INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podlaskie - Przetarg na SZT

Dzulikiewicz - 02-09-2010, 19:07
Temat postu: Przetarg na SZT
Został ogłoszony przetarg na dwuczłonowce:
http://www.wrotapodlasia.pl/zampub/Przetarg2.aspx?id=919
sphinx - 02-09-2010, 22:37
Temat postu:
Jedno z gorzej napisanych ogłoszeń jakie czytałem, nawet nie wiadomo ile sztuk chcą kupić... I KIO będzie miała z tym masę roboty bo Newag pewnie nie odpuści przetargu pisanego pod Pesę...
Referee - 02-09-2010, 23:25
Temat postu:
Dla mnie się wydaje, że jest to przetarg na używane.
Czekamy na SIWZ, przynajmniej ja go nie znajduję, wtedy zobaczymy, ile sztuk, nówki czy używane...
sphinx - 03-09-2010, 02:18
Temat postu:
Nawet tak sobie nie żartuj, już dość złomu tu jeździ...
ujd - 03-09-2010, 07:29
Temat postu:
Z tego co słyszałem to mają być nowe i oby to nie była pesa
sphinx - 03-09-2010, 13:56
Temat postu:
Jest już SIWZ. 2 sztuki, nówki. Kryteria to 60% cena, 20% termin dostawy, 20% rodzaj przekładni (preferowana hydrauliczna). Czyli na 100% mamy protest Newagu bo przetarg jest ewidentnie pisany pod Pesę (czas dostawy) i jej złomowate* SA133 (przekładnia). I spodziewam się, że województwo przegra i pozostanie 100% kryterium wyboru - cena. Zostaniemy z Mińskiem w nocniku...

* Złomowate ponieważ pomimo tylu lat produkcji Pesa się niczego nie nauczyła - wciąż te same wady i awarie, duże spalanie, już nawet kibel jest równie niezawodny...
przewoz - 04-09-2010, 22:39
Temat postu:
Czasem dostawy pod Pesę (tak jak na pomorzu), ale przekładnia w 220M chyba też hydrauliczna?
Pewnie Newag zrobi tak samo, żeby się przebić - jak zrobił na pomorzu.
sphinx - 07-09-2010, 01:08
Temat postu:
Jeśli Newag oprotestowuje to znaczy, że chyba jednak mają hydrauliczno-mechaniczną.
Dzulikiewicz - 10-09-2010, 17:19
Temat postu:
Od warunków przetargu odwołały się dwie firmy: Peter Renz oraz Newag
sphinx - 10-09-2010, 19:24
Temat postu:
A nie mówiłem? Rolling Eyes ZF jest stroną? Przecież nie produkują pojazdów... Ciekawe jak zmienią warunki bo obecne na 100% zostaną uwalone w KIO.
ET05 - 10-09-2010, 21:05
Temat postu:
Newag na pewno oprotestuje. To potrafi najlepiej
sphinx - 10-09-2010, 21:22
Temat postu:
Już oprotestował. I ma duże szanse powodzenia.
Anonymous - 10-09-2010, 21:38
Temat postu:
W ostateczności KIO może odrzucić protest Newagu a wtedy nic nie stoi na przeszkodzie aby SA134 wyjechały na tory Podlaskiego (ostatnie 133-ki wyprodukowano dla Mazur) Very Happy
ET05 - 10-09-2010, 21:46
Temat postu:
Konkurencja wśród producentów jest wskazana, ale policzmy ile w sumie lat później będą pociągi w różnych regionach dzięki protestom...
sphinx - 10-09-2010, 21:57
Temat postu:
@Virakocha, nie za bardzo może bo już poprzednio przyznali rację, tu sprawa jest jeszcze bardziej ewidentna. Jeśli SA134 to tylko w wydaniu Mińska, a i to po obaleniu kryterium przekładni (uwzględniony, a nie odrzucony przez KIO). I jeszcze ZNTK MM musi chcieć bo analogiczny przetarg dla opolskiego odpuścili...

@ET05, podziękuj urzędom marszałkowskim za ustawianie przetargów pod Pesę, spora część zarzutów Newagu została uwzględniona.
siwiutki91 - 12-09-2010, 11:54
Temat postu:
133 to jest gówno! niech wymyślą coś normalnego, coś co będą potrafić zrobić.
Dzulikiewicz - 21-09-2010, 17:13
Temat postu:
Cytat:
W nawiązaniu do odwołania wniesionego przez Odwołującego, którym jest NEWAG S.A. ul. Wyspiańskiego 3, 33-300 Nowy Sącz (znak KIO/1960/10) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych - dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym z dnia 10.09.2010 r., Zamawiający – Województwo Podlaskie - Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku działając na podstawie art. 186 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami) uwzględnia zarzut odwołania w części odnoszącej się do żądania uchylenia kryterium oceny ofert w oparciu o rodzaj zastosowanej przekładni głównej

