INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Pociąg na Riwierę relacji Moskwa-Nicea

p.kiler - 24-11-2009, 02:24
Temat postu: Pociąg na Riwierę relacji Moskwa-Nicea
Oto rozkład Moskwa - Nicea 2010
http://www.trains-en-voyage.com/dossiers/actualite/trains_de_nuit_2010.htm
Wiedeń - Kijów przez Kraków
wagon bezpośredni Sankt Petersburg - Nicea?
Exsimus - 24-11-2009, 02:36
Temat postu:
Z całym szacunkiem do kolegi Forumowicza, ale to info jest już na forum z zakładce Rozkład jazdy PKP IC 2009/2010. Nie widzę sensu powielania tej informacji w osobnym wątku.
kris123 - 24-11-2009, 09:50
Temat postu:
Apropos Moskwy to ponoć IC likwiduje połączenie z Moskwą od 13 grudnia. Zresztą nie tylko to...
kAtowice.23 - 24-11-2009, 11:05
Temat postu:
Wszystkie połączenia z Moskwa będą zlikwidowane o cholera
Rev - 24-11-2009, 11:12
Temat postu:
kris123 napisał/a:
ponoć IC likwiduje połączenie z Moskwą od 13 grudnia

Ciekawe, bo strona RZD nie tylko pokazuje połączenia ale i wykazuje wolne miejsca na Poloneza (np. na 26.12 z Moskwy)...
pepe - 25-11-2009, 18:53
Temat postu:
Miał być przecież likwidowany tylko WLAB Moskwa - Kraków, więc skąd te info o likiwdacji wszystkich
kAtowice.23 - 20-01-2010, 04:45
Temat postu:
i oto ten pociąg w rozkładzie polskim jest
Sieciowy rozkład jazdy pociągów tabela 101
17/17
I-14015

Ciekawi mnie jedno to nie jest wagon tylko normalny pociąg ,nic nie pisze że jest nie dostępny w relacji krajowej.

Proszę o pomoc
Z warszawy do granicy w Zebrzydowicach nigdzie sie nie zatrzymuje ,nawet w Katowicach a w drodze powrotnej też.A z warszawy już go niema w rozkładzie co jest grane
Anonymous - 20-01-2010, 17:21
Temat postu:
nie tylko 151, ale tak poza tym ktokolwiek widział kto kolwiek wie. Polskie realia jeśli coś jest to znaczy że tego nie ma...

Sam jestem ciekaw jak ta sytuacja będzie miała zakończenie, sądzę że beto oleje to po mają na głowie większy problem jak tu więcej pieniędzy nakraść.

PS czy ktoś wie gdzie i w jakim składzie będą jeździły wagony 1 i 2 klasy z Trako 2009
p.kiler - 22-01-2010, 04:10
Temat postu:
Dzwoniłem na pkp i powiedziano mi że w nomym rozkładzie letnim ten pociąg będzie jeździł ale jest to pociąg który nigdzie się nie zatrzymuje , nawet w warszawie . Zatrzymuje sie dopiero na granicy polsko czeskiej
DawidCzerwiensk - 22-01-2010, 10:29
Temat postu:
Cytat:
ale jest to pociąg który nigdzie się nie zatrzymuje , nawet w warszawie

Jak IC nic nie zrobiło to czego się dziwić Smile
Exsimus - 22-01-2010, 10:44
Temat postu:
Niem wiem komu się zdaje, że ten pociąg będzie jeździł przez Warszawę, on przez Polskę jedzie tak samo jak Vlatava
PiterTarnów - 22-01-2010, 11:13
Temat postu:
pewnie w PIC nie wiedzieli nawet gdzie leży Nicea, lub też wyszli z założenia że Polaków nie stać na takie fanaberie Happy
Polska tranzytowym korytarzem przyjazni francusko-rosyjskiej
szomiz - 22-01-2010, 11:37
Temat postu:
Albo skojarzyli, że takiego jednego, co mówił Nicea, albo śmierć, kilka lat później Niemcy o mało nie zabili Happy
Anonymous - 26-07-2010, 20:48
Temat postu:
Czy ktoś posiada fotki tego pociagu ,z terytorium naszego kraju???
Wolfchen - 27-07-2010, 18:37
Temat postu:
Jeśli się nie mylę, to dopiero we wrześniu będzie kursował. RŻD zawaliło sprawę.
p.kiler - 18-09-2010, 00:38
Temat postu:
Pociągiem RŻD na Lazurowe Wybrzeże
15.09.2010 12:00
Koleje Rosyjskie 23 września 2010 roku otworzą nowe połączenie Moskwa – Nicea.
Pociąg № 17/18 Moskwa - Nicea pojedzie raz w tygodniu. Z Moskwy ruszy z Dworca Białoruskiego w każdy czwartek o godzinie 16:17, docierając do Nicei w każdą sobotę na 19:12. Z Nicei odjedzie w niedzielę o 19:22 i skończy bieg w Moskwie we wtorki o 23:17.

Pociąg będzie jeździł przez terytorium Rosji, Białorusi, Polski, Czech, Austrii, Włochy i Francji.

Trasa: Moskwa - Wiaźma - Smoleńsk - Orsza - Mińsk - Brześć - Terespol - Warszawa - Katowice - Zebrzydowice - Bohumin - Břeclav - Wiedeń - Linz - Innsbruck - Bolzano - Werona - Mediolan - Genua - San Remo - Bordighera - Ventimiglia - Menton - Nice.

Czas podróży z Moskwy do Nicei wynosi 52 godzin i 55 minut, a z Nicei do Moskwy 49 godzin 55 minut.

Średnia prędkość podróży w kierunku Nicei będzie wynosiła 63,13 kilometrów na godzinę oraz 66,7 km/h do Moskwy

Pociąg będzie prowadził wagony klasy deluxe, pierwsze i drugiej.

Ceny biletów z Moskwy do Nicei (w jedną stronę):
2 klasa – 306 euro
1 klasa – 459 euro
deluxe – 1050 euro

Niestety, wg naszych informacji, w Polsce pociąg bedzie miał wyłącznie postoje techniczne.

[ Dodano: 18-09-2010, 01:46 ]
Rozkład jazdy pociągu
Wolfchen - 18-09-2010, 14:17
Temat postu:
Ech, ceny na poziomie połączeń lotniczych... Rolling Eyes
p.kiler - 18-09-2010, 14:33
Temat postu:
Wagon deluxe
http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=4052

[ Dodano: 18-09-2010, 15:34 ]
http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=4084

[ Dodano: 18-09-2010, 15:34 ]
http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=4084

[ Dodano: 18-09-2010, 15:35 ]
http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=117&layer_id=4839&refererPageId=704&refererLayerId=4537&id=105553
siwiutki91 - 20-09-2010, 11:20
Temat postu:
jeżeli ma postój techniczny to po co tak długie postoje? wschodnia ok, na centralnej 9minut po co? Jeżeli postój techniczny to taki postój jest nie potrzebny, Katowice 15minut po co aż tyle? zmiana lokomotywy? Zebrzydowice prawie godzina po co?
sasho33 - 20-09-2010, 11:56
Temat postu:
Zacznę od końca.
Zebrzydowice godzina po to, by odprawić pasażerów paszportowo - przypomnijmy, że będą to pasażerowie z krajów Europy Wschodniej, a więc taka odprawa paszportowa jest w tym wypadku koniecznością. To samo w Bohuminie po stronie czeskiej.
Katowice, Warszawa Zachodnia - postoje prawdopodobnie z tego powodu, że pociąg będzie czekał na drożność szlaku. Wg mnie tu chodzi o pierwszeństwo odjazdu pociągów polskich, nad tym pociągiem.
Na Wschodniej - nie mam pojęcia.
Wiem za to że Terespol to taka sama sprawa jak w przypadku Zebrzydowic Smile
Konkretniak91 - 20-09-2010, 14:49
Temat postu:
Cytat:
Wagon deluxe
http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=4052

[ Dodano: 18-09-2010, 15:34 ]
http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=4084


Przyznam z ręką na sercu, że przy tym standardzie chowa się Janek Kiepura Very Happy

Oczywiście cena jak najbardziej adekwatna do jakości. W Rosji rzecz jasna nie brakuje osób z chęciami i jednocześnie finansami na taką podróż Very Happy
p.kiler - 20-09-2010, 15:40
Temat postu:
Ten pociąg będzie hitem w europie .
Cena biletu jest w normalnej cenie . Niech bilet kosztuje z Katowic do Nicei 153 euro to jest tanio , taniej niż samolotem , owszem z Katowic do Mediolanu leci samolot za 75zł . Jak pytałem sie w tym roku na pociąg z warszawy do Varny czy burgas to cena była 850zł w jedna stronę .
Wracałem dziś z warszawy to rozmaiłem z bardzo miła konduktorką i powiedział mi że intercity nie podpisało umowy dlatego bo jest to konkurencja na torach . Tzn z Warszawy10:49 a zanim jedzie zaraz następny pociąg EC Sobieski. W okresie zimowym Intercity reklamuje sie że ma pociąg do innsbrucka a tutaj też jedzie przez Innsbruck

Zestawienie wagonów
6 WLAmee61
1 WLBmee61
2 WRm61
3 WLALux61

Moskva Belorusskaja - Warszawa Wschodnia 136 EUR
Moskva Belorusskaja - Innsbruck Hbf 246 EUR
Moskva Belorusskaja - Verona Porta Nuova 270 EUR
Minsk - Warszawa 128 EUR
Minsk - Innsbruck Hbf 301 EUR
Minsk - Verona Porta Nuova 339 EUR

Oto kilka linków o tym pociagu
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,4995453,4997572


http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?f=5&t=22930&start=75
Ciekawy opis wagonów z rysunkami
Iktorn - 20-09-2010, 15:46
Temat postu:
Mnie również wydaje się, że pociąg będzie cieszył się powodzeniem. Za taki standard nie zabraknie Niemców, Anglików, Amerykanów czy Francuzów chętnych przejechać się pociągiem z Nicei czy Mediolanu aż do Moskwy. To jest zupełnie inne przeżycie, niż podróż samolotem.

