ktoś to zauważył, bo myślałem już że tylko ja tak trafiam.
kopernik 19341 na składzie wagonowym a 19123 nie? Czyli teraz przesiadka w Grudziądzu?
contraboy - 06-11-2010, 09:29
Temat postu:
ostatnio zauważyłem jeszcze ciekawsze manewry na stacji w Grudziądzu, otóż skład z Brodnicy (2xpesozłomy SA) przyjechały na peron 1...z czego podróżni dowiedzieli się, że nie mają jeszcze wsiadać bo druga jednostka pojedzie do Laskowic tylko i musi zmienić tor...no więc druga jednostka cofneła się ..zmieniła tor...
nabierając przy tym 10 min opóźnienia już...wg rozkładu zdaje się powinien wtedy odjeżdżać z toru 2 przy peronie 1 Wink
ale nastawniczy naprowadził na tor...3 przy peronie 2

Nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie fakt że narastało opóźnienie, a w Laskowicach zbyt wiele czasu na przesiadkę to nie ma...i zamiast oznajmic ludziom że skład będzie jechał z peronu 2...ten przejechał peron 2...na rozjazd i zrobił nawrotke na peron obok i tor zgodny z rozkładem jazdy nabierając ponad 20 min opóźnienia...


Teraz tu nasuwa się pytanie, czy trafiło na debili po prostu, bo inaczej tego nie da się nazwać, czy p[o prostu to jakieś wymogi nie ich wina itp (z podobną sytuacją spotkałem się jak narazie 2 krotnie)

Rozdzielono by dwa pesozłomy z których ten 1 pojechałby do Laskowic i opoznienia by nie było...

ale jak to śpiewął Niemen...dziwny jest ten kraj Wink
Xantis - 07-11-2010, 12:00
Temat postu:
[quote="contraboy"]ostatnio zauważyłem jeszcze ciekawsze manewry na stacji w Grudziądzu, otóż skład z Brodnicy (2xpesozłomy SA) przyjechały na peron 1...

Podaj datę tego zdarzenia - dzień i godzinę
contraboy - 07-11-2010, 12:15
Temat postu:
29-22 pazdziernik coś takiego, wiem że piątek..kurs jakiś 19.15 ten z Grudziądza zdaje sie
Xantis - 08-11-2010, 05:55
Temat postu:
contraboy napisał/a:
29-22 pazdziernik coś takiego, wiem że piątek..kurs jakiś 19.15 ten z Grudziądza zdaje sie


Jeżeli o tej godzinie - to skład przyjeżdżający z Brodnicy jedzie w zestawieniu 106+123 - czyli z doczepą. Jeżeli kabina sterownicza doczepy znajduje się od strony wyjazdu do Laskowic - to musi 106-tka oblecieć skład na drugą stronę. Do 7 listopada był czas na tą operację 21 minut, więc wystarczający na taki manewr. Od kreatywności dyżurnego ruchu zależy czy zdoła on dobrze zorganizować pracę i nie opóźniać pociągu. Dodam, że jest to planowe rozłączanie tego składu na stacji Grudziądz. Problemu nie ma, jak doczepa jest z tyłu, po odczepieniu zostaje w Grudziądzu.
Od 8 listopada - doczepa będzie musiała być z tyłu z tej prostej przyczyny, że po zmianie rozkładu - poprawki od 8 listopada - czas na pozostawienie doczepy w Grudziądzu skrócił się do 3 minut - przyjazd z Brodnicy 19:00, odjazd do Laskowic 19:03, chyba że Arriva inaczej rozwiąże ten problem.
Romanek - 10-11-2010, 22:42
Temat postu:
08.11.10 stacja Bydgoszcz Gł.
P 90223 Bydgoszcz Gł.-Wierzchucin(Chojnice) SU42-525+Bhp+Bhp

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group