Cytat:
W nawiązaniu do odwołania wniesionego przez Odwołującego, którym jest Peter Renz Sp. z o.o. 05-600 Grójec, ul. Armii Krajowej 43 (znak KIO/1950/10) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych - dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym z dnia 09.09.2010 r., Zamawiający – Województwo Podlaskie - Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku działając na podstawie art. 186 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zmianami) uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.

http://www.wrotapodlasia.pl/zampub/Przetarg2.aspx?id=919
sphinx - 22-09-2010, 00:26
Temat postu:
A nie mówiłem? Rolling Eyes Ciekawe jak zmienią kryteria bo jak dadzą 100% cenę to będzie Mińsku przybywaj czyli jeszcze gorzej niż SA133... Crying or Very sad
Referee - 01-10-2010, 22:26
Temat postu:
Chciałbym żeby wygrał Newag, ale pewnie będzie to Mińsk.
sphinx - 01-10-2010, 23:00
Temat postu:
Różnie może być, ostatnio Newag cenowo jest blisko Mińska, warunku gwarancji nie ma, a i z terminem dostawy może być różnie. Co dziwne, mimo uwzględnienia protestów co do rodzaju przekładni jako kryterium, warunek ten wciąż widnieje w SIWZ.
Arek - 02-10-2010, 11:03
Temat postu: Marszałek wymyślił przetarg na szynobusy z Pesy
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego planuje zakup dwóch fabrycznie nowych szynobusów. Problem polega jednak na tym, że planuje go najwyraźniej w bydgoskiej PESIE i to pomimo istnienia tańszej konkurencji. Tajemnicą poliszynela jest, że koleją w regionie rządzi zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Ochrony Środowiska Henryk Toczydłowski- były pracownik kolei. Prawdopodobnie to on skonstruował warunki udziału w przetargu, wymyślając w nim nieprawdopodobne kryteria. Według nich o wyborze oferenta zdecyduje nie tylko cena, która będzie miała zaledwie 60 % znaczenia, ale także termin dostawy (20 %) oraz... rodzaj zastosowanej przekładni głównej, co ma aż 20- procentowe znaczenie dla pana Henryka. Okazuje się bowiem, że przekładnia w której co najmniej jedno przełożenie jest załączane mechanicznie jest nic nie warta i dostanie 0 pkt. Za to przekładnia w której wszystkie przełożenia są załączane obiegami hydraulicznymi, która nomen omen jest stosowana właśnie w pojazdach PESY otrzyma aż 100 punktów. I w ten właśnie sposób nawet droższy szynobus okaże się lepszy.

Z szalonymi wymysłami marszałka i jego pracowników nie zgodzili się jednak inni producenci. - Czynności Zamawiającego naruszają zasadę uczciwej konkurencji- czytamy w odwołaniu firmy "Peter Renz" do Krajowej Izby Odwoławczej. Uniemożliwiają one zaproponowanie na równych zasadach rozwiązań, których jesteśmy producentem, a tym samym uniemożliwiają dostawę pojazdów Zamawiającemu, który poprzez nieobiektywne kryteria dopuścił się czynu ograniczania konkurencji. Taka preferencja w sposób nieuprawniony dyskryminuje przekładnie hydromechaniczne i prowadzi do wyboru oferty, która nie będzie najkorzystniejsza ekonomicznie- uzasadnia Peter Renz- Prezes i właściciel firmy wnoszącej odwołanie. Zastrzeżenia do warunków przetargu wniósł również nowosądecki Newag, który także poskarżył się na podlaskiego marszałka Krajowej Izbie Odwoławczej. Widocznie zarzuty, które zostały podniesione okazały się prawdziwe, a kryteria wyboru ofert szyte grubymi nićmi ponieważ wszelkie zaskarżone zapisy zostały pośpiesznie uchylone. Czekamy jednakże na wyjaśnienia, dlaczego w warunkach przetargu umieszczone zostały tak skandaliczne zapisy promującego tylko jednego producenta i kto na tym miał zarobić???