Cóż, Orient Expres też na brak podróżnych nie narzeka, a ceny są w nim bardzo wygórowane.
sympatyk - 20-09-2010, 16:32
Temat postu:
sasho33 napisał/a:

Zebrzydowice godzina po to, by odprawić pasażerów paszportowo - przypomnijmy, że będą to pasażerowie z krajów Europy Wschodniej, a więc taka odprawa paszportowa jest w tym wypadku koniecznością. To samo w Bohuminie po stronie czeskiej.
Wiem za to że Terespol to taka sama sprawa jak w przypadku Zebrzydowic Smile


Od grudnia 2007r. została zniesiona kontrola paszportowa pomiędzy krajami Schengen. W przypadku tego pociągu na całej jego trasie ma ona miejsce TYLKO RAZ w przejściu granicznym Brześć-Terespol. Powód tak długiego postoju w Zebrzydowicach nie jest więc związany z kontrolą paszportową bo takowa już blisko 3 lata tam NIE ISTNIEJE podobnie jak tamtejsze drogowe czy kolejowe przejście graniczne.
p.kiler - 20-09-2010, 16:53
Temat postu:
Patrząc z innej strony na to , wejdźcie sobie w rozkłady czeskie CNF itd
Na terenie Czech jedzie pociąg za pociągiem do Wiednia , może jest to tym podyktowane żeby był czas miedzy nimi , a w innsbrucku jedzie CNF z auto kuszetka
siwiutki91 - 20-09-2010, 21:57
Temat postu:
sasho33, Kontroli już nie ma, czasami odbywa się na odc. Katowice-Zebrzydowice-Katowice.
veinte - 21-09-2010, 22:55
Temat postu:
Ruscy maja takie pieniadze, ze podroz takim pociagiem to nie bedzie dla nich jakis duzy wydatek.
Zreszta wiekszosc jachtow w Nicei i Monaco nalezy do Ruskich takze, wiec beda mieli wygodne polaczenie bezposrednie (no a jak sie dogadaja podczas przesiadek!?) ze swoja Moskwa.
Andrzej - 23-09-2010, 14:20
Temat postu: Między Moskwą a Niceą będzie kursował luksusowy pociąg
Ze stolicy Rosji wyrusza w czwartek luksusowy pociąg, który w 49 godzin będzie pokonywał trasę z Moskwy do Nicei - poinformowały rosyjskie koleje. To francuskie miasto, jak podkreśla agencja AFP, od ponad wieku jest popularnym celem wyjazdów rosyjskich elit.
Planowany jest jeden kurs pociągu w obie strony tygodniowo. Jego trasa będzie prowadziła m.in. przez Mińsk, Warszawę, Czechy, Wiedeń, Mediolan i Genuę.

Obsługa nowego pociągu została wyłoniona w konkursie. Pracownicy "najbardziej czarującego pociągu" muszą znać angielski i francuski oraz zasady etykiety.
Wśród dwunastu wagonów będą dwa restauracyjne. Bilet drugiej klasy będzie kosztował około 300 euro w jedną stronę, a w przedziale luksusowym wyposażonym w duże łóżko, prysznic, WC i bar, nawet 1200 euro.

Połączenie kolejowe Moskwa-Nicea nie jest nowe. Od końca XIX wieku, a więc za czasów carskiej Rosji, do roku 1914 między obu miastami również kursował pociąg.

"Wielu członków rosyjskiej rodziny panującej, ich bliscy i dzieci z nieprawego łoża, posiadali w Nicei piękne domy i podróżowali tam często" - pisze w czwartek rosyjski dziennik "Izwiestija".


źródło PAP/WNP
kAtowice.23 - 23-09-2010, 14:52
Temat postu:
Będę jutro na dworcu PKP w Katowicach i chce zobaczyć ten pociąg
Pabianiczanin - 23-09-2010, 18:51
Temat postu:
To jak w końcu będzie ten pociąg dostępny dla Polaków czy też nie Question
p.kiler - 23-09-2010, 18:58
Temat postu:
jak kupisz bilet poza RP
Iktorn - 23-09-2010, 19:39
Temat postu:
Pociąg ten nie ma handlowych postojów w Polsce, oznacza to, że nie możesz wsiąść do niego, lub wysiąść w Polsce. Nie kupisz też biletu na ten pociąg z Polski.

Pociąg ma postoje techniczne, związane z jego obsługą (zmiana lokomotywy, kontrola graniczna itp). Jak chcesz nim jechać, to najbliżej albo w Brześciu na Białorusi albo w Bohuminie w Czechach.
Pabianiczanin - 23-09-2010, 19:49
Temat postu:
Dzieki za informacja.Aczkolwiek szkoda
Lady Makbet - 23-09-2010, 20:20
Temat postu:
Cytat:
Pociąg ten nie ma handlowych postojów w Polsce, oznacza to, że nie możesz wsiąść do niego, lub wysiąść w Polsce.

Zagrażałby spójności terytorialnej kraju. Śmiech
Pabianiczanin - 23-09-2010, 20:36
Temat postu:
Skoro ten pociąg nie jest dla nas niedostępny to po co w ogóle jedzie przez nasz kraj.
Iktorn - 23-09-2010, 20:42
Temat postu:
Lady Makbet, dobry komentarz! Ciekawe jak MI uzasadniło odmowę dofinansowania tego pociągu (przypomnę, że przejazd przez Polskę w całości finansuje RŻD).

Pabianiczanin, a jak byś go dał? Naokoło przez Ukrainę i Słowację, gdzie na przejściu Ukraina-Słowacja ruch kolejowy zamiera? Druga sprawa to pewnie kontrola - ponoć między Rosja a Białorusią jej nie ma, więc pasażerowie przechodzą tylko raz odprawę, na granicy Polski i Białorusi. To znacznie ułatwia sprawę, a w końcu to nie jest pociąg dla biedaków, bo bilet grubo ponad 100 euro kosztuje.
Pabianiczanin - 23-09-2010, 20:49
Temat postu:
No tak a tędy to właściwie najkrótsza raptem trasa.
Damian Łódź - 23-09-2010, 21:43
Temat postu:
W Terespolu, Warszawie, Katowicach, będzie zmiana drużyn trakcyjnych i konduktorskich, jakby dobrze zagadac np. w Katowicach z prowadnikiem to może może by się udało wsiąść i pojechac, na Kiev Express swego czasu było to normalne,ale kiedy to było.
mateusz123 - 23-09-2010, 21:51
Temat postu:
Konduktorzy mają obowiązek sprawdzania biletów na takich międzynarodowych przelotowych przez Polskę? Jakoś ich obowiązki praktycznie się zmieniają? Jakie jeszcze inne przelotowe jeżdżą u nas?
Damian Łódź - 23-09-2010, 22:01
Temat postu:
mateusz123, parę sztuk ich jest. Każdy pociąg musi miec druzynę konduktorską. Z tym, że trzeba by bylo zapytac kogoś z ICków, bo międzynarodowe obsługują ICki. Ale pamiętam,że Kasztana obsługiwało "Kutno" do Warszawy po Kopernika i odwrotnie, w którymś tam rozkładzie jazdy.
Szymek - 23-09-2010, 22:03
Temat postu:
Cytat:
Konduktorzy mają obowiązek sprawdzania biletów na takich międzynarodowych przelotowych przez Polskę?


