INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - PR przywrócą kolej pasażerską na Roztoczu?

Arek - 08-09-2010, 13:34
Temat postu: PR przywrócą kolej pasażerską na Roztoczu?
Pociągi na Zamojszczyźnie. Czy w miejsce spółki PKP Intercity wejdą Przewozy Regionalne?

Przewozy Regionalne gotowe są uruchomić regionalne połączenia kolejowe na Zamojszczyźnie i Roztoczu. W nowym rozkładzie jazdy mogą się znaleźć pociągi z Zamościa do Lublina (i to aż 3 dziennie), z Bełżca do Lublina oraz z Zamościa – przez Kraków – do Poznania.

Takie informacje zawiera odpowiedź spółki na interpelację złożoną przez posła Sławomira Zawiślaka i 44 innych parlamentarzystów z 3 województw, w których zlikwidowane zostały - w całości lub części - połączenia kolejowe.

Jak informuje Robert Nowakowski, członek jej zarządu i dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych, nowy rozkład jazdy ma wejść w życie 12 grudnia br. Spółka zaplanowała w nim 3 pary pociągów relacji Zamość - Lublin - Zamość. Z Zamościa miałyby one odjeżdżać o godz. 5.17, 10.47 oraz 15.17, przyjeżdżać (z Lublina) o godz. 10.25, 14.54 i 18.52.

źródło: Tygodnik Zamojski
eurek - 08-09-2010, 18:01
Temat postu:
Wszystko elegancko tylko, ze nie ma tu podbicia ze strony płatnika tych potencjalnych uslug Very Happy Poza tym srednio co 2 miechy sa propozycje, oferty ale 0 konkretow na temat finansowania itp.
Pele - 11-09-2010, 15:33
Temat postu:
To jest propozycja PR uzależniona od niewiadomego jeszcze finansowania z UM, czy stwierdzenie faktu? Fajnie by było jakby ktoś pełną wersję przepisał...

Ciekawe jaki tam jest czas przejazdu teraz; z tego co słyszałem od osób uczestniczących w pracach to 3-godzinna rzeźnia na tej trasie jest już tylko wspomnieniem.
Alex - 14-10-2010, 11:43
Temat postu:
Lubelskie: Częściowa realizacja zapowiedzi

Ostatnio pojawiło się wiele zapowiedzi dotyczących zmian dotyczących kolei pasażerskiej na Lubelszczyźnie, jakie zaistnieć wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Niestety, tylko część z nich doczeka się realizacji.

Bardzo dobrą wiadomością jest powrót pociągów do Zamościa. - W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano połączenia REGIO z Lublina do Zamościa - powiedział Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych

Na tej trasie mają kursować 3 pary pociągów.Ze stolicy regionu pojedzie także pierwszy pociąg dalekobieżny spółki. - Połączenie Lublin - Wrocław (przez Katowice) zostało zamówione w PKP PLK. Cały czas jednak analizujemy kwestie taborowe do obsługi połączeń zaplanowanych w nowym rozkładzie jazdy - powiedział rzecznik.

[...]

www.rynek-kolejowy.pl
Anonymous - 14-10-2010, 12:08
Temat postu:
Nie ma to jak dobre oficjalnie potwierdzone wiadomości! Very Happy
lazarev - 14-10-2010, 12:14
Temat postu:
Ciekawy jestem, jaki będzie faktycznie czas przejazdu szynobusem z Zamościa do Lublina... Mam nadzieję, że 2:34 to nie są potwierdzone informacje...
jubikej - 14-10-2010, 14:08
Temat postu:
mogliby przywrócić do życia łącznicę w Rejowcu, ciut by się zyskało czasu

poza tym myślę że 3 pary na dobę sząłu nie zrobią i frekwencja będzie słaba Sad
Andy_86 - 14-10-2010, 17:29
Temat postu:
Witajcie! Very Happy
Dawno tu nie zaglądałem, pora nadrobić.

Z pewnego źródła wiem, że prawdopodobnie będzie taki rozkład(nie odpowiadam, czy rzeczywiście taki będzie):

Odjazdy ze stacji Zamość:
5:17, 10:47, 15:17,
Przyjazdy (z Lublina) na stację Zamość:
10:25, 14:54, 18:52.