źródło: kolejpolska.pl
Referee - 02-10-2010, 20:15
Temat postu:
Uczestnicy postępowania zostali poinformowani co do zmiany warunków przetargu. I to chyba jest najważniejsze. SIWZ powinien być zamieniony mimo tego, bo teoretycznie błędne ogłoszenie mogło by wykluczyć lub wprowadzić w błąd potencjalnego kolejnego uczestnika... (czysta dywagacja)
DarekP - 04-10-2010, 23:10
Temat postu:
No i "po chceniu" jednakowego sprzętu. Dojdzie kolejny model, ale na złość Newagowi ZNTK MM już poszedł z ceną poniżej. Czyli zapowiada się, że wygrana zostanie w rodzinie, a Podlasiacy dostaną bardziej ubogo wyposażony tabor, niż mogliby mieć.
alojz - 06-10-2010, 16:57
Temat postu:
KIO nakazała zmianę SIWZ:
http://www.wrotapodlasia.pl/Upload/Info/258/Przetargi/919/komunikaty/Zmiany%20do%20SIWZ,%20zmiana%20terminu.pdf
DarekP - 06-10-2010, 20:19
Temat postu:
alojz napisał/a:
KIO nakazała zmianę SIWZ:
http://www.wrotapodlasia.pl/Upload/Info/258/Przetargi/919/komunikaty/Zmiany%20do%20SIWZ,%20zmiana%20terminu.pdf

Szkoda, że przy okazji nie wpisano długości gwarancji jako jednego z kryteriów oceny ofert.
Byłaby to niewątpliwie korzyść dla zamawiającego, bo pomiędzy 36 i 136 miesięcy gwarancji jest spora różnica (dane na podstawie przetargu w Podkarpackiem)
sphinx - 06-10-2010, 20:53
Temat postu:
Uuu, szanse Newagu rosną. Na 100% nie będzie to Pesa, a ostatnio Newag jest bardzo blisko ZNTK MM jeśli chodzi o cenę i czas dostawy.
Referee - 11-10-2010, 09:24
Temat postu:
Nowy termin złożenia ofert na SZT mija 29.10.2010 o godzinie 10:00.

[ Dodano: 12-10-2010, 09:31 ]
http://www.bialystokonline.pl/podlaskie-otrzymalo-pieniadze-na-zakup-6-szynobusow,artykul,54803.html

Cytat:

Podlaskie otrzymało pieniądze na zakup 6 szynobusów

7 mln 300 tys. zł - taka kwota trafi do Podlaskiego na zakup 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych i 2 nowych spalinowych zespołów trakcyjnych. W poniedziałek (11.10) wojewoda i marszałek województwa podpisali porozumienie w tej sprawie.


- To pierwsza transza środków, w kolejnych latach będą następne - zapowiedział wojewoda podlaski, Maciej Żywno. Jak dalej wyjaśniał, program, w ramach którego przydzielono dotację jest konsekwencją przekazania samorządom wojewódzkim zadań dotyczących przewozów regionalnych. W ślad za przekazaniem kompetencji, poszły środki finansowe.

Za przyznane dziś pieniądze będzie zakupionych 6 szynobusów - dwa nowe i cztery używane, które zostaną generalnie zmodernizowane. 7,3 mln zł stanowi 80% ich ceny, pozostałe 20%, czyli ponad 1,8 mln jest już zabezpieczonych w budżecie województwa.

- Każdego roku, systematycznie, liczba pasażerów spada, ale trzeba modernizować tabor - mówił po podpisaniu umowy marszałek, Jarosław Dworzański. Jak dodawał, szynobusy są ekonomiczniejsze, będą pozwalały na ograniczanie niepotrzebnych wydatków. Wszystkie sześć będzie jeździć po torach naszego regionu już na początku przyszłego roku.

W ramach programu, z którego teraz do naszego województwa trafiły środki, jest jeszcze do rozdysponowania 700 mln. Pieniądze te będą podzielone po równo na 16 województw, czyli po 43,75 mln zł.




http://www.bialystokonline.pl/6-nowych-szynobusow-na-podlaskich-trasach,artykul,54807.html

Cytat:
6 nowych szynobusów na podlaskich trasach

Na podlaskie tory wyjedzie po nowym roku 6 dodatkowych szynobusów. 7 mln 300 tys. zł na ich zakup pochodzi z budżetu państwa. Wojewoda Podlaski podpisał umowę o dofinansowanie inwestycji z Marszałkiem Województwa Podlaskiego.


"Państwo sfinansuje zakup w 80 proc." - mówi wojewoda Podlaski Maciej Żywno. 20 proc. musi dołożyć województwo.

Teraz szynobusów jest 9. Zarząd województwa zakupi 2 nowe i 4 używane, które będą zmodernizowane. "Ta inwestycja jest niezbędna, musimy dostosować tabor do zapotrzebowania mieszkańców" - mówi marszałek województwa Jarosław Dworzański.

Podobnych zakupów będzie jeszcze kilka. Do 2015 roku na ten cel samorządy dostaną 700 mln zł z budżetu państwa. Pieniądze będą podzielone równo pomiędzy wszystkie województwa.