Oczywiście że mają obowiązek, tak samo inne organy kontrolne PKP IC S.A.
Rev - 23-09-2010, 22:19
Temat postu:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,4995453,page=all
Na niemieckim forum są podane ceny z systemu na bilety z/do Warszawy, więc może taki bilet można kupić (choć zapewne nie w polskim systemie sprzedaży):
Moskva Belorusskaja - Warszawa Wschodnia 606 EUR (Single Deluxe)
Moskva Belorusskaja - Warszawa Wschodnia 136 EUR (T3)
Minsk - Warszawa 183 EUR (S)
Minsk - Warszawa 128 EUR (D)
Brest - Warszawa 154 EUR (S)
odczepionywagon - 24-09-2010, 11:43
Temat postu:
http://www.kow.com.pl/galerie/?tx_wtgallery_pi1[category]=66776906

Galeria zdjęć z dzisiejszego postaju na Warszawie Wschodniej
siwiutki91 - 24-09-2010, 12:02
Temat postu:
a ciekawo jak z frekwencją i po co dwa wagony WARS?
Konkretniak91 - 24-09-2010, 12:37
Temat postu:
Cytat:
http://www.kow.com.pl/galerie/?tx_wtgallery_pi1[category]=66776906


Taki wagon sypialny jak na jednym ze zdjęć kursuje lub przez dłuższy czas kursował w składzie "Moskva-Express"
Pabianiczanin - 24-09-2010, 13:47
Temat postu:
I to Polskie wagony WARSu czyli PIC.
p.kiler - 24-09-2010, 13:48
Temat postu:
teraz zaraz wrzuce na yutube Flm.
Przychodzę na dw PKP w Katowicach pytam się o 13,20 na który peron wjedzie pociąg miedzy narodowy Moskwa- Nicea, kobieta mówi mi co za pierdoły opowiadam , mówi że niema go w rozkładzie , to wyciągam laptopa i pokazuje go z internetu i był szok , popłoch przyszła kierowniczka kasy i dziwienie, zaczeła dzwonić nikt nic nie wie o takim pociagu , wpadła na pomysł że sprawdza czy jest na trasie i tu zdziwienie okazuje sie że jest na trasie . Pociąg przyjechał a zapowiedzieli go po przyjeździe, była tv itd
Pabianiczanin - 24-09-2010, 13:54
Temat postu:
A ja mam takie pytanie:

Czy Wagony WARS kursują na całej trasie Question
p.kiler - 24-09-2010, 13:58
Temat postu:
Oto filmy








wars ma jechać aż do Nicei
Wojtek - 24-09-2010, 14:39
Temat postu: Pociąg na Riwierę relacji Moskwa - Nicea
Pierwszy przejazd pociągu Moskwa - Nicea

Wczoraj o godzinie 14:17 czasu polskiego z Dworca Białoruskiego w Moskwie wyruszył pierwszy pociąg w przywróconym połączeniu Moskwa - Nicea. Dziś o godzinie 10 rano zatrzymał się na prawie godzinny postój techniczny na stacji Warszawa Wschodnia. Zapraszamy na fotorelację z tego zdarzenia.

Istniejące od XIX wieku bezpośrednie połączenie Moskwa - Nicea zlikwidowano w 1914 roku. Dzisiejszy pociąg pokona liczącą 3 318 trasę Moskwa - Nicea w 53 godziny, przejeżdżając przez Smoleńsk, Mińsk, Brześć, Warszawę, Wiedeń, Innsbruck, Mediolan, Genuę i San-Remo. Podróż powrotna na tej samej trasie zajmie mu 50 godzin. Jak powiedział nam przedstawiciel Kolei Rosyjskich OŻD, w przyszłym roku planowana jest zmiana trasy, ze względu na długi czas przejazdu pociągu przez Włochy. Podróż przez Niemcy miałaby trwać o kilka godzin krócej.

Pociąg nie ma postojów handlowych na trasie, więc pasażerowie mogą podróżować wyłącznie z Moskwy do Nicei i z powrotem. Skład zestawiony jest z 12 wagonów, w tym trzech wagonów klasy Lux, mieszczących 12 osób, jednego wagonu klasy drugiej, oraz dwóch wagonów restauracyjnych. Pozostałe wagony są klasy pierwszej. Mieszczą się w nich po 24 osoby - (po dwie w każdym przedziale). Łącznie w podróż dziewiczym kursem wybrało się około stu osób. Koszt biletu waha się od 306 euro za miejsce w drugiej klasie do 1200 euro za przejazd klasą Lux. Podczas postoju na stacji Warszawa Wschodnia do pociągu zostały dołączone dwa wagony restauracyjne PKP Intercity, które pojadą do Nicei i z powrotem. Pociąg odjechał z Warszawy Wschodniej punktualnie o 10:48, a do Nicei ma dojechać w sobotę o 19:12. Następnego dnia wyruszy w podróż powrotną.

Zdjęcia Rynku Kolejowego

Zdjęcia Grzegorza Koclęgi

źródło: Rynek Kolejowy
Pabianiczanin - 24-09-2010, 17:04
Temat postu:
A na zdjęciu nr.13 na tablicy Pisze tak:Nicea i godzina najlepsza 00:98 Śmiech
Exsimus - 24-09-2010, 17:32
Temat postu:
Wagony WAR-su kursują z Warszawy do Nicei, a wagony RZD z Moskwy do Brestu, bo jest problem z wymianą wózków w typie rosyjskich wagonów restauracyjnych kursujących w tym pociągu dlatego Wars świadczy usługi RZD na odcinku Warszawa - Nicea
Pabianiczanin - 24-09-2010, 17:38
Temat postu:
p.Kiler:A wiesz może ilu pasażerów nim jechało Question
p.kiler - 24-09-2010, 18:46
Temat postu:
Pociągiem jechało tak 60% osób wagony restauracyjne były puste
kAtowice.23 - 24-09-2010, 18:52
Temat postu:
W dniu 24 września rosyjski pociąg relacji Moskwa-Nicea, odjechał po raz pierwszy z  Warszawy wprost na Lazurowe Wybrzeże.

Obsługę cateringową połączenia zapewnia WARS. W  menu pojawiła się specjalna karta śniadań dla VIP-ów oraz karta alkoholi z  tak ekskluzywnymi trunkami jak rosyjska wódka „Bieługa” czy francuski szampan „Meot & Chandon”.

http://www.wars.pl/#/sekcjaKorpo/s_5876587?72

http://www.wars.pl/#/sekcjaGastroREST
p.kiler - 24-09-2010, 19:06
Temat postu:
Pociąg z Moskwy znów jedzie. Po 94 latach

Na dziesięciogodzinny postój techniczny, zatrzymał się wczoraj na stacji Warszawa Wschodnia luksusowy pociąg relacji Moskwa-Nicea. Co ciekawe, był to dziewiczy kurs na linii zawieszonej 96 lat temu. Zdjęcia z postoju pociągu w Polsce zamieścił w serwisie Kontaktu 24 @p.killer.

Inauguracja linii, która przestała działać w 1914 roku, odbyła się wczoraj na moskiewskim Dworcu Białoruskim.

Przywrócenie bezpośredniego połączenia między Moskwą a Niceą przywodzi na myśl czasy świetności rosyjskiej elity za panowania carskiej dynastii Romanowów, kiedy to francuska Rivera stałą się kurortem chętnie odwiedzanym przez Rosjan.

Podróż z Rosji do Francji trwa około 53 godziny. Niestety, pociąg nie zatrzymuje się na żadnej stacji pomiędzy Moskwą a Niceą. Pasażerowie mogą wybierać między klasą "lux", pierwszą oraz drugą. Cena biletów zaczyna się od 306, a kończy się na 1200 euro.

W Polsce przewidziany jest jedynie krótki postój związany z podłączeniem wagonów restauracyjnych PKP Intercity.

źródło: kontakt24.pl

[ Dodano: 24-09-2010, 20:08 ]

Pierwszy przejazd pociągu Moskwa - Nicea

Wczoraj o godzinie 14:17 czasu polskiego z Dworca Białoruskiego w Moskwie wyruszył pierwszy pociąg w przywróconym połączeniu Moskwa - Nicea. Dziś o godzinie 10 rano zatrzymał się na prawie godzinny postój techniczny na stacji Warszawa Wschodnia. Zapraszamy na fotorelację z tego zdarzenia.

Istniejące od XIX wieku bezpośrednie połączenie Moskwa - Nicea zlikwidowano w 1914 roku. Dzisiejszy pociąg pokona liczącą 3 318 kilometry trasę: Moskwa - Wiaźma - Smoleńsk - Orsza - Mińsk - Brześć - Terespol - Warszawa - Katowice - Zebrzydowice - Bohumin - Břeclav - Wiedeń - Linz - Innsbruck - Bolzano - Werona - Mediolan - Genua - San Remo - Bordighera - Ventimiglia - Menton - Nicea. Czas podróży ze stolicy Rosji na Lazurowe Wybrzeże wynosi 52 godziny i 55 minut, a w drugą stronę 49 godzin 55 minut. Podróż powrotna na tej samej trasie zajmie mu 50 godzin. Jak powiedział nam przedstawiciel Kolei Rosyjskich (RŻD), w przyszłym roku planowana jest zmiana trasy, ze względu na długi czas przejazdu pociągu przez Włochy. Podróż przez Niemcy miałaby trwać o kilka godzin krócej.