Z tego wynika, że trasę Zamość - Lublin - Zamość, będzie obsługiwane jednym szynobusem, ponieważ obiegi są tak ułożone. Widać to nawet w rozkładzie. Z moich obliczeń wynika że powinien zmieścić się w poniżej dwóch godzin a nawet mniej.
Wynika to z kilka faktów, że pociągi Zamość - Lublin jechały prawie 2godziny 25minut, z czego 20-30 minut traciły na zmianę czoła z Zawadzie i w Rejowcu. Obecnie szynobus będzie stał w obu stacjach około 5 minut... czyli prawie 20 minut zaoszczędzone, dodatkowo w tym roku była wymiana wiaduktu w Wólce Orłowskiej w której było ograniczenie do 20km/h.
Na deser wymieniono z podkładów drewnianych na strunobetonowe na odcinku Krasnystaw Towarowy - Zawada (ok 30km odcinek) i poprawa geometrii torowiska w łukach(okolicach Złojca i Ruskich Piask) z czego wynika, że poprawiła się znacznie prędkość szlakowa na 80-110km/h. Daje to nam oszczędności około 15-20 minut na czasie przejazdu, a wiec trasę Zamość - Lublin powinien pokonywać z czasem 1godziny 50minut. Szynobus jest lekki i szybko się rozpędza więc czas przejazdu poniżej dwóch godzin jest realny.

Spójrzmy w rozkład: 5:17 wyjazd z Zamościa przyjazd do Lublina przed 7:10. Z lublina odjazd ok 8:20 przyjazd Zamość 10:25... itd widać że rozkład przewiduje wykorzystanie jednego pojazdu jednocześnie udowadniając realność czasu przejazdu. Dlatego też trzeba mieć pozytywną nadzieję... Trzy pary powinny być na początek dobre.
Spójrzmy na przykład: wyjeżdżamy rano o 5:17 jesteśmy o 7:10 załatwiamy sprawy na mieście powrotny ostatni o 16:40 przyjazd ok 18:52 w Zamościu, więc o frekwencję bym się nie martwił.

Kolejna kwestia to taryfa, obecnie jest to około 118km z Zamościa do Lublina więc wypada w przedziale 101-120km czyli 19zł, trochę drogo. Busy i autobusy mają cenę zbliżona do 12zł, gdyby jednorazowe kosztowałyby 12-14zł to byłoby już niezła cena... studenci i tak mieliby na pewno taniej(mają ulgi), dodatkowo jak ktoś jeździ często są jeszcze inne promocje np. regiokarnet i są tanie bilety turystyczne za 30zł można wtedy sobie tanio pojeździć w Weekend.
Tak więc rozkład moim zdaniem jest ok, teraz tylko kwestia taryfy czy jakieś promocji żeby były konkurencyjne. Ważna jest też reklama, trzeba odpowiednio nagłośnić, że jest takie połączenie. Dla małych miejscowości czy wiosek położonych wzdłuż trasy, o ile będą się tam zatrzymywały to będzie i tak bezkonkurencyjny środek transportu. (Dotyczy to tych miejscowości, które nie leżą bezpośrednio przy drodze krajowej nr 17). Pozostaje jeszcze tylko liczyć na to, że będzie sezonowy na trasie Lublin - Bełżec. I powinien być ok Razz (to już innym razem)

Ale się rozpisałem, to chyba tyle co chciałem napisać o tej sprawie.
Tak więc przypominam czas przejazdu powinien wynosić poniżej dwóch godzin i jest to realny czas.

Pozdrawiam serdecznie Smile
Adams - 14-10-2010, 18:04
Temat postu:
Jeśli mógłbym dodać coś od siebie, to do tego zestawu widziałbym jeszcze szynobusy łączące Zamojszczyzne z Podkarpaciem. Zamość-Rzeszów przez Biłgoraj-Stalową Wolę-Tarnobrzeg-Kolbuszową i Zamość-Jarosław przez Bełżec.
jubikej - 14-10-2010, 19:00
Temat postu:
fajnie byloby zrobic rozklad na dwoch szajsobusach wtedy mielibysmy 6 par

to co kolega pisze powyzej to zaczalbym chociaz od Zamosc-SWR (skomunikowane w SWR z Rzeszowem iPrzeworskiem) - moglyby jechac najpierw z LBN do SWR tam postoj zmiana relacji i dalej do Zamoscia
lazarev - 14-10-2010, 19:58
Temat postu:
Dokładnie jeszcze nie wiadomo, co z rozkładem pociągów na trasie Zamość-Lublin-Zamość. Jest korekta zarysu, o którym pisze Andy_86, a wygląda on tak:

z Zamościa - 5:15, 7:26 (sobota-poniedziałek), 10:47, 15:25
z Lublina - 8:36, 12:26 (oznaczenie "D" - cokolwiek to oznacza), 16:26, 19:26 (piątek-niedziela)

Z zarysu rozkładu, czas przejazdu wygląda tak: 2:34 to czas najdłuższy. Średni: 2:16.