DarekP - 12-10-2010, 12:38
Temat postu:
Wygląda na to, że pierwszy artykuł jest nieco niespójny.
W temacie mowa o 4 EZT, a w tekście o 4 SZT, ale zmodernizowanych.
Kwoty się zgadzają, więc zapewne to pomyłka.
sphinx - 12-10-2010, 15:51
Temat postu:
Raczej chodzi o kibelki, a kwoty się nie zgadzają - za 7,3mln zł da sie kupić tylko te 4 używki, modernizacja i 2 nowe SZT to już sporo większe pieniądze. I tak prawdę mówiąc przydałoby się żeby zamiast nowych SZT kupili kilka nowych mniejszych ezetów (coś jak w świętokrzyskim) bo obecnie SAxxx dymają do Szepietowa czy Ełku po zelektryfikowanych liniach.
Te 700mln zł ma być dzielone po równo czyli po 43,5 mln zł dostanie zarówno Mazowieckie, jak i Podlaskie?
Referee - 15-10-2010, 09:07
Temat postu:
Trwa przetarg na SZT, a tymczasem wczoraj ogłoszono kolejny, na naprawę główną z modernizacją EZTów:
http://www.wrotapodlasia.pl/zampub/Przetarg2.aspx?id=936
DarekP - 15-10-2010, 17:21
Temat postu:
Zaciekawił mnie następujący zapis w SIWZ:
- fotele winny być pokryte materiałem w kolorystyce i wzornictwie zgodnym
z akcentami Województwa Łódzkiego, wskazanym przez Zamawiającego, przy czym zamawiający zastrzega sobie możliwość ostatecznego wyboru fotela pod względem parametrów ergonomicznych, estetycznych i kolorystyczno-wzorniczych,


SIWZ zerżnięty, czy na prawdę chcą promować barwy Łódzkiego?

Ale ogólnie całkiem fajnie sprecyzowane wymagania.
Wandaloodporność siedzeń nadal preferowana wyżej niż komfort.
ET05 - 15-10-2010, 18:51
Temat postu:
Ale nawet czoperów nie ma w SIWZ tylko wałek kułakowy...
przewoz - 15-10-2010, 19:27
Temat postu:
Plus błąd w opisie systemu hamulcowego...
SIWZ spisany.
sphinx - 31-10-2010, 01:44
Temat postu:
Otwarcie ofert było wczoraj a dokładniej przedwczoraj Język ), zna ktoś szczegóły?
ujd - 31-10-2010, 18:28
Temat postu:
http://www.kolejowepodlasie.pl/forum/viewtopic.php?t=920&start=60
alojz - 31-10-2010, 19:16
Temat postu:
Czyli wygrała Pesa przed Pesą II i Newagiem.
sphinx - 31-10-2010, 21:53
Temat postu:
Czyli dalej będziemy jeździć kiblami bo pesozłomy będą rezydować w Bydgoszczy na naprawach gwarancyjnych...
alojz - 15-11-2010, 17:56
Temat postu:
Oficjalne rozstrzygnięcie:
http://www.wrotapodlasia.pl/zampub/Przetarg2.aspx?id=919

Pesa - 94,780
ZNTK - 70,000
Newag - 69,799
Referee - 16-11-2010, 17:48
Temat postu:
Warto podkreślić że te pojazdy będą posiadać nowe "malowanie", tzn. te które jest określone w "Folderze Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Województwo Podlaskie", dokładny wygląd szynobusu jest zamieszczony na stronie 61 tegoż dokumentu.

http://bip.umwp.wrotapodlasia.pl/wojewodztwo/logo.htm?m=dload&debug=off&id=7892

Dla uściślenia dodam, że te różnokolorowe kwadraty mają być wyklejane, a nie malowane.

[ Dodano: 14-01-2011, 19:04 ]
No już się pojawił (na zdjęciu jeszcze nie w Białymstoku)

http://www.transportowapolska.pl/images/1Obraz.jpeg

Dziwne, bo bez sławnego nowego schematu malowania.
Pirat - 28-11-2013, 00:19
Temat postu:
Rzeszowska prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia w sprawie nieprawidłowości przy zakupie pociągów spalinowych SA133. Według śledczych, trzy osoby poświadczyły nieprawdę odbierając pojazd niespełniający wymogów technicznych i naraziły urząd marszałka na 331 tys. złotych straty. Grozi im nawet 10 lat więzienia.

Chodzi o dwa pojazdy Pesa 218Mc serii SA133. Umowę na ich dostawę podpisano 26 listopada 2010 w Białymstoku.

Wartość kontraktu wynosiła 15 mln złotych netto. Umowa miała bardzo krótki termin realizacji – pojazd odbierano już 8 stycznia 2011 roku. I właśnie podczas odbioru prokuratura dopatrzyła się popełnienia przestępstwa. Według śledczych, członkowie komisji – pracownik urzędu marszałkowskiego, pracownik Przewozów Regionalnych i pracownik Pesy – odbierając pojazd poświadczyli nieprawdę, że spełnia wszystkie wymagania przetargu. Co więcej, według prokuratury działali wspólnie i w porozumieniu.

Więcej TUTAJ

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group