Pociąg nie ma postojów handlowych na trasie, więc pasażerowie mogą podróżować wyłącznie z Moskwy do Nicei i z powrotem. Skład zestawiony jest z 12 wagonów, w tym trzech wagonów klasy Lux, mieszczących 12 osób, jednego wagonu klasy drugiej, oraz dwóch wagonów restauracyjnych. Pozostałe wagony są klasy pierwszej. Mieszczą się w nich po 24 osoby - (po dwie w każdym przedziale). Łącznie w podróż dziewiczym kursem wybrało się około stu osób. Koszt biletu waha się od 306 euro za miejsce w drugiej klasie do 1200 euro za przejazd klasą Lux. Podczas postoju na stacji Warszawa Wschodnia do pociągu zostały dołączone dwa wagony restauracyjne PKP Intercity, które pojadą do Nicei i z powrotem. Pociąg odjechał z Warszawy Wschodniej punktualnie o 10:48, a do Nicei ma dojechać w sobotę o 19:12. Następnego dnia wyruszy w podróż powrotną.

źródło: Rynek Kolejowy

//wklejaj artykuł, a nie tylko linki. Następnym razem skasuję post - nie mam czasu wklejać tekstu za Ciebie. ~Iktorn
Anonymous - 24-09-2010, 19:13
Temat postu:
Czy ten pociąg przez centralną przejeżdża bez zatrzymania, czy też ma jakiś postój techniczny?
p.kiler - 24-09-2010, 19:22
Temat postu:
Cały rozkład jest na stronie bahn.de
Goku - 24-09-2010, 20:19
Temat postu:
Na polskich pociągach brakuje restauracyjnych lub są w nie najlepszym stanie, a tu puszcza dwa restauranty na ruski pociąg.
No, ale pewnie tu więcej zarobi.
Pabianiczanin - 24-09-2010, 20:33
Temat postu:
I PKP się tez pochwali wagonami restauracyjnymi to też prestiż i może mała reklama PKP.
Noema - 24-09-2010, 20:48
Temat postu:
Trochę zdjęć na stronie kolei włoskich:

http://www.ferrovie.it/ferrovie.vis/timdettvp.php?id=2735
Pitras - 24-09-2010, 23:08
Temat postu:
A tak z ciekawości, jaka jest obsługa warsu? Praca jest na zmiany? Czy w wagonie mają jakieś miejsce wypoczynku, czy IC wynajmuje przedział w wagonie sypialnym?
Iktorn - 24-09-2010, 23:21
Temat postu:
PKP Intercity przy tym pociągu ma tyle do gadania, co Żyd za niemieckiej okupacji. Ten pociąg należy do RŻD i to do nich należą wagony gastronomiczne, jak i ich obsługa.

Przypuszczam, że na tak dalekiej trasie dlatego dali 2 wagony, że jeden może jest jako kuchnia i jakieś "kanciapy" dla załogi a drugi jako restauracja (stoliki i bar). Ale to tylko moje przypuszczenia.
Pirat - 25-09-2010, 00:37
Temat postu:

p.kiler - 25-09-2010, 00:46
Temat postu:
I tu sie mylisz cala załoga Warsu jest Polska , rozmawiałem z nim w Katowicach jadą aż do Nicei
Papero - 25-09-2010, 08:22
Temat postu:
RŻD w ogóle uruchamiają bardzo dużo połączeń do Europy Zachodniej - z Moskwy można dojechać bezpośrednio do tak odległych miast jak Wenecja, Thessaloniki czy Bukareszt.
W Polsce, PKP IC nie widzi sensu połączeń międzynarodowych do krajów sąsiednich, a co dopiero gdzieś dalej.
dinxles - 25-09-2010, 08:47
Temat postu:
Ciekawe, czy to połaczenie będzie rentowne? W informacjach na stronie włoskiej, wyczytałem, że RŻD planują pociąg irównież przez Eurotunnel do Londynu.
Jednak otwarcie rynku dla przewozów pasażrskich od 2010 przysporzy nam korzysci.
p.kiler - 25-09-2010, 08:59
Temat postu:
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 13827

w sprawie wprowadzenia postoju handlowego pociągu międzynarodowego, który będzie kursował przez Polskę z Sankt Petersburga do Nicei

Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację posła Jacka Osucha w sprawie wprowadzenia postoju handlowego pociągu międzynarodowego, który będzie kursował przez Polskę z Sankt Petersburga do Nicei, przekazuję poniższe informacje.

Pociągi międzynarodowe kursujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, z uwagi na ich deficytowość, dofinansowane są z budżetu państwa na podstawie umowy z ministrem infrastruktury. Połączenia te są dostępne dla pasażerów wsiadających bądź wysiadających na terenie naszego kraju. W 2009 r. na dofinansowanie przewozów międzynarodowych przeznaczono ponad 100 mln zł. Uruchomienie nowych połączeń dofinansowanych z budżetu państwa musi być wcześniej uzgodnione z Ministerstwem Infrastruktury.

W związku z propozycją Kolei Rosyjskich uruchomienia nowego pociągu na trasie Sankt Petersburg - Nicea PKP InterCity SA wystąpiły w lutym 2009 r. do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o stanowisko w przedmiotowej sprawie. Wysokość niezbędnego dofinansowania oszacowano na ponad 600 tys. zł. Wobec niewystarczających środków na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich, co skutkowało we wrześniu 2009 r. likwidacją znacznej liczby połączeń pociągami pośpiesznymi, Ministerstwo Infrastruktury negatywnie oceniło propozycję przeznaczenia dodatkowych środków na dofinansowanie połączeń międzynarodowych kosztem połączeń krajowych.

W tej sytuacji PKP InterCity SA poinformowały Koleje Rosyjskie, że uruchomienie pociągu może nastąpić wyłącznie na ryzyko handlowe wnioskodawcy. Innymi słowy PKP InterCity SA zobowiązały się do udziału w przedsięwzięciu, o ile Koleje Rosyjskie pokryją pełne koszty uruchomienia pociągu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Podobne stanowisko przedstawili przewoźnicy z pozostałych krajów. W takim jednak przypadku PKP InterCity SA nie byłyby decydentem w zakresie wyznaczania postojów handlowych dla tego pociągu. Koleje Rosyjskie wstępnie zaakceptowały zaproponowaną formę współpracy.

Obecnie trwają przygotowania do podpisania umowy pomiędzy przewoźnikami w zakresie obsługi połączenia na trasie Sankt Petersburg - Nicea. Rozważane jest podpisanie umowy umożliwiającej dokonywanie odprawy podróżnych na przedmiotowe połączenie również na terenie Polski. W przypadku gdy umowa w takiej formie dojdzie do skutku, przewiduje się zamianę postojów na stacjach w Warszawie i Katowicach z technicznych na handlowe, co udostępni ofertę dla pasażerów podróżujących z Polski. Ostateczne decyzje zależne są od stanowiska Kolei Rosyjskich.

Z poważaniem

Podsekretarz stanu

Juliusz Engelhardt

[ Dodano: 25-09-2010, 10:11 ]






http://www.youtube.com/watch?v=U4CffYIpD2c ujęcia ze środka pociagu
Exsimus - 25-09-2010, 09:36
Temat postu:
Trochę zdjęć z postoju w Zebrzydowicach

http://www.csmk.pl/?ind=wydarz&nrind=126
Anonymous - 25-09-2010, 15:17
Temat postu:
No i może wszystko się dobrze ułoży ,superancko wygląda ten pociąg
Wolfchen - 25-09-2010, 15:50
Temat postu:
Cytat:
W Polsce, PKP IC nie widzi sensu połączeń międzynarodowych do krajów sąsiednich, a co dopiero gdzieś dalej.
Z takimi cenami, to ja się nie dziwię. Laughing
Anonymous - 25-09-2010, 17:14
Temat postu:
Fajnie Polskie EIC nie zawsze mają bar a co dopiero restauranty. A tu aż 2 idą na pociąg co nie ma nawet komercyjnego postoju w Polsce. Jarosław mówił prawdę. Jesteśmy kondominium.
dinxles - 25-09-2010, 17:43
Temat postu:
Mylisz sie jestemy demokracją i RŻD ma prawo jeździć gdzie chce!
MK_Rabka - 25-09-2010, 18:54
Temat postu:
Przecież RŻD zapłaciło za te wagony.
gszymon - 25-09-2010, 21:32
Temat postu:
I one rzeczywiście dojeżdżają do Francji.

http://www.youtube.com/watch?v=jeLGwGIkBDs
http://www.youtube.com/watch?v=1QrxTJfxFcw


Duma jednak rośnie jak można zobaczyć polskie wagony tak daleko. Szkoda tylko, że nie można do niego wsiadać w Polsce. Ciekawi mnie też czy na pewno można nim jechać tylko z Moskwy do Nicei czy gdzieś indziej też. Tu informacje z forum i z mediów są bardzo sprzeczne, a przecież po drodze jest tyle atrakcyjnych miejsc nie tylko Warszawa ale np Wiedeń czy Mediolan.

Ciekawe jest też to, że to praktycznie pociąg widmo, znalazłem go tylko na stronie kolei austriackich, a reszta milczy na ten temat.
Noema - 25-09-2010, 21:58
Temat postu:
Cytat:
Ciekawi mnie też czy na pewno można nim jechać tylko z Moskwy do Nicei czy gdzieś indziej też.