I te czasy przejazdu wołają o pomstę do nieba!!!

Dodajmy, że wszystkie te połączenia mają oznaczenie "przyspieszony". To z czasem 2:34 też...
Adams - 14-10-2010, 20:00
Temat postu:
Też dobra opcja, ale nikt z okolic Zamościa nie pojedzie do Lublina przez STW, a do Rzeszowa byłoby logiczniej bo to najkródsza droga.
Dobrym rozwiązaniem (tylko nie wiem czy do zrealizowania) byłoby utworzenie dwóch szynobusów Lublin-Rzeszów (przez Kraśnik) i Zamość-Rzeszów łączonych ze sobą w SWR w jedną całość.
Myślę że jeśli samorządy obu województw by się dogadały co do finansowania tych połączeń, to PR by je uruchomiły, a o frekfencje przy dwóch takich parach dziennie mógłbym być spokojny bo byłyby to bezpośrednie kolejowe połączenia Zamościa i Lublina z Rzeszowem najkródszą trasą.
Anonymous - 14-10-2010, 20:07
Temat postu:
Miejmy nadzieję, że te szynobusy będą skomunikowane z jakimiś pociągami dalekobieżnymi.
Adams - 14-10-2010, 20:13
Temat postu:
No to jest podstawa. W Lublinie najlepiej z Lublin-Gdynia czy Bydgoszcz przez Warszawę, a w Rzeszowie w kierunku Przemyśl-Szczecin przez całą polskę.:-)
Anonymous - 14-10-2010, 20:21
Temat postu:
Byłoby to świetne połączenie dla turystów- po zwiedzeniu Lublina można skoczyć na dzień do Zamościa pozwiedzać:-)
ibonek - 14-10-2010, 22:29
Temat postu:
Adams, marszałkowie już się nie dogadali, i zapewne nie prędko to nastąpi. O ile nastąpi. Co do jazdy Zamość SWR i dalej do Lublina może być w tym jakaś logika. O ile będzie dobrze ułożony rozkład. A na to się nie zanosi.
Adams, jak znam życie takie skomunikowanie będzie wyglądało w ten sposób, że TLka czy co tam będzie odjeżdżała 5 minut przed Regio i vice versa.
Darek, najpierw taki turysta będzie musiał sie dostać do Lublina. A z tym może być problem po ostatnich i planowanych wyczynach IC.
Adams - 15-10-2010, 07:48
Temat postu:
Noi właśnie tak to jest. Panowie marszałkowie jeżdżą sobie samochodami i dla ich przyjemności to najlepiej wogule zlikwidować wszelką komunikację publiczną, niech ci co nie mają aut najlepiej chodzą na piechotę, a oni zaoszczędzoną kasę przeznaczyliby na podwyżki dla siebie. Tyle się wookoło mówi żeby w miarę możliwości zamiast samochodu korzystać z komunikacji publicznej, a notorycznie się ten dostęp do komunikacji utrudnia.
Ale wracając do tematu. Myślę że się ze mną zgodzisz że połącznie Rzeszowa z Lublinem i Zamościem byłoby bardziej opłacalne niż Zamościa z Lublinem, bo z Zamościa do Lublina bardzo łatwo jest się dostać autobusami, busami które jeżdżą w miarę często, są tańsze i szybsze niż pociąg (chociaż nie twierzę że połączenie kolejowe jest niepotrzebne), a do Rzeszowa aż tak rozwiniętej komunikacji autobusowej niema
Przecież Podkarpacie i Lubelszczyzna to dwa sąsiadujące ze sobą województwa, więc nie potrafię tego zrozumieć czemu się nieda. Dlaczego np. z Krakowa mogą jeździć pociągi regio do Katowic, Kielc i Rzeszowa, a z Rzeszowa do Lublina czy Zamościa nie??? Jeszcze lepszym przykładem jest pociąg regio Wrocław-Świnoujście jadący przez trzy województwa, więc widać że się można dogadać tylko trzeba chcieć.
Kolejny problem który poruszyłeś to skomunikowanie z pociągami dalekobieżnymi. PIC zamiast walczyć z z PR powinien się dogadywać w sprawie rozkładu tak żeby te skomunikowania były, bo wtedy jedni i drudzy by na tym zyskali. Przecież jakby np. ktoś z Zamościa chciałby jechać np.do Krakowa, Wrocławia,czy Szczecina z jedną tylko przesiadką w Rzeszowie to pojedzie pociągiem, a jak będzie musiał się przesiadać kilka razy to wybierze autobus.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group