Na niemieckojęzycznych stronach i forach kolejowych wyczytałam, że w Wiedniu wsiadło do tego pociągu 12 pasażerów, więc jak widać w normalnych krajach pociąg ten ma postoje handlowe. Polska pod tym względem jest krajem dzikim.
p.kiler - 26-09-2010, 05:12
Temat postu:
Z tym się zgodzę . ale Rosja poprosiła Polske o współfinansowanie go pociagu nie wiemy jak Austria. warunek był tak jak chcecie żeby ktoś wsiadał do tego pociagu to współfinansujcie go, a z tego co wiem żadne państwo ni chciał tego zrobić . w Austrii może wsiadali sami Rosjanie którzy kupili bilety w Moskwie
Anonymous - 26-09-2010, 06:16
Temat postu:
A ja wyczytałem na stronie kontakt24 że jest to pierwszy rejs tego pociągu po 96 latach i poza Rosją żaden z krajów przez które przejeżdża ten pociąg nie dokłada ani centa ,więc Polska nie jest wyjątkiem jak to niektórzy sądzą
Anonymous - 26-09-2010, 07:16
Temat postu:
Cytat:
ale Rosja poprosiła Polske o współfinansowanie go pociagu


Wystarczyło powiedzieć że nie będzie restauranu jak nie będzie naszego sypialnego i handlowych. Ale trzeba mieć jaja. A co do drugiego restauranta to uzależnić go od braku dopłat.
pospieszny - 26-09-2010, 12:47
Temat postu:
Szymek napisał/a:
Cytat:
Konduktorzy mają obowiązek sprawdzania biletów na takich międzynarodowych przelotowych przez Polskę?


Oczywiście że mają obowiązek, tak samo inne organy kontrolne PKP IC S.A.


Oczywiście są odpowiednio przeszkoleni z taryfy i ulg handlowych RŻD.
Znają wzory dokumentów przejazdowych, język rosyjski i angielski, oraz znają dokumentację tech.-ruchową taboru w składzie poc. Śmiech

Na serio drużyna konduktorska na terenie Polski służy tylko jako "przewodnik" i źródło do zebrania informacji z biegu pociągu: raport z jazdy, wykaz pracy mecha. zdarzenia i incydenty na pokładzie poc.

Odnoście post. tech. i ich długości , są one też związane z uzupełnieniem zapasów potrzebnych do obsługi pasażerów i załogi, między innymi artykułów spożywczych.
Wodowaniem i opróżnieniem WC oraz oględzinami części biegowych składu poc.
Iktorn - 27-09-2010, 07:34
Temat postu:
Krótka galeria z Wirtualnej Polski:


W luksusie przez Europę

Ze stolicy Rosji wyruszył w czwartek luksusowy pociąg, który w 49 godzin będzie pokonywał trasę z Moskwy do Nicei - poinformowały rosyjskie koleje. To francuskie miasto od ponad wieku jest popularnym celem wyjazdów rosyjskich elit, informuje PAP.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478366.jpeg

Planowany jest jeden kurs pociągu w obie strony tygodniowo. Jego trasa będzie prowadziła m.in. przez Mińsk, Warszawę, Czechy, Wiedeń, Mediolan i Genuę.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478386.jpeg

Obsługa nowego pociągu została wyłoniona w konkursie. Pracownicy najbardziej czarującego pociągu muszą znać angielski i francuski oraz zasady etykiety.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478403.jpeg

Wśród dwunastu wagonów będą dwa restauracyjne. Bilet drugiej klasy będzie kosztował około 300 euro w jedną stronę, a w przedziale luksusowym wyposażonym w duże łóżko, prysznic, WC i bar, nawet 1200 euro.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478369.jpeg

Połączenie kolejowe Moskwa-Nicea nie jest nowe. Od końca XIX wieku, a więc za czasów carskiej Rosji, do roku 1914 między obu miastami również kursował pociąg.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478377.jpeg

- Wielu członków rosyjskiej rodziny panującej, ich bliscy i dzieci z nieprawego łoża, posiadali w Nicei piękne domy i podróżowali tam często - pisze w czwartek rosyjski dziennik "Izwiestija".
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25399/TRPar3478392.jpeg

źródło: wp.pl
kAtowice.23 - 27-09-2010, 20:26
Temat postu:
Nie wiem czy wam się to otworzy ale super reklamę ma Intercitiw Francji
http://www.nice.fr/
http://www.france24.com/en/20100927-new-luxury-train-travels-moscow-french-riviera
Iktorn - 27-09-2010, 21:04
Temat postu:
A co to za reklama, raptem przez ułamek sekundy widać wagon PKP Intercity. Dobrze, że w tej reklamie nie wspomnieli, że Polska to jedyny kraj, gdzie nie można wsiąść ani wysiąść z tego pociągu. Co za żenada....dalej nie mogę się otrząsnąć, że u nas taki pociąg jedzie "bez zatrzymania" (brak postojów handlowych).
kAtowice.23 - 28-09-2010, 11:50
Temat postu:
I tu się mylisz . Wczoraj przyjechałem Chpenem z Wiednia i w Wiedniu nie można kupić na ten pociąg biletów , pytałem sie konduktora to w Czechach teza nie można kupić . Można kupić przez stronę rosyjską .
Konkretniak91 - 28-09-2010, 15:12
Temat postu:
Bardzo ciekawą rzeczą są aż 2 wagony restauracyjne, mi się wydaje , że było to na wzór luksusowych statków (jedna restauracja luksusowa i druga bardziej turystyczna ) I tak jak wszyscy tak i ja jestem zażenowany tym iż w Polsce pociąg nie ma postojów handlowych. Tyle było rzucania na Białoruś, że jest zaściankiem , a okazało się, że jest 100-lat do przodu od POlski Very Happy

Ciekawi mnie czy jacyś Polacy jechali tym pociągiem , a jeśli tak to czy wsiadali w Brześciu czy Bohuminie, a może jeszcze gdzie indziej ?
loker - 28-09-2010, 15:35
Temat postu:
Iktorn, Nie wiek gdzie jest pełnia prawdy, ale gdzieś wyczytałem, że nie można na ten pociąg kupić biletów w innej relacji niż Moskva -> Nicea. Zresztą miejsca są rezerwowane - jakbyś chciał je w Polsce zarezerwować (jedynie fax wchodzi w grę).
Zresztą to dopiero pierwszy przejazd był - może Rosjanie podejmą refleksję i umożliwią wsiadanie na stacjach pośrednich.

Zresztą. co ty chcesz od tego PKP IC czy jakiejkolwiek firmy kolejowej w naszym kraju. Połączeń międzynarodowych tyle co kot napłakał, a Ty liczysz na pociąg Moskva - Nicea? Prędzej ubiegałbym się o bezpośrednią sypialkę z np. Krakowa do Innsburck'a lub Zurichu (przełączanie wagonu w Wiedniu).
kAtowice.23 - 28-09-2010, 15:50
Temat postu:
Popieram połączenie do Innsbrucka z Warszawy przez Katowice.
Pisałem kiedyś to IC i dostałem odpowiedz że jest zimowe połączenie z Warszawy do Insbrucka. Cało roczne jest z Pragi. Moim zdaniem połączenie z Warszawy do Villach jest nie porozumieniem powinien jeździć do insbrucka lub do Zurychu.
Bardzo bym chciał pociachać na weekend na narty do Insbrucka altem na rower . W Villach niema bezpośrednio stoków narciarskich w innsbrucku jest tramwaj miejski który zabiera pasażerów z centrum innsbrucka do Fulpms do doliny gdzie sa stoki narciarskie i rekreacyjne

Nie cytuj przedmówcy#Dominik
loker - 28-09-2010, 16:06
Temat postu:
Zimowe do Insbrucka to wydłużenie trasy wagonów Kiepury do Monachium.
Polonia jedzie do Villach robiąc za dwa pociągi ze względu na budowę Wien Hbf.
Z Krakowa w wielu przypadkach wystarczyłoby promowanie przesiadki z pociągu regio do Bohumina (tego po 14) oraz utworzenie dodatkowego około 6 - 7 rano.
borsuk1977 - 28-09-2010, 17:32
Temat postu:
Nasze wagony restauracyjne sa w tym skladzie w całej relacji? Jaka jest ich obsluga?
Ktos cos wie na ten temat??
Dzieki za info
Pabianiczanin - 28-09-2010, 17:39
Temat postu:
Cytat:
Nasze wagony restauracyjne sa w tym skladzie w całej relacji?


Nasze wagony restauracyjne kursują na trasie Warszawa - Nicea.
borsuk1977 - 28-09-2010, 17:46
Temat postu:
a czemu az 2 szt??
Pabianiczanin - 28-09-2010, 17:57
Temat postu:
Tak 2 szt. a to coś chyba ma związane z rozstawieniem kół ale do końca nie wiem więc niech może to koledzy z forum wytłumaczą.
Pawcio - 28-09-2010, 18:11
Temat postu:
Po raz kolejny widać jak sprzedajemy się Ruskom...robimy co tylko sobie zażyczą...Ponownie hasło: Polska prostytutką Rosji jak najbardziej na czasie....Wątpię bardzo czy warunkiem jakiegokolwiek postoju handlowego w Polsce był fakt współfinansowania tegoż "carskiego" pociągu...Jakoś inni byli zwolnieni z tego obowiązku...a poza tym na pewno gdyby istniała możliwość wsiadaniai i wysiadania w Warszawie wielu Polaków by z tego skorzystało tak więc by Rosjanie na tym zarobili... ale widocznie "naszym braciom z Moskwy" zależało po raz kolejny na wskazaniu miejsca Polsce i pokazanie gdzie oni nas mają....
A my co? Dajemy im dwa świeżo po remoncie wagony restauracyjne!!! U nas brakuje wagonów gastronomicznych nie raz pociągi EIC zamiast z restauracjami jeżdżą z zwykłymi barami a my tu sprzedajemy się za dwie restauracje!!! Może jak mamy ich za dużó to niech będą włączane np do TL-ek??? A każdy dobrze wie że mamy ogromny deficyt wagonów gastronomicznych......A co Rosjanie nie mają??? Tylko nawet niech nikt nie próbuje mi tu mówi o prestiżu....bo go wyśmieje!!! Reklama??? Czego?? Kraju w którym nie można wysiąść!!!Co z tego mamy?? (Prezesi Warsu i IC na pewno nie narzekają na pełne kieszenie...)...Żaden normalny kraj nie zgodził by sie na coś takiego!!! Właśnie żaden normalny...ale my normalnym nie jesteśmy....Nie dość ze prezydent liże tylne cztery litery Rosji premier wchodzi cały im w....to teraz kolejni...żenada!!!
kAtowice.23 - 28-09-2010, 18:18
Temat postu:
Oco ta awantura jest oto ze na pociąg nie można kupić biletów w niektórych krajach . To jest ich prywatny pociąg i tyle a spółka InterCity i wszystkie kraje UE wyraziły że nie będą dopłacać do pociagu. Skąd wiem ile dostaje IC za wypożyczenie wagonów restauracyjnych . Skąd ta nie nienawiść
Pawcio - 28-09-2010, 18:21
Temat postu:
Miejsce wagonów restauracyjnych jest w polskich pociągach!!! A czemu nie "wypożyczymy" ich wagonów barowych co stoją w krzakach czekając na rewizje a raczej już na złom....Niech zrobią sobie w rosji ich przegląd i wtedy niech one sobie dla nich jeżdżą!!!! Jak ich prywatny to niech sobie dają swój!!! Ale nie od dziś wiadomo że IC jak i tym bardziej Wars wszystkich klientów mają w du..pie!!!! To może wypozyczmy najlepsze wagony IC np. do Rumunii...i już teraz ogłośmy przetarg na wypożyczenie składów zespolonych co rzekomo mają być na Euro np. do Mołdawii...po co nam przecież mamy wszystkiego za dużo.....
kAtowice.23 - 28-09-2010, 18:28
Temat postu:
Jest to prywatna spółka i nich maja gdzieś klientów jak niema klientów , ja popiera tym razem IC za to że wypożyczyła im wagony bo na pewno mili w tym interes
Iktorn - 28-09-2010, 18:51
Temat postu:
Posprzątałem w temacie. Jak chcecie dać propozycje do rozkładu - to jest ku temu odpowiedni temat. Tutaj dyskutujemy o pociągu z Moskwy do Nicei, a nie o pociągach do Austrii czy TLK.
borsuk1977 - 29-09-2010, 07:12
Temat postu:
Halo prosze Państwa to ktos z Was wie dlaczego az 2 sztuki??
Konkretniak91 - 29-09-2010, 10:04
Temat postu:
borsuk1977,
Mi się wydaje, że tak jak w przypadku luksusowych statków:
-jedna restauracja pełni rolę pięciogwiazdkowej
-druga o charakterze "turystycznym"
kAtowice.23 - 29-09-2010, 10:04
Temat postu:
Wszystko jest napisane , czytać macie resztę
Exsimus - 29-09-2010, 11:03
Temat postu:
Jadą dwa restauracje, bo jedna jest dla "normalnych" pasażerów, a druga dla pasażerów wagonów de-luxe
borsuk1977 - 29-09-2010, 13:07
Temat postu:
I te wagony włączane sa do składu w wawie
?

To ci biedni ludzie z Moskwy do wawy nie maja restauracji??

Bidulki Razz
Pitras - 29-09-2010, 14:56
Temat postu:
Mają restaurację, ale przystosowaną tylko do szerszego toru. Podobno w ich wagonach restauracyjnych nie da się zmienić wózków.
Bartek_Sp - 29-09-2010, 17:31
Temat postu:
Nie wiem czy wózki się da wymienić, ale może chodzi po prostu o skrajnie.
pospieszny - 29-09-2010, 19:19
Temat postu:
W piątek 24 września przez Polskę przejechał pierwszy planowy pociąg w relacji Moskwa - Nicea. Ponieważ wokół tego połączenia narosło wiele mitów i niedomówień więc w niniejszym artykule przedstawiamy go szerzej.

Już podczas ogłaszania rozkładu jazdy na rok 2010 pojawiła się dosyć sensacyjna informacja, iż w sezonie letnim przez Polskę będzie kursował bardzo wyjątkowy pociąg o relacji St. Petersburg –Nicea. Pociąg ten był owiany dużą mgiełką tajemnicy, ponieważ nie do końca były jasne jego losy. Pierwotny start wyznaczony na 5 czerwca nie doszedł ostatecznie do skutku. Jakie były powody opóźnienia możemy jedynie spekulować, jednak ważne jest, iż koleje rosyjskie RŻD dalej pracowały nad projektem. Ostatecznie relacja została zmieniona na Moskwa –Nicea, natomiast pierwszy kurs przez Polskę odbył się w dniu 24 września. Zgodnie z aktualnym rozkładem jazdy pociąg ma kursować raz w tygodniu aż do 9 grudnia, kiedy wejdzie w życie zmieniony rozkład jazdy, który ma przynieść zmianę trasy przejazdu.

Jak można zauważyć pokonanie całej trasy zajmuje 52 godziny i 55 minut w relacji Moskwa –Nicea oraz 49 godzin i 55 minut w relacji powrotnej. Prędkość średnia na trasie Moskwa –Nicea wynosi 63,13 km/h, natomiast pociąg powrotny osiąga 66,7 km/h. Pomimo dystansu 3279 km oraz licznych wydłużonych postojów w celu zagwarantowania odpowiedniej rezerwy czasowej osiągane są dobre prędkości średnie. Dla porównania pociąg EC Wawel z Krakowa do Berlina notuje wyniki ledwo przekraczające 40 km/h! Uruchomienie bezpośredniego pociągu w tak długiej relacji wzbudziło wszechobecne zainteresowanie we wszystkich krajach UE, co dokumentują liczne fotografie oraz filmiki z wszystkich krajów przejazdu. Pociąg ten jest dużym wydarzeniem, ponieważ w Europie Zachodniej długie podróże pociągami odeszły w niepamięć z powodu dużej konkurencji połączeń lotniczych. Jednak Rosjanie lubią długie podróże koleją, co może być przyczynkiem do utrzymania połączenia jako stałe. Pociąg nie konkuruje szybkością lecz komfortem. Dodajmy komfortem za dużą cenę, ponieważ apartament VIP kosztuje 1050 €za całą podróż. Nieco taniej można podróżować w przedziale sypialnym klasy pierwszej (459 €), natomiast przedział klasy drugiej kosztuje 306 €. Warto również wspomnieć, iż bezpośredni pociąg w tej relacji kursował od końca XIX wieku do roku 1914, kiedy w wyniku wybuchu I Wojny Światowej został zawieszony.
Inauguracyjny pociąg Moskwa - Nicea. Fot. R. Piech Wagon sypialny klasy 1 i 2. Fot. R. Piech
Pociąg jest zestawiony z 12 wagonów, gdzie bazowy skład 7 wagonów sypialnych klasy pierwszej/drugiej, następnie dwa wagony restauracyjne oraz trzy wagony klasy VIP. Podstawowe wagony w składzie muszą być według podstawowej skrajni europejskiej UIC 505-1. Ponieważ dostawa nowej serii 200 wagonów jest jeszcze w powijakach, więc konieczne stało się wykorzystanie istniejącego taboru. Wybór padł na nowoczesne wagony serii WLABmee, których 85 sztuk wyprodukowały na przełomie 1994 -95 roku zakłady w Goerlitz. Nowoczesne wagony do systemu przestawczego, o prędkości maksymalnej 200 km/h są stałymi gośćmi na terenie Polski, jednak dla celów nowego połączenia przeszły gruntowne przebudowy. Z zewnątrz w oczy rzuca się nowe standardowe malowanie RŻD, jednak największe przemiany przeszły wnętrza. Pierwotnie utrzymane w europejskim stylu w wyniku przeprowadzonych przebudów przekształciły się na bardziej wschodni styl –inne materiały, użycie wysokiego gatunkowo drewna, czy też zastosowanie złotych (lub pozłacanych) klamek. Również luksusowe wagony VIP (WLSRmee) nie są nowością, ponieważ przebudowane w 2004 roku pojawiały się w Polsce w regularnych pociągach Wagony te zamiast 11 przedziałów posiadają zaledwie cztery, lecz z własnym przedziałem WC. Jednak nawet te przeszły dodatkowe przebudowy i prezentują obecnie najwyższy poziom luksusu, choć nadal w stylu rosyjskim. Interesujące mogą być również wagony gastronomiczne, ponieważ RŻD nie posiada takowych według skrajni europejskiej. W związku z tym na odcinku szerokotorowym kursują dwa wagony gastronomiczne RŻD według skrajni 1-WM. Takowe mogłyby dojechać jedynie do granicy między Czechami i Austrią, więc konieczne stało się poszukanie alternatywnego rozwiązania, którym stało się wynajmowanie dwóch wagonów restauracyjnych od PKP IC, które obsługują relację Warszawa Wschodnia –Nicea –Warszawa Wschodnia. Oczywiście wobec niesamowitych braków PKP IC w zakresie wagonów gastronomicznych można się zastanawiać czy aby jest to właściwy krok, jednak mimo wszystko obsługa takiego pociągu może być nobilitacją dla PKP IC, jak również dla spółki Wars, która zajmuje się obsługą tych wagonów.
Sprawa Polski jest nieodłącznym elementem tego pociągu. Już wcześniej pojawiły się kontrowersje na temat braku postojów handlowych w naszym kraju. PKP IC zwróciło się do Ministerstwa Infrastruktury w celu dofinansowania pociągu. Ponieważ MI odmówiło, więc jego uruchomienie na terenie Polski odbywa się na własne ryzyko oraz koszt RŻD. Jednak mimo tego przewoźnik oferuje bilety na ten pociąg do i z Polski, choć z drugiej strony nikt nie sprecyzował kto odpowiada za sprzedaż biletów w naszym kraju. Interesująca może być również obsługa trakcyjna, gdzie na całej długości polskiego odcinka zaplanowano lokomotywy EU07, choć ze zmianą w Katowicach, ponieważ pociąg prowadzi polska maszyna aż do Bohumina. Od granicy z Białorusią aż po Katowice była to lokomotywa EU07-072, natomiast w dalszą drogę zabrała ją maszyna EU07-446 mająca dopuszczenie do eksploatacji w Czechach. Pociąg został wytrasowany z dużymi zapasami i generalnie jechał zgodnie z rozkładem jazdy. Jednak mimo tego zaplanowano długi (prawie 50 minut) postój w Zebrzydowicach, który „zamaskowałby niedociągnięcia polskiej infrastruktury”. Ciekawym jest również wybór lokomotyw EU07 jako środka trakcyjnego, ponieważ większość trasy Terespol –Warszawa –Katowice jest dostosowana do 160 km/h, natomiast w składzie znajdują się wagony na 200 km/h, za wyjątkiem wagonów restauracyjnych o prędkości 160 km/h. Zastosowanie EP09 nie tylko skróciłoby czas jazdy nawet o 2 godziny ale również pozwoliłoby na wykorzystanie możliwości zmodernizowanej linii do Terespola, które aktualnie nie są wykorzystywane. Lecz aby tak się stało ktoś musiałby chcieć się wykazać a nie tylko zainkasować pieniądze za przeprowadzenie składu. Choć ciągłe niedobory szybkich maszyn mogłyby spowodować komplikacje w innych stałych połączeniach, więc ostatecznie EU07 jest akceptowalnym kompromisem.
Pociąg Moskwa –Nicea jest wyjątkowym w skali obecnego kolejnictwa w Europie, gdzie dalsze dystanse zdominowały linie lotnicze. Wobec tego pomysł uruchomienia pociągu jadącego trzy dni może się jawić jako obłęd, jednak w tym szaleństwie może być rozwiązanie. Bowiem pociąg ten oferuje komfort, jakiego w samolocie się nie zazna, natomiast długa podróż może być częścią urlopu, romantyczną wycieczką lub też sposobem na przeprowadzenie spotkań biznesowych. Jakie będą losy połączenia przekonamy się w niedalekiej przyszłości, natomiast obecnie mamy niekwestionowaną możliwość podziwiania rosyjskiego składu przemierzającego Polskę w czasie dnia, co stwarza wiele możliwości do uwieczniania tego wyjątkowego pociągu.

źródło: inforail.pl
Rev - 01-10-2010, 21:06
Temat postu:
W dzisiejszym składzie było już tylko 10 wagonów - zabrakło 2 sypialnych, w tym jednego klasy lux.
Pele - 01-10-2010, 22:00
Temat postu:
Jeździ EU07, bo sporo EP09 nie ma jeszcze wymienionych osi i stoją. Dla RŻD nie ma ich zwyczajnie skąd wziąć, skoro na wszelakich galeriach musimy ostatnio oglądać kompromitujące obrazki planowych pociągów EIC ciągniętych 120 km/h przez siódemki po CMK (płacimy za to wszyscy jak za 160 km/h, dla przypomnienia...). Ciekawe czy nadal aktualne jest info z forum, że tym EP09 co jeszcze/już są na chodzie zabroniono jeździć szybciej niż 150 km/h ze względu na zużycie jakichś tam części które są za drogie.

Oczywiście jakby IC puścili Taurusa który jest naturalnym wyborem na czymś co jeździ na trasie Terespol - Siedlce i potem CMK to znaczna część forum by ich zlinczowała...
kond345.. - 02-10-2010, 11:02
Temat postu:
Pele napisał/a:
Jeździ EU07, bo sporo EP09 nie ma jeszcze wymienionych osi i stoją. Dla RŻD nie ma ich zwyczajnie skąd wziąć, skoro na wszelakich galeriach musimy ostatnio oglądać kompromitujące obrazki planowych pociągów EIC ciągniętych 120 km/h przez siódemki po CMK (płacimy za to wszyscy jak za 160 km/h, dla przypomnienia...)


1. Powiedz mi, które EP09 stoją na nie wymienione osie.
2. Jakie EIC ostatnio jadą na EU/P 07?
mateusz123 - 02-10-2010, 22:14
Temat postu:
A drużyna obsługująca wagony sypialne jedzie całą trasę? Bo jak tak to nasze "warsowskie" obiegi się przy tym chowają;]
siwiutki91 - 08-10-2010, 21:52
Temat postu:
Dzisiaj jechał ten składzik, mijałem się na CMK, siódemka ICkowska +10wagonów w tym dwa WARSy.
nynuś - 25-11-2010, 20:12
Temat postu:
No więc słuchajcie:)

Obsługa wagonów sypialnych jest niezmienna od Moskwy do samej Nicei. Prowadnicy oraz prowadnice zostali wybrani w drodze specjalnego konkursu jaki zorganizowało u siebie RŻD. Obsługa mówi w języku rosyjskim , francuskim i angielskim. Pociąg zabiera pasażerów z Moskwy/Mińska do Warszawy tylko do sypialnych od czoła składu. Nie zabierają do wagonów LUX. Pociąg ma postoje na terenie kraju wyłącznie techniczne. W Warszawie wsiada drużyna IC która prowadzi Go do Katowic oraz włączają nasze restauracyjne. W Katowicach wsiada drużyna IC która prowadzi Go do Bohumina. Wagony restauracyjne IC jadą z Warszawy do Nicei i zostały specjalnie przygotowane. Pociąg opuszcza Katowice o godzinie 14:04 i przez Tychy , Pszczynę kieruje się jak nasze EC do Zebrzydowic gdzie ma postój około 40 minut. W drodze powrotnej z Zebrzydowic jedzie analogicznie do Katowic , skąd po 23:00 w niedzielę wyjeżdża w stronę Warszawy. Tam restauracje są wyłączane.
Damian Łódź - 25-11-2010, 20:14
Temat postu:
nynuś, masz moze rozklad tych pt?
nynuś - 26-11-2010, 02:40
Temat postu:
Według informacji radia moskiewskiego, od 12 grudnia rosyjskie koleje RŻD zamierzają skrócić czas przejazdu luksusowym pociągiem sypialnym Moskwa –Nicea co najmniej o 2,5 godziny. Pociąg ten wg czasu miejscowego odjeżdżać będzie z Moskwy z dworca Białoruskiego w czwartek o 17:21, a przyjeżdżać do stacji docelowej w sobotę o 17:44. W drogę powrotną z Nicei wyruszy w niedzielę o 19:43 a przyjedzie do Moskwy we wtorek o 23:17. Według nowego rozkładu, całą trasę przez Brześć, Katowice, Ostrawę, Wiedeń i Genuę pociąg RŻD pokona w około 50 godzin.
p.kiler - 04-01-2011, 14:01
Temat postu:


Super reklama dla intercity lecz z tego co pamiętam , był mowa że ma nie jeździć polska załoga w warsie a na tym filmie jest co innego




nynuś - 04-01-2011, 14:48
Temat postu:
Może wypadek przy pracy? Happy
p.kiler - 04-01-2011, 14:55
Temat postu:
wypadkiem przy pracy jest dziecko i przyjemność
nynuś - 16-01-2011, 03:49
Temat postu:
Dziękuję za taką przyjemność. Fuj
Wojtek - 22-03-2011, 15:12
Temat postu:

Iktorn - 25-03-2011, 23:03
Temat postu:
Niestety, na pociąg Moskwa-Nicea i w przeciwnym kierunku nie kupimy biletów z/do Polski. Poniżej szczegóły e-maila:

Dzień dobry.

przepraszamy ale na ww pociag nie ma odprawy na terenie Polski dla
zwyklych podroznych indywidualnych jak i dla pracownikow kolejowych
emerytow i czlonkow ich rodzin ; reasumujac do pociagu z Moskwy do Nicei
na terenie Polski nie mozna wsiasc

Pozdrowienia od PKP Intercity S.A.


Trzeba mi będzie jechać albo do Brześcia albo do Bohumina. Chyba Bohumin wybiorę, tam wiz nie trzeba.
pawelu - 29-03-2011, 12:08
Temat postu:
Orientuje się ktoś może jaka jest przyczyna, że na terenie Polski nie ma normalnej odprawy podróżnych? Trochę to dla mnie niepojęte akurat. Czemu to znowu Polacy są traktowani jako ci gorsi, którym nic się nie należy, i którzy na nic nie zasługują? W końcu za bilet płacilibyśmy tyle samo co każdy inny.
Dave - 04-04-2011, 15:20
Temat postu:
Iktorn napisał/a:
Niestety, na pociąg Moskwa-Nicea i w przeciwnym kierunku nie kupimy biletów z/do Polski. Poniżej szczegóły e-maila:


Oj, chyba to jest już dalece nieaktualne, bo pociąg ten od grudnia jest normalnie wpisany w rozkład jazdy (przynajmniej na tym plakatowym w Katowicach) i jest tylko info, że "niedostępny w komunikacji KRAJOWEJ", a poza tym jak go "robiłem" w II połowie grudnia (już nowy rozkład), to w Wawie wysiadało z niego kilka osób!
Iktorn - 04-04-2011, 15:41
Temat postu:
Niestety, mimo, że pociąg ma postoje w Polsce i jest wpisany w rozkład nie ma na niego odprawy na terenie Polski - nie można do niego wsiąść, ani z niego wysiąść.

Informacja pochodzi z dwóch różnych źródeł z PKP Intercity z połowy marca tego roku.
mateusz123 - 04-04-2011, 19:17
Temat postu:
Dave,
Tak z ciekawości: które drużyny i w jakim obiegu "robią" tego włóczęgę północy. I druga sprawa: jak wyglądają obowiązki drużyny na takim tranzytowym pociągu? Czego się nie robi a co się robi więcej niż na "normalnych" obiegach?
nynuś - 04-04-2011, 22:04
Temat postu:
Z Moskwy do Warszawy można nim jechać.
Exsimus - 06-04-2011, 11:43
Temat postu:
Cytat:
albo do Bohumina


W Czechach też do niego nie wsiądziesz.
Beatrycze - 26-09-2011, 15:29
Temat postu:
Nowy pociąg RŻD na trasie Moskwa — Nicea?

Jak oznajmiło radio moskiewskie, federalne koleje RŻD od grudnia, czyli od nowego rozkładu jazdy kolei w UE, zamierzają uruchomić drugi luksusowy pociąg na trasie Moskwa — Brześć — Katowice — Wiedeń — Nicea.

Pracownicy rosyjskich RŻD twierdzą, że popularność pociągu Moskwa — Nica jest ogromna wśród pasażerów. W pierwszą rocznicę otwarcia nowej trasy, statystyki podsumował zastępca dyrektora generalnego federalnego przewoźnika pasażerskiego — firmy-córki RŻD Andriej Kaliberdin.

Według niego, w ciągu jednego roku na wyjazd do Francuskiej Riwiery, zakupiło bilety około sześciu tysięcy pasażerów. - Można powiedzieć, że doszło do wzrostu popularności tej trasy. Bo jeśli w ubiegłym roku sprzedawano miesięczne średnio 258 biletów, to w tym roku już 559 - powiedział Andriej Kaliberdin.

Kaliberdin podkreślił, że większość pasażerów podróżowała tym pociągiem tego lata. Przypomniał, że pociąg Moskwa — Katowice — Wiedeń — Nicea jest najdłuższym połączeniem na transeuropejskiej linii kolejowej. Jego trasa liczy ponad 3200 km. Pociągi RŻD przebywają ją w nieco ponad 50 godzin, przejeżdżając przez terytorium siedmiu krajów: Rosji, Białorusi, Polski, Czech, Austrii, Włoch i Francji.

źródło: Rynek Kolejowy

---

Chodzi o nowy pociąg w sensie dwóch połączeń tygodniowo. Obecnie pociąg Moskwa - Nicea kursuje raz w tygodniu.
turystyczny - 29-09-2011, 08:30
Temat postu:
Trochę to dziwna sytuacja, że nie można z Polski pojechać tym pociągiem. Sam bym z chęcią się nim wybrał w jakieś wakacje. Intercity mogłoby pomyśleć nad tym i dostawić przynajmniej 1-2 wagony.
Beatrycze - 07-10-2013, 04:37
Temat postu:
Moskwa – Nicea czyli najdłuższe europejskie połączenie kolejowe

Pociąg Moskwa – Nicea, przejeżdżający m.in. przez Warszawę okazał się sukcesem dla rosyjskiego przewoźnika. Od momentu uruchomienia połączenia, w 2011 roku, pociągi nr 17/18 cały czas odnotowują wzrost liczby podróżnych. W pierwszym roku kursowania z pociągów skorzystało 6621 podróżnych, w 2012 roku było ich 9213, zaś w pierwszych dziewięciu miesiącach roku bieżącego już 8274, co jest zapowiedzią rekordowego wyniku w krótkiej przecież historii połączenia. Jako ciekawostkę możemy podać, że pociągi w drodze z Moskwy do Nicei przejeżdżają przez terytorium siedmiu państw, w tym przez Polskę. Także z tego powodu uruchomienie połączenia jest sporym przedsięwzięciem logistycznym. Dziś jest to najdłuższa obsługiwana trasa kolejowa w Europie.

Czytaj dalej: http://inforail.pl/text.php?id=59222
hanys - 07-10-2013, 09:03
Temat postu:
Wózki są zmieniane w Teresopolu? Czy może wagony mają już wóżki które dostosowują sie do rozstawu szyn? I czy Lazurowe Wybrzeże dalej prowadzi dwa wagony restauracyjne PKP Intercity ?
kond345.. - 08-10-2013, 07:47
Temat postu:
Wózki są wymieniane w Brześciu. Pociąg prowadzi jeden wagon restauracyjny.
Romanek - 22-09-2016, 19:52
Temat postu:
1 czerwca 2012 roku podpisano porozumienie między PKP IC a Kolejami Rosyjskimi na mocy którego można na ten pociąg kupić bilety w relacjach do i z Polski. No i właśnie mam na ten pociąg bilety z Katowic do Mediolanu Jupi i 14 października wyjeżdżamy Bye
sympatyk - 04-01-2018, 12:00
Temat postu:
Szczęściem w nieszczęściu należy nazwać chyba fakt że od grudnia pociąg Moskwa - Nicea zatrzymuje się w... Chałupkach. Szczęście (a właściwie to fuks jakiś) że staje tam właśnie i to nawet w obie strony o cywilizowanej porze dnia, a nieszczęście że obok stacji w milionowych metropoliach Europy zarówno wschodniej i zachodniej jawi się stacja w Chałupkach jako przysłowiowa największa dziura zabita największymi dechami na całej kilkutysięcznej trasie tego pociągu. Nic tylko wsiadać i jechać.
Wyszukiwarka biletów na stronie www.intercity.pl nawet wyszukuje bilet na ten pociąg (co prawda bez możliwości kupna przez internet) ale rozbudza apetyt bo już tam można wpisać stacje z terytorium Rosji, Białorusi i Czech (Austrii, Włoch i Francji już nie i nie wiem dlaczego?).
I teraz już całkiem poważnie. Pytanie do znawców. Z jakich powodów Intercity mogło zdecydować się na postój HANDLOWY tego pociągu w Chałupkach?
krzysw - 04-01-2018, 16:57
Temat postu:
Romanek napisał/a:
No i właśnie mam na ten pociąg bilety z Katowic do Mediolanu Jupi i 14 października wyjeżdżamy Bye


A ile taki bilet kosztowal?
Anonymous - 04-01-2018, 22:43
Temat postu:
Ze stacji Chałupki do Nice-Ville na 12 stycznia teoretycznie 289 USD
https://www.russianrail.com/search.html?from=Chalupki&to=Nice+Ville&date=12.01.2018

Nie wiem co prawda na ile ta strona jest wiarygodna, ale teoretycznie bilet można kupić. Czy praktycznie to nie wiem, miejsca się wybiera i tak dalej.
adrian033 - 05-01-2018, 19:14
Temat postu:
Ciekawe czemu w Rybniku się nie zatrzumuje

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group